arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نکاتی درباره آمار رسمی مشارکت در انتخابات / اظهارات ترامپ خطاب به ایران درباره کرونا / آخرین آمار از کرونا در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نکاتی درباره آمار رسمی مشارکت در انتخابات

وزارت کشور میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استان‌ها را اعلام کرد و در این آمار استان کهگیلویه وبویراحمد با ۷۰.۶۶ در رتبه نخست و استان تهران با ۲۶.۲۴ در رتبه اخر قرار دارد. در ۲۱ استان مشارکت به نصف هم نرسید و در دو استان تهران و البرز که در مجموع ۱۱.۴ میلیون نفر واجد شرایط یعنی نزدیک به یک پنجم کل واجدان شرایط کشور را داشتند، مشارکت از ۲۸ و اندی درصد فراتر نرفت.

ترامپ: ایران بخواهد، برای مقابله با کرونا کمک خواهیم کرد

دونالد ترامپ مدعی شد: آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا با تهران همکاری خواهد کرد، مشروط بر اینکه ایران درخواست کمک کند. او گفت: اگر ما بتوانیم در این مساله به ایرانی‌ها کمک کنیم، مطمئنا این کار را انجام خواهیم داد. تنها کاری که باید انجام شود این است که آنها از ما بخواهند تا به کشورشان کمک کنیم.

واکنش وزارت خارجه به توافق آمریکا و طالبان و تاکید بر ملاحظات کشورهای همسایه

وزارت خارجه ایران در خصوص توافق میان آمریکا و طالبان که دیروز در قطر امضا شد بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده: جمهوری اسلامی ایران معتقد است توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفتگوی بین الافغانی با مشارکت گروه های سیاسی آن کشور، از جمله طالبان و با در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه افغانستان بدست خواهد آمد.

تعداد فوتی‌های کرونا ۵۴ نفر

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد قربانیان کرونا در سطح کشور به ۵۴ نفر افزایش یافته و همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از ۵۹۳ به ۹۸۷ نفر افزایش یافت. وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

پیروزی جو بایدن در کارولینای جنوبی

با توجه به شمارش حدود نیمی از آراء، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی با کسب بیش از ۵۰ درصد آراء پیروز شد. در مجموع، سناتور چپگرا برنی سندرز همچنان پیشتاز است. سندرز قبلا در دو ایالت نیوهمپشایر و نوادا اول شده است. او انتخابات آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد. نامزدها خود را برای "سه‌شنبه بزرگ" که در ۱۴ ایالت برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. در این روز ۱۳۵۷ امتیاز انتخاباتی که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود است، تقسیم خواهد شد. این همچنین اولین بار خواهد بود که نام مایک بلومبرگ، میلیاردر اهل نیویورک و شهردار سابق این شهر، روی برگه‌های رای ظاهر خواهد شد.

نظرات بینندگان