arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش برف در بعضی مناطق کشور
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۳:۵۰

سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور همراه با کولاک برف و کاهش محسوس دما هشدار داد.

وال استریت ژورنال: آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید می‌کند
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۳:۳۸

روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشته است که خزانه‌داری آمریکا به زودی معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید می‌کند.

سردار حاجی‌زاده: به زودی اطلاعات جدیدی درباره حمله به عین الاسد منتشر می‌کنیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۳:۰۴

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران گفت: ما امروز با تمامی کدها و فرکانس های گلوبال‌هاوک آشنایی پیدا کرده ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی اثر کنیم.

رئیس کمیته حزب دموکرات خواستار «بازبینی» در نتایج «آیووا» شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۱:۴۸

ادامه تأخیر در اعلام نتایج نهایی رقابت دموکرات‌ها در ایالت «آیووا» و افشای وجود اشتباهات و تناقضات متعدد در نتایجی که تاکنون اعلام شده، موجب شد تا رئیس کمیته ملی حزب دموکرات «بازبینی» نتایج را خواستار شود.

وزیر علوم: حذف سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ اعمال نمی‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۰:۳۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف سهمیه ها با توجه به شروع ثبت نام کنکور، در آزمون سراسری ۹۹ اعمال نمی شود.

وزیر دفاع آمریکا: اقدامات ما علیه ایران، بازدارندگی را احیا کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۹:۴۴

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه مدعی شد که واشنگتن توانسته در برابر ایران در غرب آسیا بازدارندگی ایجاد کند.

محمد علاوی: اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان برآورده نشود، کنار می‌روم
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۸:۴۱

نخست وزیر مامور به تشکیل دولت عراق تصریح کرد: برای اجرای خواسته‌های معترضان از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام مصمم هستیم.

وزارت بهداشت: سلامت کامل دانشجویان بازگشته از چین
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۷:۱۹

معاون بهداشت وزبر بهداشت، خبر داده که « دانشجویان بازگشته از ووهان چین هم اکنون از سلامت کامل برخوردارند.»

درخواست کانادا از ایران درباره هواپیمای اوکراینی
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۷:۱۸

«فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر امور خارجه کانادا روز گذشته (چهارشنبه) از ایران درخواست کرد تا هرچه سریعتر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را که ماه گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران سقوط کرد، برای تحقیقات بیشتر به فرانسه تحویل دهد.

قیس خزعلی: آمریکا می‌خواست با ترور مقتدی صدر جنگ داخلی راه بیندازد
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۶:۲۸

به نقل از سایت النشره، قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در گفت‌وگویی تلویزیونی امروز (پنج‌شنبه) از جرئیات طرحی برای ترور مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پرده برداشت و گفت،‌ هدف این طرح ایجاد جنگ داخلی در کشور بود.

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۳:۴۸

فدراسیون فوتبال اعلام کرد: اسکوچیچ در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته فنی شرکت کرد و برنامه‌هایش را ارائه داد. به دنبال برگزاری این جلسه و دیدگاه مثبت کمیته فنی و با اخذ نظر اعضا محترم هیات رییسه، آقای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد.

سطح زندگی ۷۰ درصد مردم اروپا پایین تر از مردم ایران است
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۲:۳۳

حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی گفت: بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین تری از مردم ایران دارند؛ رسانه، دنیا را به نحو دیگر ترسیم کرده است و نمی دانیم در آن کشورها چه خبر است.

شاید حضور کاندیداهای شورای ائتلاف در لیست‌ پایداری ممنوع شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۴

موسی پور عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دوستان پایداری ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند می‌گوید، در صورت عدم تفاهم در ارائه فهرست مشترک، یکی از گزینه‌ها منع حضور اعضای لیست شورای ائتلاف در لیست‌ جبهه پایداری است.

«کرک داگلاس» درگذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۳

«کرک داگلاس» هنرپیشه شهیر و قدیمی هالیوود در ۱۰۳ سالگی درگذشت. او در ایران بیشتر به خاطر فیلم اسپارتاکوس مشهور بود. مایکل داگلاس در بیانیه‌ای درباره پدرش نوشته است: "من و برادرانم با اندوهی بی‌پایان اعلام می‌کنیم که کرک داگلاس امروز از میان ما رفت. او برای جهان یک افسانه بود، بازیگری از عصر طلایی سینما...، اما برای من و برادرانم، جوئل و پیتر، او فقط یک پدر بود. "

شمار قربانیان ویروس کرونا به ۵۶۰ تن رسید
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۲

مقام‌های چینی اعلام کردند که با جان باختن ۷۰ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به ۵۶۰ نفر رسیده است. فرانس پرس به نقل از منابع بیمارستانی چینی گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۸۷ تن جدید در استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به این ویروس در چین به ۱۹ هزار ۶۶۵ نفر رسیده است.

اولین واکنش ترامپ به تبرئه شدن در سنا
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۲

رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه در واکنش به تبرئه شدن استیضاح خود در مجلس سنا آن را پیروزی بزرگ خواند. دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: من فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی در مورد پیروزی بزرگ کشور در مورد جلسه استیضاح در کنگره صحبت خواهم کرد.

آمریکا از ۲ ماه قبل تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفته بود
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۰

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: آمریکا از ۲ ماه قبل تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفته بود. او درباره محل ترور هم گفت که ابتدا می‌خواستند سردار سلیمانی را در داخل خاک ایران ترور کنند که این طرح ۱۳ دی کشف و خنثی شد. او گفت مکان دوم انتخابی برای ترور، سوریه بود که به دلیل احتمال حملات انتقام جویانه به اسرائیل این تصمیم هم عملی نشد. به گفته او، ابومهدی قرار نبود ترور شود، اما در شب حادثه آنجا بود. او همچنین گفت که یکی از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی عراق در این ترور با آمریکایی‌ها همکاری داشت.

استیضاح ترامپ رای نیاورد
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۳۹

ترامپ با ۵۲ رای در مقابل ۴۸ رای از اتهام سوءاستفاده از قدرت و با 53 رای در مقابل 47 رای از اتهام کارشکنی علیه کنگره تبرئه شد. میت رامنی تنها عضو سنا از حزب جمهوری خواه بود که رئیس جمهور آمریکا را در اتهام سوءاستفاده از قدرت گناهکار شناخت. مجلس نمایندگان در ماه دسامبر طرح استیضاح را شامل دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره تصویب کرده بود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۰:۲۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان