arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۴ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرواز بالگردها در کرکوک به دنبال هدف‌گیری پایگاه نظامی آمریکا
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۶

بالگردهای آمریکایی به دنبال حمله موشکی به پایگاه K1 (کی وان) کرکوک محل استقرار نیروهای این کشور در شمال عراق، به پرواز درآمدند.

لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۳:۴۷

لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با شعار ایران سربلند منتشر شد: محمدباقر قالیباف، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، مصطفی میرسلیم، حجت الاسلام سید رضا تقوی، سید محسن دهنوی، سید محمود نبویان، سید محمد آقامیری، زهره الهیان، فاطمه رهبر، سوده نجفی، عاطفه خادمی، فاطمه قاسم پور، سمیه رفیعی، مجتبی ثابتی، سید نظام الدین موسوی، احمد نادری، احسان خاندوزی، الیاس نادران، مالک شریعتی، مجتبی رضاخواه، محسن پیرهادی، علی شمسی پور، سعید کرمی، رضا تقی پور، سید علی یزدی خواه، کیومرث هاشمی، اقبال شاکری، مصطفی زمانیان، ابوالفضل عمویی، مجتبی توانگر.

درخواست آقاتهرانی و محصولی برای حذف قالیباف از سرلیستی شورای ائتلاف/حدادعادل مخالفت کرد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۳:۴۶

به نوشته خبرگزاری فارس، آخرین پیشنهاد قالیباف برای وحدت نیز رد شد و در نهایت اصولگراها با دو لیست به صحنه انتخابات مجلس یازدهم وارد می‌شوند.

سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را تصویب کرد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۳:۰۲

مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای دوحزبی را تصویب کرد که به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

چمران نام ۱۸ کاندیدای قطعی لیست اصولگرایان را اعلام کرد/ انتشار لیست انتخاباتی شورای ائتلاف تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۲:۰۲

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب از انتشار فهرست نهایی این ائتلاف برای انتخابات مجلس در تهران تا ساعاتی دیگر خبر داد.

خبرگزاری فرانسه مدعی وقوع حمله راکتی به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۲:۰۱

خبرگزاری فرانسه شامگاه پنجشنبه مدعی شد که به یکی از پایگاه‌های آمریکا در شمال عراق حمله راکتی شده است.

لغو همایش دوچرخه سواری بانوان در قم به‌ دلیل برخی فشارها
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۲:۰۱

یک همایش دوچرخه سواری بانوان که با مجوز دستگاه‌های ذیربط قرار بود در محیط کاملا زنانه در قم برگزار شود، به‌دلیل برخی فشارها لغو شد.

سنای آمریکا هنوز طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ را تصویب نکرده است
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۲:۰۰

مجلس سنای آمریکا در حال رأی‌گیری برای حذف یا اضافه کردن آخرین متمم به «قطعنامه اختیارات جنگ با ایران» است.

لیست نهایی جبهه پایداری برای حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۹:۴۷

نامزدهای جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران اعلام شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهور: نپذیرفتن FATF یعنی تقریبا تمامی روابط پولی و مالی بین المللی ایران با خطر مواجه می شود / در مورد بازگشت ایران به لیست سیاه FATF، همه چیز از حوزه اختیارات دولت خارج شده / پپذیرفتن FATF موضع اروپایی ها را نیز به آمریکا نزدیکتر و از ایران دور می کند
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۹:۱۸

معاون حقوقی رئیس جمهور با اعلام این که دولت خواهان تداوم همکاری با نظام مالی و پولی دنیا است، گفت: نپذیرفتن FATF اقتصاد ایران را در مقابل نظام مالی و پولی بین‌المللی قرار خواهد داد.

وصیت‌نامه الهی سیاسی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۸:۵۴

متن کامل وصیت‌نامه الهی سیاسی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم» منتشر شد.

افزایش تلفات کرونا مانع بهبود اوضاع بازار سهام آسیایی شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۷:۳۳

بازارهای سهام آسیایی روز پنج‌شنبه به دلیل افزایش سریع تلفات ویروس کرونا از رشد ایستادند. ارزش اوراق قرضه افزایش یافت و ارزهای تجاری افت کردند.

ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس باتان آمریکا وارد خلیج فارس شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۶:۳۵

ناو هواپیمابر «یو اس اس باتان» بخشی از ناوگروه «امفیبیوس ردی گروپ» ARG به همراه بیست و ششمین واحد اعزامی دریایی آمریکا به منطقه MEU روز چهارشنبه دوازدهم فوریه پس از عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شد.

احتمال طغیان رودخانه ها در گیلان
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۵:۳۴

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی ساعات آینده تا فردا با توجه به بارش های پیش بینی شده در استان احتمال بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار پیدا شدند
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۴:۵۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار توسط امدادگران از طریق امدادهوایی این جمعیت پیدا شدند.

نوبخت: هنوز برق ۷۴ هزار مشترک در گیلان قطع است
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۳:۱۸

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش ها همچنان برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف ادامه دارد، گفت: در حال حاضر برق ۷۴ هزار مشترک در گیلان قطع است.

درمان ۵ هزار نفر از مبتلایان کرونا در چین
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۴۶

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا که درمان و از بیمارستان مرخص شده اند به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است. این کمیسیون در گزارش خود آورده است: از میان شمار کل متبلایان که ۶۰ هزار و ۱۰۷ نفر تا امروز هستند ۵ هزار و ۶۸۰ نفر درمان شده اند. این آمار رسمی دولتی چین تایید می کند که شمار مبتلایان درمان شده در روز پنجشنبه در مقایسه با یک روز قبل از آن نزدیک به ۱ هزار نفر افزایش یافته است.

سردار نقدی: دشمن تلاش می‌کرد به حاج قاسم سلیمانی القا کند که می‌تواند در مقابل رهبری بایستد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۳۶

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خستگی ناپذیری و مجاهدت از ویژگی‌های بارز مکتب شهید سلیمانی است و اگر چه دشمن تلاش می‌کرد با جنگ روانی به حاج قاسم سلیمانی القا کند که شخصیتی بزرگ است و می‌تواند در مقابل رهبری بایستد، اما ایشان تا آخرین لحظه اعلام کرد که من سرباز ولایت هستم.

جهش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۳۴

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸ نسبت به روز چهارشنبه ۲۵۰ تومان افزایش یافت و به ۱۳۸۵۰ تومان رسید. این بالاترین قیمتی است که در صرافی‌های بانکی در بهمن ماه ثبت شده است. کمترین قیمت دلار در بهمن ماه ۱۲۹۵۰ تومان بوده است. همچنین صرافی‌های بانکی امروز دلار را با قیمت ۱۳۴۵۰ تومان از مردم می‌خرند. این صرافی‌ها امروز قیمت یورو را ۱۵۱۰۰ و قیمت خرید آن را ۱۴۸۵۰ تومان اعلام کرده اند.

مرگ ٢۴٢ نفر در یک روز / آمار قربانیان کرونا به ۱۳۱۰ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۹:۰۰

چین در تازه‌ترین گزارش خود درباره تلفات کرونا اعلام کرد که شمار قربانیان این ویروس مرگبار به یکهزار و ۳۱۰ نفر افزایش یافته است. کمیسیون استان «هوبی» اعلام کرد که تنها در روز چهارشنبه ۲۴۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شمار مبتلایان به این ویروس در هوبی نیز با ۴۴ درصد افزایش به ۴۸ هزار و ۲۰۶ نفر افزایش یافته است و در عین حال سه هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آمریکا معافیت عراق از تحریم گاز و برق ایران را تمدید کرد
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۸:۵۸

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ۲ مقام عراقی گزارش داد که آمریکا معافیت عراق از تحریم گاز و برق ایران را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرده. این ۲ مقام عراقی گفتند: واشنگتن به شرطی این معافیت را تمدید کرده است که بغداد جدول زمانی برای کاهش وابستگی خود به واردات گاز از ایران را تهیه کند. این ۲ مقام عراقی اضافه کردند که آمریکا این احتمال را مطرح کرده است که اگر این جدول زمانی ارائه شود، معافیت‌ها تا دوره‌ای طولانی‌تر نیز تمدید شود. معافیت پیشین آمریکا که در ماه اکتبر (مهر ماه) صادر شده بود، ۱۲۰ روزه بود و هفته جاری اعتبار آن به پایان می‌رسد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان