arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

کواکبیان به کوچک زاده: درباره مزه گوشت تو صحبت نمی کنم، چون همه می دانند!

کوچک‌زاده صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد که "چون آقای کواکبیان آدم خوش‌گوشتی است با او مزاح می‌کنم والا با اکبر اعلمی این طور صحبت نمی‌کنم. آقای کواکبیان خودش می‌داند کجا ایستاده و به همین خاطر زیاد سفت نمی‌ایستد." کواکبیان هم خطاب به کوچک‌زاده پاسخ داد که "من نمی‌گویم مزه گوشت تو چطور است چون همه می‌دانند". کوچک‌زاده هم خطاب به مجری برنامه گفت زمان‌ صحبت هرکس را مشخص کنید که کواکبیان دوباره خطاب به وی گفت: مجری خودش می‌داند چه کار کند؛ اینجا هم می‌خواهی رییس‌بازی در بیاوری؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی کوچک‌زاده به عنوان نماینده جبهه پایداری، مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده حزب مردم‌سالاری و زهره الهیان عضو جبهه متحد اصولگرایان، در نشستی با عنوان «مجلس در راس امور است، نه کاخ قدرت و ثروت» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار شد، به مناظره پرداختند.


به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست، مهدی کوچک‌زاده ـ نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری ـ اظهار کرد: یکی از ابزارهای جنگ نرم علیه ما، رسانه است و در این عرصه، یکی از شیوه‌هایی که همواره به کار گرفته شده، مطرح کردن حرف‌های بدون مبنا است؛ به این معنا که هرکس هرچه را شنیده است بازگو کند و در روایتی از علی(ع) داریم که در مورد دروغگو همان بس که هر آنچه را که بشنود بازگو کند.

وی با اشاره به بحث‌های اخیر میان رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی سایت‌ها در مطلبی، برای جنبش دانشجویی تعیین تکلیف کرده بودند که وااسلاما به آقای توکلی که خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی است، حمله شده است. کاری به صحت حرف هیچ یک از آقایان توکلی و رحیمی ندارم، اما باید بگویم اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شویم باید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم و طبق فرموده مقام معظم رهبری چیزی را که به اثبات قضایی نیاز دارد، اگر راست هم باشد نگوییم.


کوچک‌زاده با بیان اینکه "می‌دانم متهم به دفاع از هاشمی و جریان انحرافی می‌شوم"، گفت: من مخالف سرسخت هاشمی هستم اما با کسانی که می‌گویند کرمان برای ایشان است، مخالفم؛ چراکه این حرف پوچی است. ما مواضع ایشان را تحلیل می‌کنیم و به او می‌گوییم که ما دیگر کاری با شما نداریم یا در مورد جریان انحرافی، آقای نادران نسبتی به ایرانیان خارج نشین دادند و گفتند که در فلان هتل مرتکب فساد و فحشا شدند و آقای زاکانی هم گفت که برای هر عنصر جریان انحرافی یک تا سه میلیارد خرج کرده‌اند. این رویه منحوس را که هر کسی هرچیزی می‌شنود و در مورد هر کسی که باشد، به زبان می‌آورد، قبول ندارم. این مساله از دوران اصلاحات توسط عده‌ای تحت عنوان آزادی‌بیان مشروعیت پیدا کرد.


این نماینده مجلس ادامه داد: برخی بر این باورند که سیاسی بودن بر این معنا است که هر کسی در هر موضوعی حرف بزند و آبروی دیگران را ببرد. یکی از مهم‌ترین دلایل جدا شدن من از دوستان، همین رویه‌ای بود که در پیش گرفته بودند. من نمی‌گویم که دولت دچار اعوجاج نشده است، اما خودتان قضاوت کنید که هفت سال به طور مرتب خدمت می‌کرد و همان کسانی که ادعای عدالت و ولایت داشتند، آن را کوبیدند. ‌سیاسی بودن به معنی پرت کردن هر حرف بی‌حساب، آن هم بدون فکر کردن به عواقب آن، نیست.


در ادامه این نشست، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی تصریح کرد:‌ در یک رقابت، مهمترین مساله عدالت است که این اتفاق چه در مساله نظارت، چه در اجرا، چه در رسانه‌ها و بویژه صداوسیما و امکانات بیت‌المال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه "بخشی از بی‌عدالتی‌ها به قانون برمی‌گردد"، افزود: قانون ما پر از اشکال است. من معتقد بودم که در مجلس هشتم می‌شد قانون انتخابات را اصلاح کنیم اما متاسفانه این فرصت پیش نیامد. کمتر از 17 روز به انتخابات باقی مانده و ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه لیست‌مان را تکمیل کنیم، در حالی که برخی پوستر‌هایشان را هم چاپ کردند.


کواکبیان با اشاره به تشکیل هیات نظارتی بر انتخابات از سوی قوه قضاییه گفت: این‌بار قرار است قوه قضاییه با تشکیل ستادی، برخلاف انتخابات گذشته، فعال‌تر عمل کند و این اقدام مثبتی است. معتقدم بزرگ‌ترین عامل موثر در حاکم شدن اخلاق اسلامی در امر انتخابات، رعایت مر قانون است؛ هرچند که مشکلاتی در آن وجود دارد و دور زدن قانون، بزرگترین بی‌اخلاقی است. التزام به نظام و ولایت هم باید از همین مبنا شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: با حاکم شدن اخلاق اسلامی می‌توان یک انتخابات پرشور و نشاط داشت. امام(ره) همواره تاکید می‌کردند که نیازی نیست برای تبلیغ خود، دیگران را تخریب کنید بلکه از خودتان و برنامه‌هایتان بگویید.

این نماینده مجلس با اشاره به صحبت‌های کوچک‌زاده در مورد نقل قول‌هایی از برخی سایت‌ها، گفت: به نظر من این کار، نشانی غلط دادن است. ما باید مجلس هشتم را نقد کنیم و برنامه‌هایمان را برای مجلس نهم بگوییم. این مشکلی که آقای کوچک‌زاده به نام دروغگویی مطرح کردند، حرف درستی است اما این‌که می‌گویند دروغگویی از دوره اصلاحات شروع شد، درست نیست. باید ببینیم چه کسانی وعده دادند و عمل نکردند. هیچ‌کس نمی‌گوید که ماست من ترش است و هیچ‌کس هم انتقاد از خویش را نمی‌پذیرد.


به گزارش ایسنا، در ادامه، کوچک‌زاده صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد که "چون آقای کواکبیان آدم خوش‌گوشتی است با او مزاح می‌کنم والا با اکبر اعلمی این طور صحبت نمی‌کنم. آقای کواکبیان خودش می‌داند کجا ایستاده و به همین خاطر زیاد سفت نمی‌ایستد."

کواکبیان هم خطاب به کوچک‌زاده پاسخ داد که "من نمی‌گویم مزه گوشت تو چطور است چون همه می‌دانند". کوچک‌زاده هم خطاب به مجری برنامه گفت زمان‌ صحبت هرکس را مشخص کنید که کواکبیان دوباره خطاب به وی گفت: مجری خودش می‌داند چه کار کند؛ اینجا هم می‌خواهی رییس‌بازی در بیاوری؟

در ادامه، کوچک‌زاده در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که "آیا جبهه پایداری برنامه‌ای برای کمیسیون‌ها دارد یا نه؟" گفت: هر کمیسیون 23 عضو دارد. اگر ترکیب مجلس، ترکیبی باشد که حرف ما را بپذرید، طبیعتا در کمیسیون‌ها نیز راهنمایی‌های ما مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. یکی از ضعف‌های مجلس این است که در آن اگر 15 نفر طرحی را امضا کنند، آن طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد اما اینکه اولویت دارد یا نه، مشخص نیست. هرکس بگوید که اگر در انتخابات برنده شویم کمیسیون‌ها را از حالت فعلی خارج می‌کنیم، دروغ گفته است. اگر ما از 290 کرسی مجلس، 200 کرسی را به دست آوریم آن وقت می‌توان گفت که کمیسیون‌ها را هدایت و برنامه‌ریزی می‌کنیم.


وی با اشاره به تاثیر هیأت رییسه مجلس در بررسی برنامه‌ها و طرح‌های مجلس اظهار کرد: من و آقای رسایی طرحی را نوشتیم اما آقای باهنر جلوی آن را گرفت و گفت آنچه آقای ابوترابی می‌گوید بهتر است. من خطاب به آقای ابوترابی گفتم که اگر قدرت دست ما باشد به شما نشان می‌دهم که قانون‌گرایی یعنی چه. البته رسانه‌ها این مطلب را به گونه‌ای که دلشان می‌خواست انعکاس دادند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر مانند این مجلس، دهان‌مان را در مجلس نهم هم ببندند، تضمین نمی‌دهم که بتوانم برنامه‌هایم را محقق کنم.

در ادامه، کواکبیان با اشاره به صحبت‌های کوچک‌زاده مبنی بر اینکه "اگر بتوانیم 200 کرسی از مجلس را به دست آوریم، می‌شود کاری کرد"، گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست چه برسد به پیشکسوتانی مثل کوچک‌زاده.

این نماینده مجلس با اشاره به مساله ترکیب هیات رییسه مجلس افزود: یکی از مشکلات اصلی مجلس، ترکیب هیأت رییسه است که از مجلس ششم شروع شد و ما به آن نقد داریم؛ چراکه خارج از جریان اکثریت در هیأت رییسه مجلس برتافته نمی‌شود و این مساله در مجلس هفتم و هشتم نیز تکرار شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل کشور را می‌توان با تفاهم حل کرد اما برخی به صورت حذفی فکر می‌کنند و فقط می‌خواهند طرف مقابل‌شان نباشد اما باید توجه داشت که دیگران هم حق دارند. درست است که در کمیسیون‌ها، افراد رای می‌دهند اما هیأت رییسه نقش دارد. برای مثال، خود من را تا هفت ماه به کمیسیون امنیت راه نمی‌دادند.


کواکبیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "آیا اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کرده‌اند یا نه؟" گفت: دو دیدگاه در بین اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات وجود داشت. یک عده بر این باور بودند که باید وارد شویم و لیست هم بدهیم و مسائل انتخابات گذشته را به این انتخابات گره نزنیم، اما نظر یک عده دیگر از دوستان این بود که لیست سراسری نمی‌دهیم. این مساله در شورا هم رای‌گیری شد و اکثریت گفتند لیست ندهید.

وی افزود: داشته‌های ما اندک است و به همین دلیل در تهران نمی‌توانیم بیشتر از 15 نفر برای لیست‌مان انتخاب کنیم، مگر این که آقای کوچک‌زاده را در لیست‌مان قرار دهیم.

کوچک‌زاده هم خطاب به کواکبیان، گفت: در مواضع سیاسی آقای کواکبیان اعوجاج زیاد است و من بنای جواب دادن به ایشان را ندارم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نقش برخی افراد در جبهه پایداری، اظهار کرد: درباره اینکه نقش آقای محصولی در جبهه پایداری چیست، باید بگویم که در جبهه پایداری هیچ‌کس ذره‌ای بر دیگری برتری ندارد و تنها تحت ارشاد آیت‌الله مصباح حرکت می‌کنیم. ما حزب نیستیم و جبهه‌ایم. اموال آقای محصولی هم اگر هم نامشروع بود، بگویید رسیدگی کنند. ایشان نه پولی به جبهه پایداری داده است و نه انتظاری در این باره وجود دارد. تنها دلیل ورود ایشان به جبهه پایداری این بود که آنچه را که ما ایراد می‌دانیم، او هم ایراد می‌داند وگرنه نه ریاستی دارند و نه چشم‌داشتی.

کواکبیان در ادامه، در جواب کوچک‌زاده که گفته بود مواضع وی (کواکبیان) دچار اعوجاج است، گفت: مثل اینکه این هم از رعایت اخلاق است که آقای کوچک‌زاده می‌گویند من دچار اعوجاج هستم. من از ابتدا بیشترین تلاش را کردم که آقای احمدی‌نژاد رای نیاورد و بعد از آن هم اولین کسی بودم که گفتم باید ایشان را قبول کنیم و بین اعتراضات سالم و کسانی که به دنبال براندازی‌اند تفکیک قائل شویم. اتفاقا حضور ما در انتخابات نشان‌گر مبنای درست ماست. اینکه اقای کوچک‌زاده گفتند رهبری فکری ما آقای مصباح است، معتقدم اگر فرصتی وجود داشت، درباره اندیشه‌های مختلف ایشان پیرامون حکومت دینی و رای مردم صحبت‌های زیادی داشتیم.

وی در ادامه، به رابطه میان کانون‌های قدرت و ثروت اشاره کرد و گفت: ‌بخشی از کانون قدرت، دولت‌ها هستند و در حال حاضر جبهه پایداری بیشترین قرابت را با دولت دارد و بیشترین حمایت را هم داشته است. خدا نیاورد روزی را که سیاست مسئولان رو به کاخ‌نشینان شوند نه رو به کوخ نشینان.

در ادامه این نشست، یکی از دانشجویان، کوچک‌زاده را خطاب قرار داد و نسبت به صحبت‌های وی انتقاد کرد که کوچک‌زاده گفت:‌ ما تنها نقد کردیم؛ که هرچند اسم بردیم و البته باز هم اسم می‌بریم اما این بی‌اخلاقی نیست؛ چراکه ما به کسی نگفتیم که دزد است بلکه تنها نقد کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: من معیار اصولگرایی نیستم و جبهه پایداری هم لیست خود را این‌طور بست که در ستون اول نام برخی افراد نظیر زاکانی، توکلی و نادران و در ردیف دوم معیارهای اصولگرایی را بنویسند و هر‌کس با این معیارها مطابقت داشت، انتخاب می‌کردیم. وقتی آقای مطهری می‌گوید که ولایت را در حد حکم حکومتی قبول دارم و در نتیجه برای این لیست امتیاز نیاورده است، من چه کار کنم؟ در لیست ما آقایان فدایی و کوثری هم بودند اما امتیاز نیاوردند.

کواکبیان هم در پاسخ به این پرسش که "چرا می‌گویید ما کسی را برای قرار دادن در لیست نداریم؟" گفت: باید بپذیریم که هیچ حزبی روی اسب بازنده سرمایه‌گذاری نمی‌کند. ممکن است تفکر برخی افراد با ما هم یکی باشد اما پایگاه اجتماعی و مقبولیت افراد نیز باید مد نظر قرار داده شود.

وی در ادامه، تمامیت‌خواهی را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و اظهار کرد: تمامیت‌خواهی در رگ و پوست همه ما وجود دارد و دعوا هم بر سر همین است. مشکل آقای مطهری چیست؟ اصولگرا نیست؟ اگر وی بیشتر از دیگران در تهران رای‌ بیاورد، باید قبول کنند که اشتباه کردند. همین که برخی می‌گویند ایشان تنها در حد حکم حکومتی ولایت را قبول دارد، دورغ است. مطهری می‌گوید لازم نیست ما برای انجام هر کاری هر روز خدمت آقا برویم اما اگر حکمی دادند و یا توصیه‌ای کردند، اطاعت می‌کنیم. جبهه متحد باید پاسخگو باشد که چرا سه نفر منتقد دولت را ـ که انتقاداتشان هم در چارچوب قانون است ـ به مجلس راه ندادند؟ اگر آقای کوچک‌زاده یک جا علیه دولت تذکر داده باشد، من می‌گویم که همه حرف‌هایشان درست است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست زهره الهیان ـ نماینده مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرایان ـ به جمع سخنرانان پیوست و در سخنانی، بر اهمیت انتخابات مجلس نهم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایطی که امروز ایران در عرصه بین‌الملل دارد و همه نگاه‌های کشورهای مسلمان و غیر مسلمان به کشور ما دوخته شده است، انتخابات اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند افزود: دشمنان برای این انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند و آخرین نمونه آن، نشستی در سوئد بود تا بتوانند شرایط سال 88 را دوباره در مورد این انتخابات ایجاد کنند و 25 بهمن هم به عنوان مقدمه آن در نظر گرفته شده بود اما مردم با هوشیاری خود همه این تحرکات را خنثی خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه "دشمن تلاش دارد تا فتنه سال 88 را بازتولید کند"، تصریح کرد: اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در این جهت است که بتوانند با ایجاد نارضایتی در مردم، موجب کمرنگ شدن حضور آنها در پای صندوق‌های رای شوند. آنها حتی برنامه‌ریزی کرده‌اند که در روزهای آینده با امنیتی‌کردن فضا و کشاندن آن به فضای رسانه‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند. اختلالات اخیر در بازار سکه و ارز نیز در همین راستا بوده است.

الهیان در ادامه، با تاکید بر اهمیت و جایگاه مجلس گفت: برخی به دنبال آن هستند که جایگاه مجلس را خدشه‌دار کنند و اهمیت آن را پایین آورند و ما در این رابطه از صداوسیما گله‌مندیم.

وی، حضور گسترده مردم را نمادی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: انتخابات پیش رو به دلیل جایگاه فعلی ایران در عرصه بین‌الملل، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و نیز به این دلیل که مجلس آینده یک سوم مسیر برای رسیدن به چشم‌انداز را طی خواهد کرد، اهمیت پیدا می‌کند.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه، در برابر به پرسشی مبنی بر حضور برخی افراد از جمله علی لاریجانی در این جبهه، پاسخ داد: اگر بخواهیم افرادی را که جایگاهی در انقلاب دارند حذف کنیم، این با نگاه رهبری که به جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید دارند همخوانی ندارد و خارج کردن آنها به منفعت نظام نیست و ما شاهد دست‌هایی هستیم که تلاش می‌کنند افرادی را که در مسیر انقلاب خدماتی داشته‌اند از آن جدا کنند. رهبری همواره تاکید داشته‌اند که نکات مثبت و منفی افراد در کنار هم دیده شود و در مورد آقای لاریجانی، نکات مثبت بر نکات منفی ایشان غلبه دارد.

وی با تاکید بر اینکه "نباید یاران انقلاب را برانیم"، افزود: همین دوستان جبهه پایداری که نسبت به آقای لاریجانی انتقاد دارند، در دوره‌ای تلاش کردند آقای لاریجانی رییس شود و ما آن زمان به این مساله نقد داشتیم اما حالا نظر آنها بعد از چند ماه برگشته است.

در ادامه، کوچک‌زاده خطاب به الهیان گفت: شما از کدام اتحاد صحبت می‌کنید؟ اتحاد در مقابل چه کسانی؟ ما نمی‌گوییم آقای لاریجانی اصولگرا نیست؛ فقط حرف ما این است که کسی که بعد از هشت ماه فتنه را نفهمیده است، نباید رییس اصولگرایان باشد وگرنه ما تلاش می‌کنیم که همین آقای کواکبیان را هم جذب کنیم.

وی در مورد کمیته 8+7 نیز گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی نماینده جامعه روحانیت در 8+7 نیستند، چراکه رای‌گیری نشده است و آقای یزدی هم همانطور که خودشان گفتند، به عنوان شخصیت حقوقی آمده‌اند و ما نیز هیچ مخالفتی با منشور اصولگرایی و جامعتین نداریم بلکه فقط می‌گوییم کسی را رییس نکنیم که فتنه را پس از هشت ماه نفهمیده است.

کوچک‌زاده همچنین اظهار کرد: من می‌خواهم بدانم اگر انتقاد دوستان اصولگرا به آقای احمدی‌نژاد از سر کینه نیست پس چیست؟ اگر از سر کینه نبود شما که از وزیر اقتصاد و وزیر صنعت به مجلس دعوت کردید، وزیر اطلاعات را هم می‌خواستید. این کینه‌توزی است. این‌که می‌گویید پول مترو تامین نمی‌شود هم یک مساله سیاسی است. آقایان اگر پول ندارند چرا چند صد میلیارد برای اتوبان صدر هزینه می‌کنند؟ ما پشت کسانی که با احمدی‌نژاد با کینه‌توزی برخورد کنند، نمی‌ایستیم.

به گزارش ایسنا در ادامه، کواکبیان ابتدای این بخش از صحبت‌های خود را با مخاطب قرار‌دادن کوچک‌زاده آغاز کرد و گفت:‌ آقای کوچک‌زاده بی‌منطق‌ترین افراد است. هرچه از دهان مبارک در‌می‌آید که نباید گفت. متاسفم که چرا یک ساعت وقتم را با شما نشستم. اصولگرایان باید مشخص کنند چرا علی مطهری که 115 رای برای هیات نظارت بر مطبوعات رای آورد در لیستشان نیست.

کواکبیان در ادامه ابراز عقیده کرد: چند مشکل اساسی در کشور وجود دارد که عبارتند از تخلف از قانون، تورم و گرانی، بیکاری، ناهنجاری‌های فرهنگی و مشکلات مربوط به سیستم اداری. ما برای تک تک اینها برنامه داریم و شعار هم نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه "در مجلس پنجم، انحصارطلبی نبود"، افزود: معتقدم با وحدت و کنار گذاشتن بداخلاقی‌ها می‌توان مشکلات کشور را حل کرد و به این مساله که گفته می‌شود در مجلس نهم حتما باید وزن‌کشی شود، اعتقادی ندارم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: من اصولگرا هستم؛ به این معنا که به مبانی اصولی معتقدم و به آن افتخار می‌کنم و البته افتخار می‌کنم که ذره‌ای به حزب اصولگرایان انتسابی ندارم و هرگز با برخی از این تفکرات موافق نیستم.

در ادامه، الهیان اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از علمای طراز اول هستند و به عنوان پدر معنوی جریان اصولگرا ضرورت دیدند که برای وحدت هرچه بیشتر ورود پیدا کنند و محکوم کردن جریان اصولگرایی به قبیله‌گرایی، به نظرم دور از انصاف است.

وی در مورد حذف علی مطهری از لیست جبهه متحد اصولگرایان نیز پاسخ داد: بحثی در اصولگرایی آقای مطهری نیست و ایشان در اولویت‌های بود اما با اینکه حامیانی داشتند، همین حامیان به ایشان رای ندادند و این نشان می‌دهد که مبنای جبهه متحد برای انتخاب اشخاص قبیله‌گرایی نیست بلکه شاخص‌ها بوده است.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه "ما همواره به عملکرد دولت نقد جدی داشتیم و معتقدم که اصولگرایان باید جدی‌تر از دیگران نقد کنند"، افزود: انتظار ما از دولت این بود در شرایطی که در بازار سکه و ارز اخلال ایجاد شد، جدی‌تر وارد شود و نبض بازار را به دست بگیرد.

الهیان در پایان، خطاب به کواکبیان گفت: اگر جریان اصلاح‌طلب می‌خواهد پویا و زنده حرکت خود را ادامه دهد باید خط خود را از شرایطی که در سال 88 ایجاد شد و نیز از عوامل اصلی فتنه جدا کند؛ عواملی که دستشان با ضد انقلاب، منافقین و بیگانگان در یک کاسه بود. هرچند اقلیت مجلس عموما ـ اما با تاخیر ـ تلاش کردند که خط خود را جدا کنند اما این روند باید ادامه پیدا کند و اصلاح‌طلبان منشوری ارائه دهند.
نظرات بینندگان