arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

برف، راه ۱۴۲ روستا را در خلخال بست

بارش برف سنگین همراه با کولاک در خلخال سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۴۲ روستا و همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ خیابان و کوچه در سطح شهر خلخال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فریدون بابایی فرماندار خلخال سه‌شنبه افزود: بارش برف سنگین که ارتفاع آن در برخی از مناطق کوهستانی این شهرستان بیش از چهار متر گزارش شده است، سبب قطع برق بخش شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم و ۶ روستای واقع در بخش مرکزی خلخال شد.

وی با بیان اینکه تا زمان بازگشایی راه‌های مسدو شده روستایی خلخال امکان وصل برق روستاهای قطع شده برق وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود تلاش ماموران شرکت توزیع نیروی برق، کولاک مانع از وصل مجدد جریان برق این شهر هشجین شده است.

معروف خسروی سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای خلخال نیز گفت: تا زمان آرام شدن هوا و فروکش کولاک امکان بازگشایی راه مسدود شده از برف خلخال به اسالم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین همراه با کولاک به جز تعداد انگشت شماری از روستاهای جوار شهر خلخال همه راه‌های روستایی منطقه را مسدود کرده است، افزود: هم اکنون مسیرهای اصلی بین شهری این شهرستان از جمله راه‌های خلخال به فیروزآباد وسرچم، شاهرود، هشجین و گیوی باز و تردد خودروها با استفاده از زنجیر چرخ در آنها جریان دارد .

او گفت: با توجه به اهمیت وصل برق روستایی که به علت توفان قطع شده، اولویت بازگشایی راه‌های مسدود شده از برف روستایی خلخال ابتدا روستاهای دارای مشکل قطعی برق و سپس با اولویت جمعیت روستا خواهد بود.

صباح‌الدین برزگر شهردار خلخال نیز گفت: بارش برف سنگین در سطح شهر خلخال همراه با کولاک شدید که ارتفاع آن بیش از دو متر است موجب مسدود شدن بیش از هزار و ۵۰۰ کوچه و خیابان اصلی و فرعی این شهر شده و با توجه به تعداد محدود ماشین آلات شهرداری بازگشایی و برف‌روبی معابر چند روز زمان خواهد برد .

فرارمرز فرض‌الله پور رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش ۷۵ سانتیمتر برف در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز در این شهر خبرداد و گفت :با احتساب ۷۰ سانتیمتر برف باریده شده روزهای گذشته ارتفاع برف در این شهربه ۱۴۰ سالنتیمتر می‌رسد .

در عین حال ستاد مدیریت بحران خلخال ظهر امروز با تشکیل جلسه‌ای در محل فرمانداری این شهر آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی ،قطع برق مناطق و وضعیت عبور مرور شهری را مورد برررسی قرار داد

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان