arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۹ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی در خرداد ۷۶: خاتمی را تشویق کردم از انتخابات کناره گیری نکند / روحانی گفت فشار زیادی روی او برای حمایت از ناطق نوری وجود دارد / واعظ طبسى، توقع داشت که به نحوى از ناطق حمایت کنم / جناح ناطق نوری، از خطبه هایم ناراضی ‏بودند / رهبری گفتند فیلم [تبلیغاتی] دیشب خاتمى، خیلى قوى تهیه شده بود
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۹:۵۷

خبرهاى پراکنده‌اى از رضایت جناح آقای خاتمى، کارگزاران و عدم رضایت جناح آقاى ناطق نورى، از صحبت‌هاى دیروز من در نماز جمعه مى‌رسد؛ با اینکه کاملاً بى ‏طرفانه بود و گویا این وضع به خاطر این است که جامعه روحانیت مبارز، انتظار حمایت داشت و جناح آقاى خاتمى، نگران مخالفت با خودشان بودند.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: بازرسی در ایران بدون مشکل ادامه دارد
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۹:۵۶

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه کار بازرسی در ایران بدون مشکل ادامه دارد، بار دیگر خواستار دسترسی فوری آژانس به مکان‌هایی شد که او ادعا دارد، ممکن است فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده در آنها وجود داشته باشد.

دروغ های کرونایی ترامپ داد مورفی را درآورد: ای مرد جداً چه کار داری می‌کنی؟ سعودی‌ها دارند بازارهای نفت را به توپ می‌بندند، لعنت به تو!
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۷

سناتور عضو کمیته بهداشت، آموزش، کار و حقوق بازنشستگی سنای آمریکا به شدت به «دروغگویی» رئیس‌جمهور این کشور درباره شیوع کرونا در آمریکا و نحوه مدیریت دولت او برای مقابله با این ویروس تاخت.

برگزاری جلسه مقابله با کرونا در قرارگاه ثارالله تهران با حضور فرمانده‌کل سپاه/ برنامه سپاه برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۷

سردار فدوی از برگزاری جلسه مقابله با کرونا در قرارگاه ثارالله تهران و اتخاد تصمیماتی برای جبران خسارت کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از این بیماری خبر داد.

لاریجانی: شورای پشتیبانی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۶

رییس مجلس شورای اسلامی با تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون بهداشت گفت: موضوع مهمی که در این جلسه مطرح شد این بود که رییس‌جمهوری یک شورای پشتیبانی برای حمایت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل دهد که مستقیماً اداره شود و همه بخش‌های کشور با آن همکاری کنند.

تجمعات مذهبی و مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه لغو شد
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۶

سازمان اوقاف برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا بسیاری از تجمعات مردمی از جمله مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال جدید را تعطیل کرد.

آخرین آمار کرونا در جهان عرب؛ افزایش آمار مبتلایان در عربستان و امارات
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۵

شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورهای مختلف عربی در حال افزایش است.

آیت الله رئیسی: در بحث قرنطینه، تصمیم گیری به‎ صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا بوده / تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۸:۴۲

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎ های علمیه برای همکاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود. البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم ‎گیری به‎صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.

ربیعی: سهمیه بنزین نوروزی پس از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۱۳

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی را در صورت تصویب نهایی، برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر ارتباطات: سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به ترتیب بیمارستانها، پمپ بنزینها، سوپرمارکتها هستند
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۵:۱۳

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر نوشت: سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به ترتیب بیمارستانها، پمپ بنزینها، سوپرمارکتها هستند.

ادعای برزگر، نماینده مجلس از قول وزیر بهداشت: وجود دو نوع ویروس کرونا با منشأ متفاوت در کشور/ بخشی از ویروس کرونا در گیلان و قم از ویروس شیوع یافته در ووهان چین متفاوت است؛ منشأ ویروس دوم نامعلوم است؛ این ویروس حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۴:۴۸

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون بهداشت برای بررسی اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: طبق توضیحات وزیر بهداشت بخشی از ویروس کرونا در گیلان متفاوت از ویروس ووهان چین و با منشأ متفاوت است.

فوت ۷ نفر در البرز به دلیل مسمومیت الکلی
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۲:۰۰

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج با اعلام خبر مرگ هفت نفر در استان به دلیل مسمومیت الکلی گفت: متاسفانه چندین نفر در استان دچار مسمومیت الکلی شده‌اند که تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند. محمد آقایاری افزود: این افراد با فریب محتواهای فضای مجازی و به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن، اقدام به مصرف الکل متانول کرده بودند.

تلویزیون‌های اینترنتی گوی سبقت را از صداوسیما ربودند
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۲

بررسی رفتار تماشای کاربران در بخش انیمیشن تنها یکی از تلویزیون‌های اینترنتی از تاریخ ۷ تا ۱۶ اسفند نشان می‌دهد که میانگین بازدید انیمیشن‌ها رشدی در حدود ۷۴ درصدی داشته. آمار تماشاگران تلویزیون های اینترنتی این روزها به سه برابر افزایش یافته است اما صدا و سیما تنها از آمار ۲۵ درصد تماشاگر برای سریال های پخش شده در روزهای ویژه کرونا خبر می دهد و این درصد بالاترین عددی بود که برای پنج مجموعه تلویزیونی داشت و باقی مجموعه ها هر کدام کمتر از ۲۰ درصد مخاطب را به خود اختصاص داده اند .

بزرگترین سقوط قیمت یک روزه نفت در ۳۰ سال گذشته
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۰

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگترین سقوط قیمت یک روزه را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد. پس از سقوط ۳۰ درصدی قیمت نفت برنت و شاخص وست تگزاس اینترمیدیت در سال ۱۹۹۱، این دومین سقوط بزرگ یک روزه در تاریخ آن‌ها است. قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت در ابتدای معاملات امروز کاهش شدیدتری را شاهد بود که به ترتیب به ۳۱.۰۲ و ۳۰ دلار رسیدند که از اوایل سال ۲۰۱۶ تاکنون سابقه نداشت.

شمار قربانیان الکل تقلبی در اهواز به ۱۶ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۴۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا شب گذشته ۱۱۳ مورد مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند که از بین آنها ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند. فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: یکی از مسموم شدگان بینایی خود را از دست داد و هشت نفر از آنها نیز در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند.

۲ هفته آینده اوج کرونا در کشور است
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۴۴

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: طبق بررسی های کشوری اوج این بیماری دو هفته آینده است و استان‌های با تردد بیشتر از جمله خراسان، اصفهان، فارس، تهران و خوزستان احتمال خطر اوج بیماری را به نسبت بقیه نقاط کشور دارند. همایون یوسفی اظهار داشت: در حال حاضر موارد بستری در حال کاهش است اما براساس پیش بینی‌های کمیته کشوری مقابله با کرونا، تا هفته آینده در کل کشور روزانه میزان بستری ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۱:۴۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان