arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

عراق از تجربه ایران و چین برای مقابله با کرونا کمک می گیرد

«حسن خلاطی» عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق از کمک گرفتن وزارت بهداشت این کشور از تجربه و دانش پزشکی ایران و چین برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وی روز دوشنبه در گفت و گو با وبگاه «بغداد الیوم» اعلام کرد که کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان در تماس مستقیم با وزارت بهداشت عراق در مورد اقدام های این وزارتخانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور است.
او بیان کرد که اقدام ها در این باره همچنان به خوبی دنبال می شود و با وجود تاخیر در تصویب بودجه 2020، اعتباری از محل بودجه اضطراری در برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده شده است.


این عضوکمیسیون بهداشت پارلمان عراق افزود که با وجود ثبت چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهروندانی که از ایران بازگشته اند، نیروهای بهداشتی هشیار هستند و تا این لحظه بر اوضاع اشراف دارند.


الخلاطی گفت که وزارت بهداشت با تکیه بر نیروهای عراقی و بدون کمک از خارج همه تجهیزات و لوازم حفاظتی را فراهم آورده است.


بر اساس آمارهای رسمی تا کنون 20 مورد آلودگی به ویروس کرونا در عراق ثبت و گزارش شده است.

بغداد، کرکوک، بابل و سلیمانیه در اقلیم کردستان و شمال عراق از مناطقی است که آلودگی به ویروس کرونا در آنها اعلام شده است.

در همین حال کمیته بحران دولت عراق چهارشنبه گذشته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همه مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور را به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

همچنین مقرر شد که مراکز پرازدحام مانند سینماها، کافه ها، کلوپ ها و مکان های عمومی و شلوغ تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

وزارت امور خارجه عراق نیز اعلام کرد که خدمات کنسولی به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا ناشی از مراجعات حضوری به این بخش از دیروز به مدت یک هفته لغو خواهد شد.

عراق در اقدام پیشگیرانه دیگر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا سفر اتباع این کشور به کشورهای درگیر و آلوده را ممنوع اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان