arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: باید از موجودیت خود در جهان امروز صیانت کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور گفت: ملت مقتدر، اجازه دخالت دیگران در امورش را نمی‌دهد.

محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در مراسم بهره‌برداري از شش پروژه عمراني در ايرانشهر با تاكيد بر اين‌كه «بايد از موجوديت خود در جهان امروز صيانت كنيم و شرط آن نيز ساختن ايران است» افزود: شايستگي ملت ما اين است كه در بالاترين طراز رفاهي قرار داشته باشيم. ملتي كه پيشرفت نكند، ضعيف و توسري‌خور خواهد بود و در اين راستا بايد قدرت‌هاي اقتصادي،‌ فرهنگي و سياسي ايجاد شود. اگر بخواهيم خودمان را حفظ كنيم بايد پيشرفت كنيم و همچنين اگر بخواهيم در طراز شان تاريخي ايران زندگي كنيم و براي ديگران پيام عدالت، صلح و كرامت انساني داشته باشيم، بايد در بالاترين طرازهاي پيشرفت قرار بگيريم.

وي خاطرنشان كرد: اگر ملتي بهترين فرهنگ را داشته باشد اما فقير و عقب‌افتاده بوده و در آن تبعيض وجود داشته باشد نمي‌تواند در دنيا كاري را از پيش ببرد و دشمنان آن را زير دست و پا له مي‌كنند. آيا اكنون صداي ملت افغانستان به گوش كسي مي‌رسد؟ ملتي مومن، پرتلاش و اهل كار هستند اما به دليل اين‌كه مقتدر و پيشرفته نيستند عده‌اي از چند هزار كيلومتر آن‌ طرف‌تر آمدند و براي آن‌ها تصميم مي‌گيرند و آن‌ها را تهديد مي‌كنند و در همين راستا آقاي كرزاي فريادش بلند است كه اين‌ها نمي‌گذارند ما پيشرفت كنيم، در پاكستان نيز به بهانه‌هاي گوناگون كشتار مي‌كنند.
 وي با تاكيد بر اين‌كه «ملت مقتدر اجازه نمي‌دهد فرد يا افرادي در امور آن‌ها دخالت كند» افزود: سرتاسر ايران استعداد است و ما بايد از اين استعدادها استفاده كرده و پيشرفت كنيم. بهترين مردمان در ايران زندگي مي‌كنند و در اين استان نيز نعمت‌هاي زيادي وجود دارد. اين سرزمين وسيع حاصلخيز بايد بيش از پيش ساخته شود. همه‌ ميوه‌هاي درجه يك در اين استان وجود دارد. فرصت‌هاي بسياري براي سرمايه‌گذاري وجود دارد كه يكي از آن‌ها، فرصت وجود مرز براي مبادلات مرزي است.

 احمدي‌نژاد خطاب به استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اقدامات را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه از حداكثر ظرفيت مرزي استفاده شود. تجربه نشان داده كه در هر جا فعاليت و تلاش كرده‌ايم، نتيجه‌بخش بوده است.

 رييس‌جمهور گفت: در روز 22 بهمن بخشي از دستاوردهاي ملت ايران را بيان كردم، ما هر جا وارد شديم به دنبال آن پيروزي آمد، ماموريت امروز ما نيز ساختن ايران است. همه طراحي‌هاي دشمنان براي اين است كه ايران ساخته نشود و از اين موضوع وحشت دارند و با خود مي‌گويند ملتي كه شجاع، مومن، اهل انديشه و ارزش‌هاي الهي است، اگر از لحاظ عمراني پيشرفته شود به سرعت به الگو براي سايرين تبديل خواهد شد؛ بنابراين بسيج شدند تا نگذارند ما پيشرفت كنيم.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه آيا اسلحه براي ملت عمران، آباداني و اشتغال مي‌آورد؟ گفت: عده‌اي مي‌آيند و نفت برخي از كشورها را مي‌گيرند و به آن‌ها ميلياردها دلار اسلحه مي‌دهند. همه مي‌دانيم كه اسلحه براي خراب كردن است، البته اين‌ها نيز زورشان نمي‌رسد زيرا مقتدر و پيشرفته نيستند و مجبورند تسليم مستكبران و بي‌فرهنگ‌ها شوند. آن‌ها مي‌خواهند اختلاف و درگيري باشد و ديگران به صورت هم چنگ بيندازند. اين اقدامات به خاطر افرادي است كه در چندين هزار كيلومتر آن‌ طرف‌تر در امنيت به سر مي‌برند و منابع ساير كشورها را مجاني مي‌خواهند.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه «چشم اميد بسياري از ملت‌ها به ايران است، حتي آن‌هايي كه دولت‌شان عليه ايران اقدام مي‌كند، حتي در خود آمريكا» گفت: بايد در جهت ساختن ايران گام به گام پيش رويم.

وي با بيان اين‌كه «اين انتظار وجود دارد كه استان سيستان و بلوچستان در صدر قرار بگيرد» گفت: ان‌شاءالله در دور چهارم سفرهاي استاني به همه شهرستان‌هاي اين استان سفر مي‌كنم. اين استان بايد سرآمد استان‌هاي كشور باشد زيرا اين‌جا مركز خيزش انسان‌هاي تاريخ‌ساز، مومن و پاسداران اصلي مرزهاي ايران است. اين استان بايد به يكي از صادركنندگان محصولات كشاورزي و معدني كشور تبديل شود. پاكستان به محصولات ما احتياج دارد و ما نيز به برخي از محصولات آن‌ها نياز داريم. دو ملت نيز با يكديگر دوست هستند بنابراين مانعي نبايد در تجارت ميان دو كشور وجود داشته باشد. گاز اكنون به اين استان رسيده و بايد يك شاخه آن نيز به پاكستان برود.

 احمدي‌نژاد در پايان با اطمينان خاطر گفت كه مردم استان سيستان و بلوچستان با وحدت، همدلي و عشق به ايران تلاش مي‌كنند تا وجب به وجب اين استان را بسازند.
نظرات بینندگان