arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

پلوسی: ترامپ ارزشی برای سلامت آمریکایی‌ها قائل نیست

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به طرح بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ گفت: بودجه، بیانیه‌ای از ارزش‌هاست؛ رئیس جمهوری بار دیگر نشان داد ارزش چندانی برای سلامت، امنیت مالی و تندرستی خانواده‌های سختکوش آمریکایی قائل نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بیانیه پلوسی که روز یکشنبه(۲۰ بهمن‌ماه) روی صفحه شخصی‌اش در تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت آمده است: سال به سال، بودجه‌های ترامپ به دنبال کاهش قابل توجه در شریان‌های مهمی بوده که زندگی میلیون‌ها آمریکایی به آن متکی است.


«کمتر از یک هفته از وعده حمایت ترامپ از مراقبت‌های بهداشتی خانواده‌های آمریکایی در نطق سالیانه او موسوم به «وضعیت کشور» نگذشته که رئیس جمهوری اکنون با بی‌پروایی، کاهش چند میلیارد دلاری در بودجه برنامه‌های خدمات درمانی و بیمه‌ای را پیشنهاد داده است آن هم در حالی که در دادگاه فدرال به دلیل نابودی سازوکارهای محافظتی از افراد و برچیدن دیگر سازوکارهای حفاظتی و منافع قانون مراقبت مقرون به صرفه، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

پلوسی افزود: کیفیت زندگی مردم آمریکا و مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه هرگز با وجود ترامپ امن نخواهد بود. مردم آمریکا نمایندگانی از مجلس نمایندگان را که اکثریت آنها دموکرات بودند به واشنگتن فرستادند تا از آنها برای کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی دفاع کنند و این همان کاری است که ما ادامه خواهیم داد.

در طرح بودجه ۴.۸ تریلیون دلاری سال ۲۰۲۱ که قرار است امروز(دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه) اعلام شود و چکیده‌ای از آن در رسانه‌ها منتشر شده، افزایش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای آمریکا و ناسا، کاهش بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست و کاهش برنامه‌های داخلی پیش‌بینی شده است.

ترامپ ماه گذشته در سخنانی در داووس سوئیس، راه را برای اصلاحات در برنامه‌هایی همچون مِدیکر* باز گذاشت و گفت، رشد اقتصادی هنگفت در کشور، اصلاح چنین برنامه‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند . دموکرات‌ها این اظهارات را کاهش بیشتر در برنامه‌های امنیت اجتماعی، مدیکر و مِدیسید(بیمه‌های درمانی برای افراد خاص) تفسیر کرده و ترامپ را به شکست وعده‌های انتخاباتی‌اش در خودداری از کاهش چنین برنامه‌هایی متهم کردند.


*(مدیکر یک برنامه ملی بیمه اجتماعی است که توسط دولت فدرال از سال ۱۹۶۵ مدیریت می‌شود و دسترسی بیمه درمانی را برای آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال و افراد جوان‌تر دارای ناتوانی و نیز افراد دارای مشکل دیالیز تضمین می‌کند.)

ترامپ شنبه ۱۹ بهمن‌ماه نیز در توئیتی نوشت: ما در بودجه سال مالی ۲۰۲۱ دست به برنامه‌های امنیت اجتماعی شما یا مِدیکر نمی‌زنیم. فقط دموکرات‌ها چنین برنامه‌هایی را با نابودی اقتصاد کشور، از بین می‌برند.

پلوسی که در مراسم سخنرانی سالیانه ترامپ همچون سایر زنان دموکرات عضو کنگره آمریکا لباسی سفید رنگ در اعتراض به رفتارها و سیاست‌های داخلی و خارجی رئیس جمهوری آمریکا پوشیده بود، با پایان یافتن سخنرانی او و در حالی که ترامپ هنوز جایگاه را ترک نکرده بود، متن سخنرانی رئیس جمهوری را به صورتی که کاملا برای همه قابل مشاهده باشد، در مقابل سناتورها، نمایندگان مجلس، اعضای کابینه و دیوان عالی آمریکا پاره کرد و آن را به روی میز انداخت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان