arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / چهارشنبه هفته آینده؛ رای‌گیری برای برکناری یا ابقای ترامپ / آخرین اخبار از اقدامات ایران درباره کرونا / ممنوعیت ورود ایرانی ها به آمریکا؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

چهارشنبه هفته آینده؛ رای‌گیری نهایی بر سر ترامپ
مجلس سنا آمریکا با ۵۱ رای مثبت، در برابر ۴۹ رای منفی، به‌عدم احضار شهود در جلسات دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، رای داد.  با رای شامگاه جمعه مجلس سنا، جلسات دادگاه استیضاح ترامپ به‌زودی به‌پایان می‌رسد. قرار است رای‌گیری نهایی دادگاه استیضاح ترامپ، بر سر تبرئه یا گناه‌کار شناختن او، چهارشنبه هفته آینده در مجلس سنا انجام می‌شود.

دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به پایتخت ۲ هفته قرنطینه می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات و هماهنگی های لازم برای پیشگیری، اطلاع رسانی، کنترل و قرنطینه افراد مشکوک یا از چین وارد شده، در این استان انجام شده است افزود: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به کشور۲ هفته قرنطینه می‌شوند.

پروازهای رفت و برگشت ایران _ چین متوقف شد
وزیر بهداشت اعلام کرد: پروازهای رفت و برگشت ایران _ چین متوقف شد. تا این لحظه ابتلا به کرونا در ایران گزارش نشده است.

دویچه وله: طرح‌هایی برای اجرایی کردن اینستکس در جریان است

رسانه‌های غربی به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند طرح‌هایی برای اجرایی کردن ساز و کار مالی ادعایی اروپایی‌ها با ایران موسوم به اینستکس در جریان است.

رویترز: آمریکا شرکت چینی متهم به حمل نفت ایران را از لیست تحریم ها خارج می‌کند
به نقل از رویترز، آمریکا احتمالاً طی چند روز آینده تحریم‌ها بر شرکت نفتکش کاسکوی چین را که متهم به حمل نفت ایران بود برمیدارد. بیش از 25 نفتکش بزرگ تحت اختیار شرکت دالیان کاسکو طی سه ماه گذشته از بازار خارج شده اند. مشخص نیست آیا برداشته شدن تحریم‌ها بدان معناست که چین یا کاسکو با ترامپ برای توقف خرید نفت ایران موافقت کرده اند.

ائتلاف دریایی اروپا آغاز به کار کرد

فرانسه روز جمعه از آغاز مأموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز با محوریت اطمینان از آزادی ناوبری در خلیج فارس خبر داد.


کرونا وارد ایران هم خواهد شد

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که بیمارستان‌های خاصی در همه استان‌ها برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده. محمد مهدی گویا گفت: کرونا وارد ایران هم خواهد شد، اما نباید درباره آن بزرگنمایی کنیم. به گفته او کلیپ های منتشرشده درباره به یک باره زمین افتادن بیمار مبتلا به کرونا صحت ندارد. او همچنین گفت: تاکنون ۶ مورد مشکوک به این بیماری دیده شده که نتیجه آزمایش همه آنها منفی بوده.تا کنون ۹هزار و ۳۵۶ نفر مبتلا به ویروس واگیر دار کرونا شده است.

ممنوعیت ورود ایرانی ها به آمریکا؟

تارنمای پولیتیکو نوشت: گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده طی دستوری خواستار ممنوعیت ورود اتباع ایرانی و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه به آمریکا شد.

افزایش شمار سربازان آسیب مغزی ارتش آمریکا درحمله موشکی ایران

سی ان ان به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد که شمار نظامیان آمریکایی که به علت آسیب مغزی حمله موشکی ایران بستری شده‌اند به ۶۴ نفر رسیده است.

نظرات بینندگان