arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

صالح: عراق نقطه آغازی برای حمله به همسایگان نخواهد بود

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق روز چهارشنبه در دیدار با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تاکید کرد: عراق نقطه آغازی برای حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری «سومریه نیوز» به نقل از دفتر صالح ، وی در این دیدار که در کاخ السلام بغداد انجام شد با وزیر خارجه قطر درباره اوضاع کنونی منطقه و جهان و راه های کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه گفت و گو کرد.

دو طرف در این دیدار بر خویشتن داری و حاکمیت منطق و عقلانیت و زبان گفت وگو برای کاهش شدت تنش ها و درگیری ها تاکید کردند.

صالح در ادامه تاکید کرد: عراق می تواند عامل تفاهم و نقطه ثبات و صلح میان قدرت های منطقه و جهانی باشد و از تلاش ها برای حل بحران های کنونی برای برخورداری ملت های منطقه از صلح و رفاه حمایت می کند.

رییس جمهوری عراق تصریح کرد: کشورش نقطه آغازی برای هیچ گونه حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود و یا به میدانی برای جنگی جدید که قابلیت ها و منابع ملت ها را نابود می کند، تبدیل نخواهد شد.

وزیر خارجه قطر نیز با تاکید بر حساس بودن شرایط کنونی، به اهمیت هماهنگی و کار مشترک با طرف های منطقه ای و بین المللی برای رسیدن به راه های مسالمت آمیز برای حفظ امنیت منطقه و ثبات آن اشاره کرد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی پیشتر نیز با همتای عراقی دیدار و درباره های راه های کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت وگو کردند.

وزیر خارجه قطر پیش از عراق، به تهران سفر کرده بود و درباره اوضاع کنونی منطقه و عواقب اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و همرزمانش که منجر به تشدید تنش ها شده است، با مقامات ایرانی گفت وگو کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان