arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ترکیه: استفاده از نیروی نظامی در صورت نقض آتش‌بس ادلب

یک مقام نظامی ترکیه‌ای تهدید کرد اگر آتش‌بس در ادلب نقض شود، دست به اقدام نظامی می‌زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه تهدیدهای ترکیه علیه دولت قانونی سوریه و تداوم تجاوز نظامی به مناطق شمالی این کشور، یک منبع امنیتی امروز (دوشنبه) درباره نقض آتش‌بس ادلب هشدار داد.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از این منبع، که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «ترکیه آماده است علیه هر کسی که توافق آتش‌بس در ادلب را زیر پا بگذارد، قوه قهریه به کار ببرد».

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

این منبع به آناتولی گفت: «هدف آتش‌بس، متوقف کردن حملات رژیم [سوریه] است که امنیت ترکیه و منطقه را به خطر انداخته و تهدیدی برای ایجاد بحران انسانی بزرگتر در ادلب محسوب می‌شود».

وی با بیان اینکه هدف ترکیه برقراری آتش‌بس دائمی در سراسر سوریه است، مدعی شد: «به همین دلیل است که نیروهای مسلح ترکیه بیشترین توجه را به اعمال تمام بندهای توافق آتش‌بس مبذول می‌دارند».

این مقام نظامیبا ادعای اینکه طرف ترکیه‌ای تا کنون آتش‌بس را نقض نکرده، افزود: «نیروهای مسلح ترکیه آماده‌اند علیه هرکسی که آتش‌بس را نقض کند، به زور متوسل شوند».

وی در ادامه ادعاهای بدون مدرک خود، اظهار داشت: «ما مطلع هستیم که رژیم [سوریه] برای نقض آتش‌بس تلاش‌هایی انجام می‌دهد... ما از روسیه به عنوان یک کشور ضامن [آتش‌بس] انتظار داریم که مطمئن شود رژیم به‌طور کامل از بندهای ذکرشده در توافق تبعیت می‌کند».

این در حالی است که مرکز آشتی روسیه بامداد امروز اعلام کرد گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در ادلب تا کنون ۳۳ بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه نیز از سفر هیأت روسی به آنکارا برای ادامه دادن مذاکرات درخصوص وضعیت سوریه و آتش‌بس در ادلب در روز آینده خبر داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان