arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین خبر از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی / پنهانکاری چین درباره کرونا؟ / احضار نماینده اصلاح طلب به دادسرا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

احضار «پروانه سلحشوری» به دادسرا

صبح دیروز پروانه سلحشوری نماینده مجلس به دادسرا احضار شد. فارس نوشت که گویا وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرا احضار شده است. باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما هم نوشت: او با تأمین قرار مناسب آزاد شد.

ایران و اوکراین به صورت مشترک، در حال بررسی جعبه سیاه هستند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: سانحه هوایی پرواز ٧٥٢اوکراین، بر اساس استانداردهای ایکائو در حال بررسی در ایران است. وی با بیان اینکه کمیته بررسی سانحه هوایی درحال انجام کار است، گفت: مراحل بررسی گوناگون است، بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند. وزیر راه خبر داد که بررسی سانحه هوایی در حال پیشرفت است.

مورد مشکوکی از کرونا در تهران گزارش نشده

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.


دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما نگفت
دولت چین از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از شیوع ویروس کرونا اطلاع داشته است. مدرکی از دپارتمان پلیس محلی چین، این موضوع را تایید می‌کند. دکتر «کومار» متخصصی در دانشگاهی در بریتانیا می‌گوید این افراد حدود یک ماه پیش، درمورد این ویروس کشنده هشدار داده بودند و در نهایت به اتهام «شایعه پراکنی» بازداشت شده‌اند. این در حالی است که مقامات حوزه درمان، وضعیت گسترش ویروس کرونا را اورژانسی اعلام کرده‌اند.

حادثه برای هواپیمای کرمانشاه - تهران

مدیر کل فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی کرمانشاه گفت: پرواز صبح امروز تهران به کرمانشاه ایران ایر در فرودگاه کرمانشاه به علت بارش برف و کاهش دید دچار حادثه شد. مجتبی بیاتی گفت: یک فروند ایرباس 319 شرکت هواپیمایی ایران ایرکه تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت 6 صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه کمی منحرف شد، ولی از باند خارج نشد.

رهبر شاخه شبه جزیره عربستان «القاعده» کشته شد

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند؛ «قاسم الریمی» رهبر شاخه شبه جزیره عربستان القاعده در حمله هوایی آمریکا در یمن کشته شده است. قاسم الریمی از سال ۲۰۱۵ پس از مرگ ناصر الوحیشی رهبر پیشین القاعده در شبه جزیره عربستان سرکردگی این گروه را بر عهده گرفت. ناصر الوحیشی ژوئن (خرداد) ۲۰۱۵ در حمله پهپادهای آمریکایی در یمن کشته شده بود. در ژانویه سال ۲۰۰۹ با شاخه القاعده در عربستان سعودی، شاخه شبه جزیره عربی را تشکیل داد.

انگلیس رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد

انگلیس مطابق با رأی مردم این کشور در همه‌پرسی چهار سال پیش، رسماً به ۴۷ سال عضویت در اتحادیه اروپا پایان داد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پیامی به مناسبت این رویداد تاریخی، وعده آغاز فصل جدیدی را داده و به "طلوع دورانی تازه" خوش‌آمد گفت. پرچم انگلستان در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا از مقر اتحادیه و تعدادی دیگری از ساختمان‌های متعلق به این نهاد در بروکسل برداشته شد. بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، مقام‌های اتحادیه اروپا پرچم این اتحادیه را جایگزین پرچم انگلیس کرده‌اند.

نظرات بینندگان