arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل به ۲۵ تن/ نتانیاهو: به دنبال استفاده از نوجوانان برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی هستیم؛ این ویروس کودکان یا نوجوانان را مبتلا نمی‌کند

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی از ۲۱ تن به ۲۵ تن افزایش یافته است. همچنین نخست وزیر این رژیم از به کار گیری نوجوانان برای ضد عفونی اراضی اشغالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی از ۲۱ تن به ۲۵ تن افزایش یافته است. همچنین نخست وزیر این رژیم از به کار گیری نوجوانان برای ضد عفونی اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، این وزارتخانه با اعلام خبر مذکور افزود، مبتلایان جدید از اسپانیا، ایتالیا و یونان آمده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون ویروس کرونا گفت، دولتش به دنبال به خدمت گیری نوجوانان برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی است.

وی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان بوده‌ایم و نمی‌توانیم به شکل دقیق روند ابتلا را ارزیابی کنیم اما این روند بالاتر از ارزیابی ماست. طی ۴۸ ساعت گذشته مذاکراتی با رهبران جهان انجام داده و نسبت به برگزاری کنفرانس ویدیویی با هدف دستیابی به راه‌های ممکن برای کمک کشورها به یکدیگر اقدام کردم.

نتانیاهو ادامه داد: در مورد مواد اولیه مورد استفاده برای تولید دارو معایب و مزایای مشخصی وجود دارد اما همه این حقایق را که می‌گویم می‌دانند اولا اینکه صحبت حول یک وبای فراگیر است و اپیدمی بودن این ویروس رویکرد روزهای آینده را مشخص می‌کند و به آن جهت می‌دهد.

وی با بیان اینکه تردید دارد چنین ویروسی طی ۱۰۰ سال اخیر در جهان مشاهده شده باشد، احتمال داد که روند ابتلاها بالاتر از ارزیابی دولت باشد.

نتانیاهو گفت: در حال حاضر واکسنی برای این ویروس وجود ندارد و این فرضیه که کرونا در هوای گرم از بین می‌رود صحت و پایه علمی قابل اعتمادی ندارد. اکنون این ویروس در آفریقا هم شیوع یافته است و هیچ واکسنی وجود ندارد و آنتی‌ بیوتیک‌ها نیز پاسخگوی این ویروس نیستند. اقتصاد جهان نیز بسیار خسارت دیده است چرا که کشورها تلاش می‌کنند مرزهای خود را ببندند و این مساله برای اقتصادها بسیار مهم است.

وی افزود: کسی نمی‌داند که چگونه این ویروس متوقف خواهد شد. برای همین علاوه بر برگزاری کنفرانس ویدیویی پنج گام را در هفته جاری در نظر گرفتم. باید بدانید که این ویروس کودکان یا نوجوانان را مبتلا نمی‌کند و مورد ابتلا به ویروس در میان این قشر از جامعه دیده نشده است. ما باید اماکن عمومی را ضدعفونی کنیم. این ویروس برای اشخاص زیر سن قانونی حساس است و ما باید به صورت مرتب و منظم ایستگاه‌های قطار، اتوبوس‌ها و غیر آنها را ضدعفونی کنیم و برای همین منظور در روزهای تعطیل از نوجوانان کمک خواهیم گرفت و شاید تعطیلی مدارس را به منظور به خدمت گیری نوجوانان در این خصوص تمدید کنیم. از ارتش نیز می‌خواهم مسؤولیت ضدعفونی کردن برخی از تاسیسات را برعهده بگیرد.

نتانیاهو ادامه داد: در گام دوم نیز قصد دارم از ارتش استفاده کرده و اطمینان حاصل کنم که منابع حیاتی لازم را در اختیار داریم. من گفتم که روند امدادرسانی اسرائیل در خصوص موارد حیاتی از جمله داروها و مواد اولیه تولید دارو متوقف می‌شود و تقریبا اراضی اشغالی نسبت به همه کشورهای جهان به دلیل این سیاست قاطعی که در پیش گرفته وضعیت بهتری دارد و کنترل امور را در دست خواهد داشت و با استفاده از نیروهای هوایی مصمم هستیم که ادامه این وضعیت را تضمین کنیم.

وی افزود: در گام سوم نیز برای تشکیل صندوق اعتباری جهت پاسخگویی به منافع تجاری و شرکت‌هایی که به دلیل شیوع این ویروس تحت فشار اقتصادی قرار دارند برنامه‌ریزی می‌کنم. همچنین در گام چهارم از متخصصان موجود در اراضی اشغالی برای دستیابی به معاینه و بررسی رباتیک کمک خواهیم گرفت تا بتوان اشخاص بیمار را از غیر بیمار تشخیص و حفظ اقتصاد اراضی اشغالی را ادامه داد بدون این اقدامات چه در حوزه اقتصادی و چه صنعتی فروپاشی‌های مضاعفی رخ خواهد داد اما می‌توانیم این امر را تغییر دهیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: از روابط با رهبران برخی از کشورها جهت ارائه کمک متقابل استفاده خواهیم کرد و تمامی تلاش خود را برای حفاظت از سلامت شهروندان به کار می‌گیرم.

وی در ادامه از اسرائیلی‌ها خواست که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و در صورت اضطرار برای انجام این کارها از ماسک استفاده کنند چرا که این اقدامات می‌تواند موجب توقف، کاهش و کند شدن شیوع این بیماری همه‌گیر شود.

نظرات بینندگان