arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: همچنان در سطح هشدار کرونایی قرار داریم/افزایش شانس بروز بیماری حین سفر
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۱:۱۸

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تنها راه کنترل ویروس کرونا را اصلاح رفتار اجتماعی مردم و پرهیز از رفتارهای پرمخاطره دانست و گفت: زمان پیک بیماری متناسب با رفتار مردم تغییر پیدا می کند، اگر مردم به توصیه ها و مداخلات سخت گیرانه توجه نکنند ما کماکان در شرایط بحرانی خواهیم بود، اما اگر مردم همراهی کرده و به توصیه ها توجه کنند، قطعا چرخه بیولوژیک بیماری در شهر شکسته و وضعیت بهتر می شود.

نظرسنجی ایسپا: تهرانی‌ها چندان نگران کرونا نیستند
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۰:۱۵

نتایج نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا ندارند.

وضعیت قرمز در ۳ استان/ گیلان، مازندران و قم به بیمارستان و کادر پزشکی نیاز دارند
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۹:۱۶

افزایش مبتلایان به کرونا در۳ استان گیلان،‌ مازندران و قم نیاز آنها را به بیمارستان و کادر پزشکی افزایش داده است. استان‌های گیلان، مازندران و قم پس از درگیری با بیماری کرونا در شرایط خوبی قرار ندارند و وضعیت از جهت امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی حوزه سلامت وخیم است.

مجتهد، افشاگر عربستانی: بن سلمان در حال آماده کردن بیانیه ای با امضای ملک سلمان مبنی بر کناره گیری او از تاج و تخت به نفع پسرش است / دستگیر شدگان تنها بن عبدالعزیز و بن نایف نیستند؛ ده ها نفر دیگر از خاندان آل سعود بازداشت شده اند
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۸:۱۵

افشاگر معروف عربستانی روز سه‌شنبه در یک سری توئیت، اطلاعاتی جنجالی درباره «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و دیدگاه وی درباره دین ، اخلاق ، مردم ، پول و قدرت فاش کرد.

کرونا باعث مرگ ۳۱ تن در گلستان شد
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۷:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که تعداد جان‌باختگان ویروس کرونا در این استان تا ظهر امروز شنبه به ۳۱ نفر رسید.

کرونا ممکن است در تابستان از بین نرود
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۶:۲۹

یک مقام سازمان جهانی بهداشت هشدار داد همه کشورها باید ریشه کن کردن ویروس کرونا را در اولویت نخست خود قرار دهند زیرا هیچگونه شواهدی مبنی بر از رفتن این ویروس مانند ویروس آنفلوآنزا در تابستان در دست نیست. «مایکل رایان» مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در ژنو افزود: این یک امید واهی است که این ویروس در تابستان از بین خواهد رفت.

شجریان به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۶:۱۹

حسن عباسی ـ دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان ـ درباره علت بستری شدن این هنرمند گفت: هر چند وقت یک بار می‌خواهیم که بیایند تا علایم مختلف را برای پیگیری بیماری‌شان کنترل کنیم و به همین منظور یکی ـ دو روز در بیمارستان بستری می‌شوند. او درباره وضعیت ریه‌های محمدرضا شجریان توضیح داد: ریه ایشان از قبل مشکل داشت و الان بهتر از قبل است و خوشبختانه آب آنچنانی ندارد. دکتر عباسی همچنین گفت: استاد شجریان اکنون در بخش سی سی یو بستری است؛ چرا که این بخش ایزوله است و می‌توان رفت و آمدها را کنترل کرد.

نماز جماعت در مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شد
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۶:۱۵

مرکز رسیدگی به امور مساجد در بیانیه جدیدی وضعیت فعالیت مساجد با توجه به گسترش و شیوع ویروس کرونا را ترسیم و برگزاری نماز جماعت تا اطلاع ثانوی را لغو کرد. در اطلاعیه این مرکز آمده است:  حتی الامکان درب مساجد در اول وقت شرعی (به مدت ۳۰ دقیقه) باز باشد.

فاطمه رهبر بر اثر ابتلا به «کرونا» درگذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۶:۱۴

فاطمه رهبر منتخب تهران در مجلس یازدهم دقایقی قبلا بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دار فانی را وداع گفت. او نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود.

وزیر بهداشت: از برخی هموطنان گله داریم
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۵۰

وزیر بهداشت با بیان اینکه از برخی هموطنان گله داریم افزود: علیرغم اینکه گفتیم در اوج بیماری هستیم، در خانه بنشینند و سفر نکنند متاسفانه گزارش ها نشان می دهد که متاسفانه شماره پلاک ها از نقاط آلوده حرکت و سفر می کنند، قابل توجه بود. سعید نمکی افزود: به همین دلیل مجبور شدیم از مدخل شهرها قرنطینه ها را شدیدتر کنیم و جلوی آنها را که می خوهند از مناطق آلوده ورود کنند، بگیریم و آنها را به قرنطینه ببریم.

۱۴۵ نفر؛ فوتی های کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۵:۴۸

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

وسعت دریاچه ارومیه، ۵۲۲ کیلومترمربع بیشتر از سال گذشته
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۳

مقایسه وسعت دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که وسعت آن بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته ۵۲۲ کیلومتر مربع بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است. رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: وسعت این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از ۲ هزار و ۹۲۴ کیلومتر مربع برآورد شده‌است. فرهاد سرخوش با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به بیش از سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده، اضافه کرد: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد. وی بیان کرد: تراز فعلی این دریاچه نیز یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۴۴ سانتی‌متر است که ۵۹ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

جاده‌های مازندران تا اطلاع بعدی بسته می‌ماند
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۲

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد که مبادی ورودی جاده‌های این استان که از پنجشنبه شب بر روی تردد خودرو‌های غیربومی بسته شد، تا اطلاع بعدی همچنان بسته باقی خواهد ماند.

ابتلای دو تن از حاضران نشست آیپک به کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۲

چند روز پس از برگزاری نشست سالانه آیپک، لابی آمریکایی حامی اسرائیل در واشنگتن، اکنون این لابی ابتلای دو تن از شرکت‌کنندگان نشست یاد شده به کرونا را تایید کرد. در این نشست مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و نیز تعداد زیادی از اعضای کنگره این کشور حضور داشتند.

سومین پرستار گیلانی نیز به دلیل کرونا درگذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۱

علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم (عج) رشت شب گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در رشت درگذشت. پیش از این نرجس خانعلی زاده پرستار ۲۵ ساله بیمارستان لاهیجان و دو روز قبل نیز غلامرضا وثوقی کیا پرستار تیم جراحی بیمارستان‌های پورسینا و آریای رشت فوت کردند.

۱۷ چینی بازگشتی از ایران کرونا دارند
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۱

کمیسیون بهداشت و درمان استان گانسو واقع در شمال غرب چین اعلام کرد: نتیجه آزمایش ابتلای ۱۷ تن از ۳۱۱ تبعه چینی که بین روز‌های دوشنبه تا پنجشنبه گذشته با پرواز‌های چارتر از ایران وارد این استان شده بودند مثبت است.

تکذیب ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصدی مردم تهران به کرونا تا پایان سال
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۳۰

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران با بیان اینکه ابتلای ۳۰ تا ۴۰ درصدی مردم تهران به کرونا تا پایان سال تکذیب می‌شود، گفت: این رقم حتی در خود چین نیز اعلام نشده است! این حرف کاملا غیرعلمی و غیرفنی است و با مبانی کارشناسی ما نیز مطابقت ندارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۰:۲۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد‌حسین روحانی مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
اخبار جاده هراز رو لطفا پخش کنید گویا جاده باز شده و جلوی پلیس راه آمل مردم به طور خودجوش مسیر رو بستن فیلمش هم موجود
نظرات بینندگان