arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

مهدوي‌كني: بدون تخريب هم مي‌شود رقابت كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم اين ايام‌الله را بزرگ بداريم، نبايد كساني را كه در تاسيس و تشكيل اين ايام تاثيرگذار بوده‌اند، فراموش كنيم.

 آيت‌الله مهدوي‌كني در نشست مشترك هيات رييسه و روساي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري كه بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد، اظهار كرد: علما، مراجع، ائمه جماعات و شاگردان امام (ره) در دوران انقلاب فداكاري‌هاي زيادي كرده‌اند تا اين انقلاب به ثمر رسيد.

وي با بيان اين‌كه «اگر فداكاري‌هاي بزرگاني كه قبل از انقلاب در زندان‌ها و بيرون از زندان‌ها فعاليت مي‌كردند نبود، اين انقلاب به‌پا نمي‌شد» افزود: انقلاب ما يك انقلاب روحاني و اسلامي است و هيچگاه نبايد از روحانيت جدا شد. اگر كساني تصور مي‌كردند كه مي‌توان انقلاب را جدا از روحانيت حفظ كرد، اشتباه كرده‌اند و مي‌كنند. معناي واقعي روحانيت، حفظ و پاسداري از دين، شريعت و ولايت ائمه است.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه «انقلابيون دو دسته هستند» افزود: يك دسته از انقلابيون مانند انقلابيون صدر اسلام هستند كه انقلاب را بر پيامبر مقدم داشته‌اند و در نتيجه به سخنان پيامبر گوش ندادند. دسته دوم، عده‌اي هستند كه مسلمان واقعي محسوب مي‌شوند و انقلابي بودن آن‌ها در ذيل اسلام است. در انقلاب اسلامي ما هم چنين چيزي مشاهده شد به طوري كه برخي امام را دوست داشتند چون امام انقلابي بود و در نتيجه وقتي ديدند كه انقلاب مطابق ميل‌شان نيست، جدا شدند.

مهدوي‌كني اضافه كرد: آن عده از افرادي كه اسلام، ديانت و روحانيت را پذيرفته بودند، حرف از جدايي از انقلاب نزدند و اميدوارم اين نكته اساسي همچنان باقي بماند و خبرگان با علم، عمل و حضورشان اين نكته عظيم انقلاب را در دل‌ها نگه دارند.

وي با تقدير از حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن، تاكيد كرد: بايد اين روز را هميشه به ياد داشته باشيم و تلاش كنيم كه چنين روزهايي فراموش نشود و اين يادآوري با سخن، عمل و تظاهرات ممكن است. گراميداشت ايام‌الله دهه فجر برخلاف نظر برخي اديان منتسب به اسلام است كه معتقدند هيچ روزي در شريعت براي بزرگداشت نداريم در حالي كه روزهاي الهي به خاطر آثاري كه دارند، نبايد فراموش شوند و امسال هم ديديم كه مردم بعد از گذشت 33 سال باز هم 22 بهمن را بزرگ داشتند.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و با تاكيد بر اين‌كه «انتخاباتي كه در پيش داريم بسيار مهم است» افزود: دليل اهميت اين انتخابات، نگاهي است كه دشمنان و ديگران به انتخابات ما دارند. آن‌ها از ماها قبل به دنبال اين بودند كه نشان دهند مردم با انتخابات مخالف هستند، ولي مردم همان‌طور كه در 22 بهمن حضور جشمگير داشتند حتما در پيروي از امام و رهبري در انتخابات مجلس شركت مي‌كنند.

مهدوي‌كني اضافه كرد: درخواست مجلس خبرگان از كانديداهاي انتخابات مجلس اين است كه طوري برخورد كنند كه مردم با علاقه در پاي صندوق‌هاي حاضر شوند و مراقب باشند كه طوري تبليغات نكنند كه مردم را فراري دهند.

وي با بيان اين‌كه «بدون تخريب هم مي‌شود رقابت كرد» افزود: همه با هم كاري كنيم كه دل‌ها به سوي انتخابات بيايد و مردم با نشاط به سوي صندوق‌ها روانه شوند و مشاركتي بيش از مشاركت در انتخابات سال 88 را شاهد باشيم تا دشمن ناراحت و نااميد شود.

رييس مجلس خبرگان رهبري همچنين خاطرنشان كرد: غير از اين‌كه بايد افراد صالح به مجلس بيايند، حضور گسترده مردم در انتخابات بسيار مهم است، ولو اين‌كه به كانديداي ما راي ندهند. مردم بايد به طور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا كنند چراكه اين حضور نشان مي‌دهد انقلاب، اسلام و رهبري را قبول دارند و از اسلام پشتيباني مي‌كنند.

مهدوي‌كني در پايان ابراز اميدواري كرد كه در انتخابات آتي مجلس مشاركت بيش از 80 درصد را از سوي مردم شاهد باشيم.
نظرات بینندگان