arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

جامعه مدرسین در قم لیست دو نفره می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شب گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای تعیین نهایی لیست انتخاباتی این تشکل روحانی در استان قم تشکیل جلسه داد.

به گزارش انتخاب ، در جلسه قبلی جامعه مدرسین قم که جمعه گذشته برگزار شده بود، از 19 عضو حاضر در جلسه، علی لاریجانی و آشتیانی با 15 رای به عنوان نامزدهای پیشنهادی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شده بودند و حجت الاسلام ذوالنور با 10 رای و حجت الاسلام علی بنایی با 5 رای، رای کافی را برای حضور در لیست پیدا نکردند و به این ترتیب انتخاب نامزد سوم این تشکل سیاسی دینی به جلسه دیگر موکول شد.

اما در جلسه شب گذشته که برای انتخاب نفر سوم لیست نهایی جامعه مدرسین و انتخاب از بین حجت الاسلام ذوالنور و حجت الاسلام بنایی بود، از 18 عضو حاضر در جلسه 9 رأی سهم حجت الاسلام بنایی و 9 رأی سهم حجت الاسلام ذوالنور بود.

پس از این جلسه پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه امسال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیستی دو نفره را به مردم قم پیشنهاد کند که مورد موافقت اعضای جامعه مدرسین قرار گرفت و به این ترتیب در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیستی دو نفره را به مردم قم پیشنهاد می‌کند.

به نوشته خبر انلاین، بنا بود در صورت قرار گرفتن حجت الاسلام ذوالنور در لیست جامعه مدرسین، حجت الاسلام بنایی از کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف دهد، اما حال که هیچکدام از این دو روحانی در لیست جامعه مدرسین قرار نگرفتند، مشخص نیست که آیا این اتفاق صورت خواهد گرفت یا خیر.

در حال حاضر نزدیک به 40 کاندیدای نمایندگی مجلس در شهر قم وجود دارند که طبق بررسی‌های صورت گرفته رقابت اصلی بین علی لاریجانی، حجت الاسلام آشتیانی، حجت الاسلام بنایی، حجت الاسلام ذوالنور و مهندس محسن عابدینی‌پور شهردار سابق این شهر است.

از لیست جبهه پایداری شهر قم هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست، اما گفته می‌شود حجت الاسلام ذوالنور یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های این تشکل سیاسی می‌باشد.
نظرات بینندگان