arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ازغدی: مخالف قانون اساسی بیجا می‌کند وارد مجلس شود / ادعای دیدار محرمانه  مقامات ایرانی و اماراتی. / پایان کار ال جی و سامسونگ در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

مخالف قانون اساسی بیجا می‌کند وارد مجلس شود 

رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند مخالفان قانون اساسی و مبانی آن کشور در انتخابات شرکت کنند، گفت: در ایران هم عقلانی و منطقی نیست کسی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارد وارد مجلس شود.

ادعای دیدار محرمانه  مقامات ایرانی و اماراتی 
یک رسانه آمریکایی می‌گوید امارات سپتامبر سال میلادی گذشته به دنبال این بوده که با فاصله گرفتن از اتحاد آمریکایی، از در صلح‌طلبی با ایران وارد شود.

 

عربستان: دیدار نتانیاهو و بن سلمان در دستور کار نیست
وزیر امور خارجه عربستان اخبار منتشر شده درخصوص احتمال دیدار بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان را رد کرد. فیصل بن فرحان گفت که انجام چنین دیداری به هیچ وجه در دستور کار نیست. وی گفت: سیاست عربستان از ابتدای درگیری فلسطین و اسرائیل کاملا واضح بوده و ریاض و تل‌آویو هیچ روابطی با هم ندارند و عربستان همواره کنار فلسطین بوده و خواهد بود. بن فرحان تصریح کرد که عربستان و اتحادیه عرب همواره تاکید داشته‌اد که در صورت ایجاد راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین، آماده عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند اما تا آن زمان سیاست‌های عربستان ثابت خواهد بود.

پایان کار ال جی و سامسونگ در ایران
بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

تاکید کردیم فضای تبلیغاتی را تقویت کنند تا مشارکت در انتخابات بالا برود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان همایش استانداران گفت: یکی از مسائل محوری در جلسه امروز موضوع مشارکت و الزامات افزایش مشارکت بود. البته موضوع مشارکت به صورت مستقیم در دستور کار وزارت کشور نیست و نهادهای تبلیغاتی و رسانه ای و کسانی که تریبون دارند و همچنین خود نامزدها و احزاب و گروه ها و ستادهای نامزدها، باید در این زمینه فعال باشند. وزیر کشور ادامه داد: با این وجود، به استانداران و فرمانداران، باتوجه به نقش هماهنگ کنندگی که در این حوزه دارند، تاکید و توصیه شد که فضای تبلیغاتی و امکانات رسانه ای و دعوت به مشارکت از طریق مراجع و گروه های مرجع در استان های خود را تقویت کنند تا انتخابات با مشارکت بالایی برگزار شود.

 

ورود سپاه، ارتش و بسیج به تامین امنیت انتخابات
استاندار تهران گفت: طبق قانون، تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و همه فرمانداران باید در این زمینه با این نیرو همکاری کنند. «انوشیروان محسنی بندپی» گفت: در حوزه های انتخابیه ای که فرمانداران با کمبود نیرو برای حفاظت از امنیت صندوقها مواجه باشند، باید با ترکیبی از نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در این زمینه اقدام کنند.

نظرات بینندگان