arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

سازمان جهانی بهداشت: هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کنیم

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌های پروازی از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند و این هم اختصاص به ایران ندارد و مربوط به همه کشورهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت در حاشیه نشست «شیوع بیماری کرونا و تشریح اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت جمهوری اسلامی ایران» در محل وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره اقدام برخی کشورها در لغو یک طرف پروازها پس از شیوع کرونا در ایران و مشکلاتی که پس از آن به وجود آمده، عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت هیچ توصیه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها از مبدا و به مقصد ایران نمی‌کند و البته این صرفا اختصاص به ایران ندارد و توصیه ما مربوط به همه کشورهاست و ما موافق این گونه محدودیت‌ها نیستیم.

وی افزود: برخی خطوط و آژانس‌های هوایی این کار را براساس توجیهاتی که خودشان دادند اجرا کردند، ولی باید تأکید کنم براساس معاهده‌ای که وجود دارد گزارش هرگونه محدودیتی باید در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد و منطق پشت این تصمیم مورد ارزیابی قرار گیرد و بعد از تأیید بتوانیم اینگونه اقدامات را داشته باشیم.

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت همچنین عنوان کرد که چالش‌هایی را در پیش روی خود برای مقابله با این ویروس داریم.

برنان همچنین خاطرنشان کرد که گفتگوی بسیار سازنده‌ای با مقامات ایرانی داشته و افزود: دوستان ما در ایران آنچه را دریافت کرده بودند در اختیار ما قرار دادند درس‌ها و تجاربی را به اشتراک گذاشتیم.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
نظرات بینندگان