arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

وزیر دفاع: ده‌ها فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز ملحق شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده(اورهال) با برخورداری از تسلیحات و تجهیزات جدید به ناوگان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در مراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این ایام مبارک شاهد الحاق مجدد ده‌ها فروند از بالگردهای بازآمدسازی شده(اورهال) به هوانیروز ارتش هستیم.

وی تصریح کرد: بازآمدسازی (اورهال) بالگردهای نیروی زمینی ارتش بدون دریافت قطعه‌ای از خارج و با اتکا به توان نیروی متخصصان شرکت‌های مختلف و دانش بنیان داخلی و با نصف قیمت امروز دنیا و صرفهجویی قابل توجه انجام شد.

به گفته وی، بازآمدسازی بالگردها، یک کار بطور کامل پیچیده و فنی است که در اختیار کشورهای محدود با پشتیبانی تولیدکنندگان اصلی قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این نوع از کار که توسط همکاران ما در سازمان صنایع هوایی و شرکت "پنها" انجام شده، مختص جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ حاتمی، بالگردهای موجود را سرمایه قابل توجهی برای کشور توصیف و تصریح کرد: این بالگردها را به تسلیحات و تجهیزات جدید ارتقا و در اختیار نیروی زمینی و هوانیروز قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز یک یگان بسیار شناخته شده و خوشنام نزد مردم ایران است که خاطره رشادت‌های شهدایش از جمله شهیدان وطن‌پور، کشوری، شیرودی و شهدای بزرگ دیگر آن از نخستین روزهای دوران دفاع مقدس در ذهن و خاطر مردم عزیز ایران وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: هوانیروز نخستین یگانی است که در سیل، زلزله و حوادث مختلف برای امدادرسانی به مردم حاضر و وسیله این امدادرسانی نیز توسط مجموعه صنایع دفاعی و سازمان صنایع هوایی و پنها آماده می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان‌اینکه امروز نیروهای مسلح کشور به سطح بالایی از توانمندی و خودباوری در حوزه نهضت قطعه‌سازی دست یافته‌اند، گفت: امروز این کار در حد گسترده‌ای انجام شده و دهها فروند بالگرد در اصفهان، تهران، مسجدسلیمان، قزوین، کرمان و کرمانشاه در پایگاه‌های مختلف به ناوگان هوانیروز ملحق شدند که در خطوط موردنیاز بکارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: امروزه قطعات مورد نیاز همه این کارها در داخل کشور ساخته و هزاران قطعه توسط متخصصان صنایع دفاعی برای مجموعه هوایی کشور، تولید و در اینگونه کارهای بزرگ استفاده می‌شود.

مراسم تحویل بالگردهای بازآمدسازی شده با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در اصفهان برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان