arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

جذب 421 فرد بی خانمان توسط گشت های سیار/ استقرار بیش از 2000 نفر در گرمخانه ها

سيد مالك حسيني، سرپرست سازمان خدمات، رفاه و مشارکت های اجتماعی خبر داد: شب گذشته با جذب 421 نفر از افراد بی خانمان توسط گشت های سیار رکورد جذب این افراد در سال های گذشته توسط گشت زده شد. همچنین 100 نفر از افراد بی خانمان در گرمخانه های سیار استقرار پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مالک حسینی در خصوص اقدامات سازمان خدمات اجتماعی، رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همزمان با برودت هوا گفت: شب گذشته با جذب 421 نفر از افراد بی خانمان توسط گشت های سیار رکورد جذب این افراد در سال های گذشته توسط گشت زده شد. همچنین 100 نفر از افراد بی خانمان در گرمخانه های سیار استقرار پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته 3 گرمخانه سیار و 40 گشت سیار در سطح شهر فعال بودند، افزود: تماس های شهروندان با 137 و گشت های میدانی فوریت های خدمات اجتماعی در شب گذشته باعث شد این افراد شب را بی سرپناه نمانند.

سرپرست سازمان خدمات، رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شب گذشته بیش از 2 هزار نفر در گرمخانه های زنان و مردان مستقر شدند، عنوان کرد: با افرادی که در پاتوق ها هستند و به گرمخانه نمی آیند چالش کمتری داریم، اما برخی از مصرف کنندگان مواد ساکن پاتوق ها نیستند و بعد از فاصله گرفتن از پاتوق به دلیل سرمای زیاد یا اوردوز در مکان های مختلف مثل گذرگاه ها و در حاشیه پارک ها دچار حادثه می شوند. از شهروندان درخواست دارم اگر شخصی برای مدت طولانی در مکانی مستقر بود، با تماس به موقع با 137 ما را در نجات جان او یاری کنند.

حسینی تصریح کرد: امسال برای افزایش کیفیت نظارت از دیگر ظرفیت های شهرداری کمک گرفتیم. 122 شهردار ناحیه، شهرداران شب، همکارانی که کارهای شبانه دارند و ... در صورت مشاهده این افراد به ما اطلاع می دهند و این ظرفیت نظارت را با کیفیت بالا افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 40 گشت سیار در مناطق 22 گانه فعال هستند، بیان کرد: در حال حاضر محدودیت ناوگان داریم و نمی توانیم تعداد گشت ها را افزایش دهیم. همچنین با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین در قرارداد پیمانکار لحاظ نشده بود، در این خصوص دچار مشکل شدیم؛ اما اجازه ندادیم این مشکل در ارائه خدمات اختلالی ایجاد کند و برای رفع این مشکل در حال رایزنی هستیم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری شهر

نظرات بینندگان