arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

کیت‌های معیوب سبب گسترش کرونا در آمریکا شد

کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه‌های جان هاپکینز و استنفورد امریکا اعلام کردند کیت‌های معیوب تشخیص کرونا و دسترسی تعداد اندکی از مردم این کشور به این کیت‌ها باعث شد تا این ویروس در ایالات متحده گسترش پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی کارشناسان دانشگاه‌های جان هاپکینز و استنفورد که در حوزه بیماری‌های واگیر تحقیق می‌کنند، در «ژورنال اتحادیه پزشکی آمریکا» نوشتند : این ضعف‌ها موجب شد که کرونا در سراسر آمریکا منتشر شود.


دانشگاه جان هاپکینز که آمار مربوط به کرونا را رصد می‌کند، اعلام کرد تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و ۲۸ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
تارنمای بیزنس اینساندر روز یکشنبه گذشته نوشت که تنها یک هزار و ۷۰۷ نفر در آمریکا آزمایش کرونا داده‌اند.

 

این در حالی است که کره جنوبی همزمان با آمریکا نخستین مورد ابتلا به کرونا را اعلام کرده بود، تاکنون از ۱۸۹ هزار نفر آزمایش گرفته است.

 

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا اعلام کرد که ۷۵ هزار کیت تشخیصی در اختیار ۷۸ آزمایشگاه در سراسر این کشور قرار گرفته است و تا چند روز دیگر کیت‌های دیگری به آنها داده خواهد شد.

 

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری وعده داده بود که تا اواخر هفته گذشته یک میلیون کیت در اختیار آزمایشگاه‌ها قرار دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان