arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / استعفای روحانی در سال ۹۷ که رهبری نپذیرفتند / در دی ۹۶ یک کمونیست مدیر آمدنیوز بود؟ / تایید غیررقابتی بودن ۴۴ حوزه انتخابیه از سوی رئیس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی: ۴۴ حوزه غیررقابتی است

حسن روحانی درباره انتخابات گفت: من در ابتدا نگران بودم رقابت خوبی شکل نگیرد. وقتی رقابت بهتر باشذ حضور مردم‌بیشتر می‌شود. گزارش وزارت کشور میگفت ۷۰حوزه غیر رقابتی است و‌این مساله من را نگران میکرد. امروز ظهر من از وزارت کشور پرسیدم درباره این ۷۰ حوزه که گفتند ۴۴ حوزه غیررقابتی است. این مساله من را کمی خوشحال کرد.

استعفای روحانی در سال ۹۷ که رهبری نپذیرفتند

روحانی در نشست خبری خود گفت: ماه‌های اولیه چیزی در ذهنم بود به دلایلی که خدمت رهبری اعلام کردم. هنوز مراسم تحلیف و تنفیذ نبود. به رهبری گفتم اگر فکر می‌کنید دولت یا فرد دیگری بهتر است آماده‌ام کنار بروم. ایشان به شدت رد کردند و فرمودند: به هیچ عنوان و دلم می‌خواهد تا روز آخر و ساعت آخر. بار دیگر در سال ۹۷ مطرح کردم، ایشان فرمودند: حتی اجازه نمی‌دهم یک ساعت زودتر مسئولیت را تحویل دهد. من هم از ابتدا نظرم همین بوده است. همه مردم تا امروز از نظام و دولت حمایت کرده‌اند. اگر شرایط بهتر می‌خواهیم باید حمایت کنیم.

زم: در دی ۹۶ مدیر آمدنیوز نبودم

روح‌الله زم دیروز در دادگاهش گفته‌: «اواسط سال ۱۳۹۵، #آمدنیوز تاسیس شد و شمس، ساکن ترکیه، دوبار من را به بهانه راه‌اندازی بخش فارسی شبکه تی‌آرتی به آن‌جا دعوت کرد؛ اما متوجه شدم که اصلا بحث تلویزیون مطرح نیست و با شمس درگیر شدم و ارتباطم قطع شد. زم گفته: «قبل از دی سال ۱۳۹۶ آمدنیوز را رها کردم و تا میانه ۹۷، کنترل آمدنیوز با من نبود و «سام محمودی سرابی» آن را اداره می‌کرد که گرایش کمونیستی داشت. به علت برخی اتفاقات در سال ۹۷ دوباره آمدنیوز را گرفتم.

تکذیب تک نرخی شدن بنزین

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تک نرخی شدن بنزین را تکذیب کرد و گفت: تاکنون مصوبه‌ای در این رابطه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده است.

ایران جعبه‌های سیاه را به کشور ثالث تحویل دهد

وزیران امورخارجه کشور‌های مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که اتباعشان در این حادثه جان خود را از دست دادند، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی برگزار کردند و در پایان با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که جعبه سیاه هواپیما را هرچه زودتر به کشورش ثالث تحویل دهد. در این نشست وزیران امور خارجه کانادا، اوکراین، سوئد و افغانستان و یکی از معاونان وزارت امور خارجه انگلیس به همراه محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران شرکت داشتند.

اصابت چندین موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

یک منبع آمریکایی و دیپلماتیک روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، چندین موشک به نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد. صدای چندین انفجار در نزدیکی ساعت سه و نیم بامداد به وقت محلی به گوش رسید که به پرواز درآمدن بالگرد‌ها در حریم هوایی منطقه را در پی داشت. شبکه المیادین هم گزارش داد، چهار موشک به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در بغداد اصابت کرد. شبکه الحدث عربستان نیز در این باره گزارش داد، موشک‌های کاتیوشا به داخل ساختمان سفارت آمریکا اصابت نکردند. سخنگوی ائتلاف آمریکایی نیز ضمن تایید خبر اصابت موشک به منطقه الخضرا در بغداد گفت، این حمله هیچ تلفاتی نداشت.

مدارس تهران فردای انتخابات تعطیل است؟

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره وضعیت تعطیلی یا فعالیت مدارس در روز شنبه سوم اسفند ماه "فردای روز انتخابات" اظهار کرد: ممکن است مدارسی که حوزه اخذ رأی هستند در روز پس از انتخابات به دلیل تعداد زیاد آراء نیاز به تعطیلی داشته باشند، اما تا روز انتخابات به صورت قطعی نمی‌توان در اینباره اظهار‌نظر کرد. وی افزود: باید روز انتخابات فرا برسد، میزان مشارکت مردم را بررسی کنیم و متناسب با آن اگر نیاز بود مدارس را فردای انتخابات تعطیل کنیم.

تشکیل پرونده شهادت سلیمانی در دادسرای تهران

رئیس قوه قضائیه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت:: پرونده‌ای برای این بزرگوار در دادسرای تهران تشکیل شده و قضاتی مامور شده اند کار را با همکاری معاونت بین الملل قوه قضائیه و با همکاری وزارت امور خارجه در کشور دنبال کنند. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این کار با همکاری مسئولان عالی قضائی در عراق دنبال خواهد شد و ما کار را مجدانه دنبال می‌کنیم و یقین داریم پاکی و طهارت خون شهید سلیمانی باعث می‌شود انتقام از قاتلان ایشان گرفته شود.

نظرات بینندگان