arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

انتقاد وزیر ارشاد از "جدایی نادر از سیمین"

وی گفت: درباره این فیلم ها صحبت هایی با تهیه کنندگان داشته ایم زیرا در فیلم های اجتماعی باید مسائلی را به نمایش گذاشت که عموم مردم به آن مبتلا باشند نه اینکه برای مثال مشکلات مهاجرت به خارج از کشور را که مشکل عموم مردم نیست در قالب یک فیلم به نمایش بگذاریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فجر امسال در مجموع مناسب تر از سال های گذشته بود و دیدن بسیاری از این فیلم ها را می توان به خانواده ها توصیه کرد.
 
به گزارش انتخاب، سید محمد حسینی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: البته در برخی از این فیلم ها ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به نمایش گذاشته شد که راهکارهایی در آن ارایه نشد و اشکالاتی در این فیلم ها وجود داشت که با ارزش های متعالی ما مغایرت دارد.

وی ادامه داد: درباره این فیلم ها صحبت هایی با تهیه کنندگان داشته ایم زیرا در فیلم های اجتماعی باید مسائلی را به نمایش گذاشت که عموم مردم به آن مبتلا باشند نه اینکه برای مثال مشکلات مهاجرت به خارج از کشور را که مشکل عموم مردم نیست در قالب یک فیلم به نمایش بگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره فجر امسال همچنین فیلم های دفاع مقدس از قبیل ملکه ، روزهای زندگی و شور شیرین را شاهد بودیم که فیلم اخیر به زندگی شهید کاوه پرداخته و برای جوانان و نوجوانان بسیار درس آموز بود.

حسینی افزود: در فیلم قلاده های طلا نیز به موضوع فتنه 88 پرداخته شده بود که همین موضوع نشان می دهد هنرمند باید به مسائل پیرامون خود توجه کند و آنها را به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اینکه در موضوعات بیداری اسلامی ، فلسطین وفرهنگ مقاومت هنوز جای تولید آثار فاخر خالی است گفت: وقتی فیلم 33 روزه به نمایش گذاشته شد استقبال بسیار خوبی را شاهد شدیم و جا دارد در این زمینه ها بیش از این فعالیت شود زیرا کشورهای منطقه ازما انتظار دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دیدار جداگانه ای که با وزیر فرهنگ فلسطین و نیز دبیرکل حزب الله لبنان در روزها و ماه های اخیر داشتم به این نتیجه رسیدم که آنها از سینمای جمهوری اسلامی ایران انتظار بیشتری دارند و فعالیت های هنری ما را رصد می کنند.

حسینی گفت: در عرصه داخلی نیز سوژه های بسیار فراوانی وجوددارند که نمونه آن پرداختن به زندگی شهدای هسته ای و به نمایش گذاشتن زندگی خانواده شهدایی چون احمدی روشن است.

وی افزود: وقتی هالیوود ، سوژه های اسلام ستیزی و ایران ستیزی را مستقیم از پنتاگون دریافت می کند و فیلم می سازد و آنها این قدر بر باطل خود مصر هستند چرا ما مسائل حق را بیان نکنیم؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: درباره شخصیت امام راحل و نقاط قوت ایستادگی مردم در شرایط تحریم تاکنون کارهای نمایشی خوبی ارایه نشده است و هنرمند نمی تواند به این گونه سوژه ها بی تفاوت باشد.

وی درباره جشنواره تئاتر فجر نیز گفت: در جشنواره امسال شاهد  حضور چشمگیر گروه های شهرستانی بودیم و تئاترهای خوبی نیز به نمایش گذاشته شد.

حسینی افزود: برای اینکه رسانه ها در جشنواره های آینده بیشتر بتوانند به موضوع تئاتر بپردازند تصمیم گرفتیم جشنواره تئاتر فجر سال آینده از 26 دی تا 12 بهمن برگزار شود و پس از آن جشنواره فیلم فجر را آغاز کنیم تا این دو جشنواره همزمان برگزار نشود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
مگه عموم مردم ما مبتلا به مشکلی هم هستند که بشود بر اساس آن فیلمی ساخت؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
0
عجب از کی تا حالا فکر مشکلات عموم ملت افتاده، بیکاری،ازدواج، تورم،فقر،مسکن و....الا ماشالله، البته توی جدایی نادر از سیمین به گوشه کوچکی از مشکلات مردم ایران، ونه البته حداقل ذیحق، مورد توجه قرار گرفته، ای کاش روزی میومد که میشد همه این مشلات رو نشون داد....
نظرات بینندگان