arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

شناگر ایرانی خلیج فارس پس از 52 روز شنا به بردخون رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شناگر ایرانی رکوردار گینس پس از 52 روز شنا به بردخون رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین کبادی که قصد دارد با شنای طول خلیج فارس از استان هرمزگان تا استان خوزستان را در دریا شنا کند عصر پنجشنبه به خورخان بردخون شهرستان دیر رسید.

این شناگر پس از حضور در منطقه حفاظت‌شده مند با مسئولان شهرستان دیر دیدار و گفتگو کرد.

کبادی هدف خود از این حرکت را زنده نگه داشتن نام خلیج فارس و نمایش اقتدار و توانایی‌ امدادگران و شناگران ایرانی ذکر کرد و افزود: برخی از بیگانگان سعی دارند با تحریف نام خلیج فارس، این نام را محو کنند و برای رسیدن به این هدف خود از نام‌های جعلی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: چنین حرکتی برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده است و با شکستن رکورد شنا در آبهای آزاد در رکوردهای گینس ثبت می‌شود ولی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و موسسه گینس استقبال خوبی از این حرکت نکرده‌اند.

کبادی اضافه کرد: برخی از این کشورها تمایل داشتند من را از انجام این حرکت بازدارند و این حرکت را به نام خود ثبت کنند و برای رسیدن به این هدف خود پیشنهادهای مالی متعددی را دادند که من به هیچ عنوان حاضر نیستم خود و کشورم را فدای این وعده‌ها کنم.

این شناگر که از امدادگران جمعیت هلال احمر کشور است حرکت خود را از استان هرمزگان شروع کرده است و پس از طی مسیر یک هزار و 280 کیلومتری آب‌های آزاد مسیر خود را تا اروندکنار خوزستان طی خواهد کرد. این حرکت 100 روز زمان می‌برد.
نظرات بینندگان