arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

عراق و قطر برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در بغداد اظهار داشت که دو کشور برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در بغداد اظهار داشت که دو کشور برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کردند.

به گزارش «مرکز خبری الوطنیه» عراق، وزیر خارجه عراق اظهار داشت که گفت و گو کاستن از تنش های ایران و آمریکا و تاکید بر جلوگیری از درگیری بین این دو کشور بود.

وزیر امور خارجه عراق گفت که سفر وزیر امور خارجه قطر دیداری مهم و راهبردی در تقویت و گسترش روابط میان دو کشور است.

محمدعلی الحکیم اعلام کرد که در دیدار با همتای قطری خود دو طرف در مورد آرامش در منطقه و جلوگیری از تنش بحث و گفت و گو کردند.

او افزود که ما همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق از سوی همه طرف ها تاکید کردیم.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر مور خارجه قطر هم در کنفرانس خبری پس از دیدار با «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق در بغداد گفت که قطر از عراق، مردم آن، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت می کند.

او از اقدام های اخیر عراق مبنی بر تحکیم و گسترش پیوندهای این کشور با کشورهای عربی منطقه و همسایه قدردانی کرد و گفت که منطقه در حال گذر از مرحله بسیار پر تنش است و همه کشورهای باید به سمت ارامش حرکت کنند.

وزیر امور خارجه قطر که امروز (چهارشنبه) وارد عراق شده قرار است با «برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق نیز دیدار کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان