arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

تلاش ژاپنی ها برای برگزاری المپیک سال 2020 در توکیو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات شهر توکیو برنامه های خود را برای اعلام نامزدی این شهر به عنوان میزبان رقابتهای المپیک دو هزار و بیست میلادی اعلام و از نماد برگزاری این رقابت ها رونمایی کردند.

به گزارش انتخاب، این مراسم با حضور شینتارو ایشیهارا فرماندار توکیو، کوهای اوچیمورا قهرمان ژیمناستیک ژاپن و ریکو شیوتا بازیکن مشهور بدمینتون این کشور برگزار شد. ایشیهارا فرماندار توکیو در این مراسم گفت:ما برنامه خود را با جزئیات و دقت فراوان به کمیته بین المللی المپیک ارائه کرده ایم. سونکازو تاکدا رئیس کمیته بین المللی المپیک ژاپن هم گفت:ما تمام تلاش خود را برای بهبود نقائص موجود در پیشنهاد خود در سال دو هزار و شانزده به کار بسته ایم و مطمئنم برنامه های ما سازگاری زیادی با مردم و شرایط موجود در شهر دارد. م

سئوولان شهر توکیو تاکنون مبلغ هفت و نیم میلیارد ین برای پیشنهاد نامزدی این شهر در رقابت های المپیک هزینه کرده اند که پنجاه و یک درصد آن از طریق سرمایه گذاری دولتی و بقیه آن از راه سرمایه گذاری بخش خصوصی باید جبران شود. شهر توکیو در راه کسب میزبانی رقابت های المپیک دو هزار و بیست با شهر های استانبول ترکیه ، باکو از جمهوری آذربایجان،دوحه قطر و مادرید اسپانیا رقابت می کند. با اعلام انصراف شهر رم از میزبانی رقابتهای المپیک دو هزار و بیست مقامات کمیته ملی المپیک ژاپن معتقدند که شانس توکیو برای کسب میزبانی این رقابت ها افزایش یافته است. تومیاکی فوکودا نایب رییس کمیته ملی المپیک ژاپن درباره این موضوع گفت: همه رقبای ما قدرتمند هستند.

نمی‌توانیم صرفا به دلیل این که رم انصراف داده است ، از کسب میزبانی اطمینان داشته باشیم. نوریوکی ایچیهارا دبیر کل کمیته ملی المپیک ژاپن نیز درباره انصراف رم گفت: فکر می‌کنم به دلیل بحران اقتصادی در ایتالیا ، اشتیاقی برای میزبانی المپیک وجود نداشت.

باید توکیو را آماده کنیم و تلاش زیادی برای کسب میزبانی به خرج دهیم. در عین حال ، یوکو آرادیکا مدیر ورزشی کمیته‌ میزبانی المپیک توکیو نیز گفت: رقابت‌ بسیار شدیدی جریان دارد.

مادرید اسپانیا یکی از رقبای سرسخت ما است، ولی امیدوارم بتوانیم با این شهرها رقابت‌ کنیم و به رویای المپیک نزدیک شویم. کمیته‌ بین‌المللی المپیک سال آینده میزبان المپیک دو هزار و بیست را انتخاب خواهد کرد
نظرات بینندگان