arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
نیویورک پست:

مبارزه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا آغاز شد

اهالی نیویورک این روزها شاهد حضور یک ربات آگاهی بخش هستند که با گردش در سطح شهر به مردم هشدار می دهد چگونه باید مراقب سلامتی خود باشند. این ربات به سرعت بین مردم محبوب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اهالی نیویورک این روزها شاهد حضور یک ربات آگاهی بخش هستند که با گردش در سطح شهر به مردم هشدار می دهد چگونه باید مراقب سلامتی خود باشند. این ربات به سرعت بین مردم محبوب شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست،  این ربات در سطح شهر نیویورک حرکت کرده و ضمن تعامل با مردم، آنها را درباره ویروس کرونا آگاه می کند. تا این لحظه حداقل11  نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و در کل این کشور 160 مورد ابتلا شناسایی شده است.

این ربات هوشمند و آگاهی بخش محصولی از کمپانی مستقر در فیلادلفیا به نام Promobot است. این ربات نه تنها بین مردم ماسک های صورت پخش می کند، بلکه به آنها اطلاعاتی درباره COVID-19  می دهد. اکنون نیویورکی ها می توانند به جای شبکه های اجتماعی یا تماشای تلویزیون، از طریق تعامل با این ربات به دقیق ترین اطلاعات دست پیدا کنند.

مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا آغاز شد

به گفته وب سایت شرکت رباتیک  Promobotاین شرکت "ربات های خدماتی برای تجارت" می سازد. در اوایل ماه گذشته ، رویترز گزارشی از ربات این شرکت را پخش کرده بود. در شرکت Promobot چند مدل مختلف  ربات وجود دارد، اما اکنون مدلV.4  روانه نیویورک شده است. V.4 با مردم ارتباط برقرار می کند ، به طور خودران حرکت می کند و با سیستمهای شخص ثالث نیز ارتباط برقرار می کند.  این ربات برای تصمیم گیری نیازی به اپراتور انسانی ندارد.

افرادی که در حال پیاده روی هستند می توانند پرسشنامه هایی را در صفحه لمسی این ربات پر کنند. اولگ كيوركوتسف ، دبیر ارشد بخش برنامه این ربات گفت: "ما یك نرم افزار ویژه برای تشخیص علائم كرونا طراحی کرده ایم که در این ربات قرار گرفته است.ما در تلاش بودیم تا در مورد ویروس به مردم اطلاعات دهیم."

مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا آغاز شد

البته این ربات در واقع COVID-19 را تشخیص نمی دهد اما علائم مربوط به کرونا را مشخص می کند. افراد با ثبت اطلاعات در پرسشنامه متوجه می شوند کرونا دارند یا خیر. البته برخی کارشناسان می گویند، صفحه نمایش لمسی می تواند باکتری ها را حمل کند و کاربران نباید روی صفحه نمایش این ربات دست بمالند مگر این که فورا دست های خود را ضدعفونی کنند. با توجه به این که به نظر نمی رسد که صفحه نمایش بین هر بار استفاده ربات توسط کاربران تمیز شود، می تواند به منبع احتمالی دیگری برای گسترش کرونا تبدیل شود.

گفته می شود که این ربات می تواند با چهره ای دوستانه و خندان ماسک های صورت را بین افراد توزیع کند (حتی اگر ماسک ها راهی مؤثر برای جلوگیری از COVID-19 نباشد). در کنار صفحه لمسی ، این ربات از پرینتر حرارتی ، سنسور سه بعدی ، سیستم آنالیز فیلم ، درگاه USB و موارد دیگر بهره می برد.

 

نظرات بینندگان