arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

تئوری توطئه برخی دانشمندان روسیه جنجالی شد/ آیا ویروس کرونا یک سلاح مرگبار و ساخته ایالات متحده علیه چین است؟

چندین دانشمند روسی معتقدند كه آمریكا ویروس كرونا را با برنامه ریزی قبلی در ووهان منتشر کرده است. بر اساس این تئوری توطئه، هدف از این کار خرابکاری در منطقه مذکور و فلج کردن اقتصاد منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چندین دانشمند روسی معتقدند كه آمریكا ویروس كرونا را با برنامه ریزی قبلی در ووهان منتشر کرده است. بر اساس این تئوری توطئه، هدف از این کار خرابکاری در منطقه مذکور و فلج کردن اقتصاد منطقه است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این عقیده یا به عبارتی دیگر تئوری توطئه پژوهشگران روسیه، به سرعت در توییتر طرفدار پیدا کرده و پربازدید شده است.

اما پرسشی که مطرح می شود این است که چرا دانشمندان و برخی از رهبران سیاسی روسیه ادعا می کنند که ایالات متحده مسئول توسعه ویروس کرونا در ووهان است؟ آنها معتقدند که این بیماری برای بی ثبات سازی چین به وجود آمده  و در عین حال سود کلانی برای شرکتهای دارویی آمریکایی به ارمغان می آورد.

روسیه در پاسخ به تهدید این ویروس  مرز زمینی خود با چین را بسته است. منابع آگاه در رسانه های روسیه مدعی شده اند که این بیماری جدید كه به طور موقت با نام 2019-nCoV شناخته می شود ، می تواند یک سلاح زیستی ساخت آمریکا باشد كه برای خرابكاری در چین طراحی شده است.

البته برخی دیگر نیز این ادعا را بی اساس می دانند و می گویند می تواند بخشی از تلاش های ولادیمیر پوتین برای بی اعتبار کردن منافع ایالات متحده در منطقه باشد.سرعت شیوع ویروس کرونا بسیار سریع است و تا  کنون بیش از 8000 نفر را با 170 مرگ آلوده کرده است.

تنش های اخیر بین ایالات متحده و چین کاملا واضح و انکار ناپذیر است. این درگیری به عنوان یک مبارزه قدرت بزرگ بین یک ابرقدرت فعلی و رقیبی که به سرعت در حال رشد است دیده می شود. دامنه درگیری از یک جنگ تجاری تا اختلافات بر سر اینترنت 5G دیده می شود. برخی در روسیه بر این باورند که این تنش ها دولت ایالات متحده را وادار به انجام اقدامات شدید برای دستیابی به اهداف خود کرده است.

ایگور نیکولین ، عضو سابق کمیسیون آمریكا در مورد سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی ، ادعا می كند كه برخی همكاران سابق و چینی او كه معتقدند ویروس کرونا توطئه ایالات متحده علیه چین است با وی تماس گرفته اند. نیکولین در این خصوص توییت زده است؛ "همه چیز شبیه خرابکاری است. اول از همه ، این شهر ووهان است که آلوده می شود. مرکز کشور ، قطب اصلی حمل و نقل ، به علاوه در حال حاضر سال نو چینی در حال برگزاری است و صدها میلیون چینی در سراسر کشور به اقوام ، آشنایان و غیره سر می زنند. "

تئوری توطئه برخی دانشمندان روسیه جنجالی شد/ آیا ویروس کرونا یک سلاح مرگبار و ساخته ایالات متحده علیه چین است؟

نیکولین در ادامه یک ایده عجیب تری و شوک برانگیزتر مطرح می کند و می گوید ممکن است شرکت های دارویی ایالات متحده در این ماجرا نقش داشتند. او می گوید: "این می تواند برای شرکت های آمریکایی مفید باشد. یا شاید برای خود آمریکایی ها نیز مفید باشد ، زیرا آمریکا تنها کشوری است که 400 آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی در سرتاسر جهان دارد ، نه تنها در روسیه بلکه در اطراف چین ، در مالزی ، در اندونزی ، در فیلیپین. بله! ارتش آمریکا در همه جا وجود دارد."

اما نیکولین تنها روسی مشهوری نیست که این ادعاهای افراطی را بیان می کند. سیاستمداران نیز از این فرصت استفاده می کنند تا آمریکا را مسئول قلمداد کنند. ولادیمیر ژیرینوفسکی ، رهبر LDPR روسیه ، علناً اظهار داشت كه آمریكا می تواند باعث شود كه با این  روش بحرانی ایجاد کرده و قدرت اقتصادی چین را تضعیف كند در حالی كه در این فرآیند خودش سود مالی خواهد کرد. او گفت: "داروسازان آمریکایی در سال 2020 میلیاردر می شوند و همه به سرعت همه چیز را فراموش خواهند کرد."

نظرات بینندگان