arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

دو مورد آلودگی جدید به کرونا در اقلیم کردستان عراق ثبت شد

وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق امروز (پنجشنبه) از شناسایی و ثبت دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در استان سلیمانیه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت خبری «روداو» به نقل از بیانیه وزارت بهداشت اقلیم کردستان نوشت: این دو شهروند فرزندان روحانی فوت شده در روز گذشته هستند که پس از انجام آزمایش های لازم، مشخص شد که آنان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


مقام های عراقی و اقلیم کردستان روز گذشته اعلام کردند که یکی از روحانیون و امام جماعت مسجدی در شهر سلیمانیه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.


مسوولان بهداشت اقلیم کردستان همه شهروندان بازگشتی از ایران را به مدت دو هفته در قرنطینه قرار می دهند؛ همچنین امروز اعلام شد تمام کسانی که در این مدت در قرنطینه به سر می بردند، سالم بوده و هیچ نشانه ای از آلودگی به ویروس کرونا نداشته اند.


بر پایه اعلام رسمی مقام های بهداشتی عراق، تا کنون ۳۵ نفر در این کشور و اقلیم کردستان (هشت مورد) به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

عراق و اقلیم کردستان تدابیر پیشگیرانه جدی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا اتخاذ کرده اند.

منع سفر به کانون های درگیر، ممنوعیت ورود اتباع خارجی کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، تایلند، کویت، سنگاپور و ایتالیا، تعطیلی اجتماعات، تعلیق فعالیت مراکز آموزشی و نوبت بندی ساعت های کاری دستگاه های اجرایی از جمله این اقدام های پیشگیرانه به شمار می رود.

اقلیم کردستان عراق حتی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا برگزاری جشن های نوروزی را نیز ممنوع کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان