arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

هنگامه قاضیانی: خوشحالم که فیلم من همزمان با تهدیدهای آمریکا به اکران می رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شامگاه شب گذشته نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «روزهای زندگی» با حضور «پرویز شیخ طادی» کارگردان، «سعید سعدی» تهیه کننده، «هنگامه قاضیانی» و «کوروش سلیمانی» بازیگران، «مهدی سعدی» تدوینگر، «محمدتقی فهیم» منتقد و «محمد گبرلو» مدیر جلسه در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. 

* شیخ طادی: «روزهای زندگی» بر اساس یک داستان حقیقی ساخته شد

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست «پرویز شیخ طادی»، اظهار داشت: این فیلم بر اساس اتفاقات حقیقی یک بیمارستان صحرایی به تصویر کشیده شد که پس از اعلام پایان جنگ تحمیلی مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بود.

این کارگردان ادامه داد: این اثر سینمایی به نوعی ادای دین به همه پزشکان و پرستارانی است که در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و در دفاع از میهن ایستادگی کردند.

شیخ طادی تصریح کرد: در بخش هایی از این اثر سینمایی شاید جزییات رعایت نشده باشد اما در بخش های مربوط به عمل جراحی از کارشناسان پزشکی مشاوره گرفتیم.

کارگردان «شکارچی شنبه» در ادامه افزود: اشتباهات موجود در این اثر سینمایی را می پذیرم و به دنبال توجیه مشکلات هم نیستم.

* سعدی: «روزهای زندگی» ادای دین به رزمندگان دفاع مقدس بود

همچنین «سعید سعدی» تهیه کننده این اثر سینمایی نیز بیان داشت: ساخت فیلم سینمایی «روزهای زندگی» برای ما به نوعی تکلیف و ادای دین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.

وی در ادامه افزود: تلاش ما بر این بود که این اثر سینمایی بر اساس تصاویر حقیقی شکل گیرد و شخصیت های این اثر برای مخاطبان باورپذیر باشد.

* فهیم: «روزهای زندگی» در کارنامه شیخ طادی گامی رو به جلو است

بنابراین گزارش، «محمدتقی فهیم» نیز گفت: فیلم سینمایی «روزهای زندگی»، گامی رو به جلو در کارنامه هنری شیخ طادی محسوب می شود.

این منتقد ادامه داد: طراحی صحنه ها در این فیلم بسیار حرفه ای است و غیر از صحنه هایی که جزییات در آن دیده نمی شود، طراحی اغلب بخش های این اثر قابل قبول است.

فهیم تصریح کرد: جنبه های ایثارگری در این اثر سینمایی موجب شده تا فقدان داستان در آن به چشم نیاید، هر چند که اگر این مشکل در فیلم روزهای زندگی وجود نداشت، فیلم بهتر می شد.

این منتقد اضافه کرد: فیلمساز در بخش هایی از فیلم اسیر کلیشه ها می شود که از جمله این بخش ها می توان به نبرد در زمان بیرون آمدن از تونل اشاره کرد.

* قاضیانی: «روزهای زندگی» نشان می دهد مردم برای ایستادگی مقابل هر تهاجمی آماده هستند

به گزارش فارس، «هنگامه قاضیانی» بازیگر این فیلم نیز در ادامه این نشست نیز گفت: من چیزی از دوران دفاع مقدس نمی دانستم اما حضور در این فیلم موجب شد تا به درستی از اتفاقات این دوران مطلع شوم.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور در این اثر سینمایی در نقش مقابل «حمید فرخ نژاد» در طول فیلم شکل گرفت و عوامل همه تلاش خود را برای خلق اثری ماندگار به کار بستند.

قاضیانی تصریح کرد: حضور در سینمای دفاع مقدس را مدیون «محمد علی باشه آهنگر» هستم زیرا برای نخستین بار در فیلم سینمایی «بیداری رویاها» به کارگردانی وی حاضر شدم.

وی در ادامه افزود: خوشحالم فیلم سینمایی «روزهای زندگی» همزمان با تهدیدهای آمریکا به اکران می رسد و این اثر بار دیگر نشان می دهد مردم ایران برای ایستادگی در برابر هر تهاجمی آماده اند.

به گزارش فارس، این صحبت های «هنگامه قاضیانی» با تشویق ممتد اهالی رسانه همراه شد.

بازیگر فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در ادامه با اشاره به صحنه های مربوط به عمل جراحی اظهار داشت: برای حضور بهتر در این بخش ها بارها به بیمارستان سینا رفتیم و از نزدیک شاهد عمل باز قلب چند بیمار بودیم.

همچنین «کوروش سلیمانی» بازیگر این اثر سینمایی نیز حضور خود در این فیلم را به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس تقدیم کرد.

به گزارش فارس، از حضار در این نشست می توان به «سید احمد میرعلایی» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، «علیرضا سجادپور» مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی بر سینمای حرفه ای و «محمدرضا شرف الدین» مدیر عامل انجمن سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.
نظرات بینندگان