arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

نیکزاد: از افزایش قیمت مسکن بی‌اطلاعم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال افزایش نمی یابد، گفت: دولت از شناور شدن نرخ بلیت هواپیما حمایت می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علی نیکزاد در حاشیه بازدید از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات با شرکتهای هواپیمایی، اظهارداشت: اگر شرکت‌های هواپیمایی قصد ادغام با یکدیگر را داشته باشند وزارت راه وشهرسازی از آنها پشتیبانی می‌کند.
وی افزود:‌ اگر این شرکتها به شرط بالا بردن کیفیت خدمات قصد داشته باشند تا ‌نرخ بلیت هواپیما را شناور کنند، دولت از آنها حمایت خواهد کرد، همچنین اگر ایرلاین‌‌ها بخواهند در ساعات مختلف شبانه روز بلیت را با قیمت‌های متغیر ارائه دهند، وزارت راه از آنها حمایت می‌کند.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود هواپیما به کشور، گفت: همچنین اگر سرمایه گذاری بخواهد هواپیما به کشور وارد کند پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و دارا بودن تمامی شرایط لازم، وزارت راه مجوز تأسیس ایرلاین را برای آنها صادر می‌کند.
 
نیکزاد بابیان اینکه با شرکتهای هواپیمایی تفاهم‌های خوبی داریم و تاکنون هم صنعت هوایی به بهترین وجه در اختیار مردم بوده است، گفت: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است تا در فرودگاه‌ها، محل فروش بلیت‌ها و رعایت حقوق مردم در خصوص حداقل تأخیرات، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی هواپیما در کشور وجود دارد، افزود: اما این تعداد ناوگان نیازمند مدیریت صحیح است و به دلیل پاره‌ای مسائل تحریم، مشکلاتی در این صنعت وجود دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعامل بخش خصوصی در این صنعت با وزارت راه وشهرسازی مطلوب است و وزارت راه هم به شرکت‌ها اعلام کرده ‌است که خدمت به صنعت هوایی در دستور کار قرار دارد، البته به شرط آنکه آنها نیز به مردم خدمت کنند.
 
وی در خصوص ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان هوایی اظهار داشت: صندوق توسعه ملی مشکلاتی برای ارائه تسهیلات داشت که اینجانب نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و مشکلات را اعلام کردم و رئیس‌جمهور مسائل را در این باره پیگیری کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل صندوق توسعه ملی این بود که باید پرداخت تسهیلات هم بصورت ارزی باشد اما با تغییرات نرخ ارز شرکت‌ها توان ریسک نداشتند بنابراین رئیس جمهور موافقت کرد که از صندوق، ارز به قیمت ریال امروز دریافت کنند و ریال با سود مشخص بپردازند.
 
نیکزاد اظهار داشت: این موضوع تأثیر بسزایی در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خدمت به صنعت هوایی و توسعه ناوگان داشت.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاپایان سال قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها در گام دوم بسته به قیمت بنزین برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری می‌ شود.
 
وی با اشاره به اینکه از 23 بهمن‌ماه این هفته 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت وزارت راه با مجوز بانک مرکزی منتشر شده است، گفت: مزیت اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی این است که در بند «ب» ماده 48 قانون بودجه 1390 تضمین دولت را دارد.
 
نیکزاد با اشاره به اینکه در مدت 2 تا 3 روز بیش از 75 درصد اوراق مشارکت وزارت راه به فروش رفت، افزود:‌ این اوراق برای 6 روز کاری ارائه می‌‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: روز گذشته مجوزی از بانک مرکزی برای انتشار 700 میلیارد تومان دیگر از این اوراق مشارکت اخذ شد بنابراین رقم اوراق وزارت راه را به یک‌هزار و 200 میلیارد تومان افزایش می‌دهیم.
 
از افزایش قیمت مسکن بی اطلاعم
 
نیکزاد در مورد قیمت مسکن در کشور، اظهار داشت: زمانی که بحث نوسانات ارز و سکه مطرح بود، در مورد قیمت زمین و مسکن مواردی مطرح شد اما براساس آنچه که ما رصد می‌کنیم خرید و فروش در حداقل بود.
 
وی با تکذیب افزایش قیمت مسکن، افزود: بنده اعلام می‌کنم هیچ افزایشی در قیمت مسکن وجود نداشته است و اگر شما خبرنگاران اعلام می‌کنید که افزایش قیمت داشته‌ایم، اینجانب بی‌اطلاعم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث مسکن مهر وزارت راه به اندازه کافی در شهرتهران خانه ساخته‌‌ و در اختیار متقاضیان قرار داده است، گفت: قیمت مسکن مهر افزایش نیافته است.
 
نیکزاد در مورد پیشنهاد انبوه سازان مبنی بر افزایش 20 درصدی قیمت مسکن ‌مذاکره‌ای نداشتیم،افزود:‌ در مورد قیمت مسکن مهر، وزارت راه و شهرسازی از هر متر 300 هزار تومان بالاتر نمی‌رود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
0
"بنده اعلام می‌کنم هیچ افزایشی در قیمت مسکن وجود نداشته است و اگر شما خبرنگاران اعلام می‌کنید که افزایش قیمت داشته‌ایم، اینجانب بی‌اطلاعم....." در بی اطلاعی مسئولان هستش که اینطور قیمت ها داره میره بالا دیگه....... البته اگه اطلاع هم داشتن کاری نمی کردن، بازم مردم بدبخت باید همه چی رو تحمل کنند نه وزیر....
نظرات بینندگان