arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

اندرو یانگ، کاندیدای دموکرات، از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید

اندرو یانگ، کارآفرین دموکرات، که با صحبت از ریاضیات و درآمد پایه همگانی، با پرداخت ۱۰۰۰ دلار به هر آمریکایی بزرگسال، مورد توجه قرار گرفت، سه شنبه شب فعالیت انتخاباتی‌اش برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به تعلیق درآورد و از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، اندرو یانگ، کارآفرین دموکرات، که با صحبت از ریاضیات و درآمد پایه همگانی، با پرداخت ۱۰۰۰ دلار به هر آمریکایی بزرگسال، مورد توجه قرار گرفت، سه شنبه شب فعالیت انتخاباتی‌اش برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به تعلیق درآورد و از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

این دموکرات ۴۵ ساله از حمایت قابل توجهی در فضای آنلاین برخوردار بود و این امر به او امکان داد در شش مناظره رقبای دموکرات شرکت کند. ساعتی پس از کناره‌گیری یانگ از رقابت ها، سناتور دموکرات مایکل بنت از ایالت کلورادو هم به کار ستاد انتخاباتی‌اش پایان داد تا شمار نامزدهای باقی مانده یک رقمی شود.

اندرو یانگ در دوره حضورش در این رقابت‌ها موفق شد سناتورها و فرمانداران شناخته شده حزب دموکرات را پشت سر بگذارد و بیش از بسیاری از حریفان، کمک مالی جمع آوری کند. یانگ در سه ماهه پایان سال میلادی گذشته ۱۶ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده بود.

یانگ عهد کرد از هر کدام از رقبایش که نامزد حزب دموکرات شود، حمایت خواهد کرد: «ما از فهرست ایمیلی که با لیست تماس های جی‌میل من شروع شد به جایی رسیدیم که از بیش از ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور کمک مالی دریافت می‌کردیم و میلیون ها نفر از این کارزار انتخاباتی حمایت کردند.»

سخنرانی‌های اندرو یانگ، که فارغ التحصیل «دانشگاه براون» و «دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا» است، مملو از آمار و ارقام و پژوهش و یادآور سمینارهای اقتصادی بود.

با کنار رفتن یانگ از رقابت ها، هیچ چهره رنگین پوستی در مناظره تلویزیونی بعدی دموکرات ها حضور نخواهد داشت.

نظرات بینندگان