arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

قسمت بیست و ششم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :




سلام. در هفته ای که گذشت اتفاق خاصی نیفتاد جز اینکه قرمز ها برد داربی رو با یه باخت با همون نتیجه به فجر سپاسی به اتمام رسوندن و محصولات لبنی گرون شد ، گوشت گوسفندی سیر صعودی قیمت رو طی کرد و دلار و سکه هم انگار نه انگار که تثبیت شدن و آقای حداد بعد از 33 سال از روزنامه خوانی اش در 4 سالگی سخن گفت ، ماهنامه خاتمی لغو امتیاز شد و قرار شد وعده ی ما برای خرید ، فروشگاهی باشد سر دوراهی ماه و مریخ و جناب احمدی نژاد تصمیم گرفتند بدنه فوتبال ایران را تغییر دهند. البته اسامی طراحان طرح سئوال از رییس جمهور هم اعلام شد و به ما هیچ ارتباطی ندارد ، اما قرار شد چون ممکنه یه وقت ژست انتخاباتی باشه ، این سئوال پس از انتخابات مجلس از جناب احمدی نژاد پرسیده بشه . سوالی هست ؟ 





شیرین ترین ها :


1- حداد عادل 

این جناب حداد نخستین باره تشریف آوردند تو این بخش و برای اینکه ما هم اصلا در مراممان نیست میهمان رو ناراحت کنیم ، تنها چند مطلب را بیان می کنیم و می رویم پی کارمان. 

اول اینکه ؛ 4 سالگی مدرسه ، دو تومن ، اونم سال 1328 ، بعدش روزنامه خوندن و تو همون سن و سال که کودک به دنبال خواست های کودکی است مصدق و کاشانی را شناختن ، مباحثه سیاسی و اینها خیلی برای ما جالب بود . اینکه عرض می کنیم خیلی ، یعنی خیلی ها ! 

شما تصور کن ما تا کلاس پنجم دبستان نمی دونستیم سیاست چه معنی میده و دنبال مدرسه موشها و کلاه قرمزی بودیم ، اما ایشون . ما به شدت برای خودمان متاثریم و ضمن آنکه تحت تاثیر خفن قرار گرفته ایم همین جا از عموم مردم هم عذرخواهی می کنیم ، چرا که اگر آن موقع بجای تماشای این برنامه های سطح پایین می رفتیم روزنامه می خریدیم و می خواندیم الان فکر نوشتن طنز نبودیم و دنبال تحلیل و ارائه نظرات راهگشا بودیم . 

دوم اینکه ؛ آقا صحبت به این مهمی 33 سال چطور در اندرون خویش نگاهش داشته اید و هیچ نگفته اید. ما که تحت تاثیریم و نمی دانیم از این بابت چه کنیم ؟ تنها به جهت انجام وظیفه تاریخی مان متحول می شویم ! 



2- احمدی نژاد 

جناب دکتر این هفته در چند مورد سخن گفته اند یکی فوتبال و لزوم تغییر بدنه آن و دیگری قراری که سر دوراهی ماه و مریخ با یک متخصص فناوری فضایی گذاشته اند.

اما مورد اول : آقا همین یه فوتبال رو بهش گیر ندادین و داره بی سر و صدا با این کی روش و بر و بچ باحالش میره که داشته باشه ، کلی از دوستان شما که توش مدیر و مسئول و مدیر عاملن ، لااقل اجازه بدین روند طبیعیش طی بشه . ببخشید ها ! می دونید چرا عرض می کنیم ، ول بفرمایید ! بدین جهت که این بازار  ارز و سکه بود ، دخالت کردید چی شد ؟ البته یه کار مثبت انجام شد ، چی ؟ عرش می کنیم : قیمت ها که بصورت فضایی افزایش یافته بود ، لاکپشتی پایین آمد و تثبیت شد ، اما بار روانی افزایش از بین رفت . اگر برای برخورد با این پول های بیکرانی که بدون نظارت در فوتبال رد و بدل می شود و همچنین از بین بردن بار روانی شکست تیم ها و بخصوص خدای ناکرده تیم ملی وارد می شوید ، که بسیار هم خوب ، اما اگر می خواهید تیم ملی را بفرستید جام جهانی ، جان دوستان آمریکای لاتین ، فوتبال را به حال خود رها کنید. 

و مورد دوم : ما می خواهیم تو این جاده شمال ، دم یه راهی هاش قرار بگذاریم ، جاده ماده خبر مبر نیست ، برادر این همون چراغ خونست ها ! این مشکلات زمینی را حل بفرمایید بعد با هم دو راهی ماه و مریخ که چیزی نیست ، میریم سه راهی ناهید - عطارد - خورشید . گرمم هست راحت ، همشم روزه ، شما هم که فقط کار و کار . اونجا می تونید همش خدمت کنید . 
البته از این جاده شمال ها خیلی داریم ها ، که نمونه آخرش "درد دختر ۱۸ ساله شوشتری" است و بسیارند کسانی که نیازمند توجه دولت هستند . دولت هم وظیفه اش خدمت و حل مشکل این عزیزان نه بصورت موردی که برنامه ریزی شده و ویژه. 


جسور ترین ها : 


1-  گوشت 

راویان اخبار و طوطیان شکر شکن شیرین گفتار حکایت کنند که ، گوشت شد کیلویی 40 هزار تومان. به به ! ما که فضا قرار مدار میگذاریم ، خوب قیمت ها هم همینجوری به نسبت زمین به فضا یکهو رشد می کنند دیگه ! چرا خودتون رو درگیر این مسائل می کنید ؟ می خواهید بگید نمی دونستید ؟ نامه نماینده ایلام رو فراموش کردید ؟ بگم ؟ تشریف ببرید اینجا بخش اول " اشتغال گوسفندی " رو مطالعه بفرمایید . پیش بینی آقای رییس جمهور رو در این مورد ببینید. پیشنهادات پر مغز مارو مشاهده بفرمایید و بعد اظهار نظر بفرمایید. از قبل این اتفاق پیش بینی شده ، راهکارش ارائه شده و این شما بودید که مثل همیشه تنبلی کردید و فکر کردید شوخیه . 

البته قابل حله . چطورش رو عنایت بفرمایید عرض می کنم ، البته به یاد بیارید بازار سکه و ارز رو . وقتی گرون شد ، هیچکی حرف نمی زنه ، بعد یک هفته بعد که قیمت یکی دو هزار تومان کاهش پیدا کنه ، یک مسئولی میاد و میگه بازار تحت کنترله ، یه طرح ضربتی گذاشتیم ، حباب قیمت گوشت رو می ترکونیم ! بعدش قیمت یه 200 300 تومان دیگه کاهش پیدا می کنه و همون مسئول مربوطه میگه ، قیمت گوشت تثبیت شد ، رفت پی کارش. حال کردید ، نبض بازار رو چطور در جهت منافع مردم گرفتن. خوب خدارو شکر ، همانطور که فرمودیم ، مشکلی از این بابت هم پیش نمی آید و بازار تثبیت میشه . شما هم زیاد شلوغش نکنید ، یک هفته گوشت راسته تناول نفرمایید ، مشکلی برای جسم مبارک پیش میاد ؟ 

و یه حرف جدی با امثال خودمون که مصرف کننده ایم ، آقا چیه تا میگن گرون شده ، صف می بندید واسه خرید و به هر قیمتی فقط قصد خرید دارید. خودتون عامل ایجاد فضای روانی برای گرون شدن اون جنس یا محصول میشید. از ما گفتن ! 


2- بانک مرکزی 

توجه بفرمایید : بانك مركزي درباره سود سپرده‌هاي برخي بانك‌ها و موسسات اعتباري هشدار داد. خیلی جالبه . بانک مرکزی متولی نظام بانکی کشوره و بانکها ملزم به رعایت دستورالعمل های اون. خوب وقتی بانکها دستورات و آیین نامه ها و بخشنامه های این بانک رو اجرا نمی کنن و خود سرانه طرح می گذارن و به اندازه عرض یه پل عابر پیاده تبلیغش رو پیش چشم مردم قرار میدن و مردم هم می رن پولشون رو میگذارن توی اون بانکها یا موسسات و بعد بانک مرکزی به اون موسسه میگه ، آقا نکن ! و اون موسسه هم که پول رو گرفته ، موقع سر رسید سود به مشتری میگه : ما گفتیم ، بانک مرکزی اجازه نداد و این هم سود شما البته با چند درصد قابل توجه کمتر. شما انتظار دارید مردم به نظام بانکی اعتماد کنن ؟ 

چرا بانک مرکزی بجای گستردگی و دقت نظام نظارتیش ، از مشتریان گاهاً نامحرمش طلب کمک میکنه و خودش را در ارتباط با مشکلات مردم و بانکها کنار می کشه ؟ اینکه نمیشه . 

آقایون روی خصوصیات مدیران عامل بانکها و کارکنان و آگاهی و تعهد و تخصص اونها و انتخاب نظام مند و نه ارتباطی اونها نظارت بکنید ، این مسائل که ان شاءالله کم هست ، کمتر هم میشه . 

به امید روزی که هیچ کس از نظام ارتباط بجای نظام انضباط برای رسیدن به یک مقام ولو کوچک بهره نگیره. آقایون هم دقت کنند ، هیچ چیز جای تجربه رو نمی گیره. همین . والسلام! 







نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
3
23
دستتون درد نکنه عکس قشنگی از انواع گوشت رو سایت زدین چون عدالت آقای دکتر احمدی نژاد باعث میشه که قشر عزیز کم درآمد فقط عکس را نگاه کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
5
3
tooooooooooooooop بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
1
آقای حداد داره چکار میکنن؟؟؟ !!!
ظاهرا بقیه هم دارن دست میزنند....!!!
نظرات بینندگان