arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

کرونا بزرگترین خطوط هوایی آمریکا را زمین‌گیر کرد

شیوع ویروس کرونا در جهان دامنگیر بسیاری از بخش‌های اقتصاد جهان از جمله صنعت خطوط هوایی نیز شده و اکنون دو شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا اعلام کردند که ناگزیر به توقف فعالیت بسیاری از ناوگان هوایی خود شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد، ویروس کرونا ضربه دیگری به اقتصاد و این بار به صنایع هواپیمایی آمریکا وارد کرد، آنچنان که خطوط هوایی « امریکن ایرلاینز - AAL » یکی از بزرگترین خطوط هوایی جهان، اعلام کرده است به دلیل شیوع ویروس کرونا ناگزیر به حذف ۱۰ درصد از ظرفیت پروازهای بین‌الملل در تابستان امسال و ۷.۵ درصد از پروازهای داخلی در ماه آوریل(فروردین- اردیبهشت) را در نظر گرفته است.

از دیگر خطوط بزرگ هوایی آمریکا، « دلتا ایرلاینز » نیز اعلام کرده است بین ۲۰ تا ۲۵درصد از پروازهای بین‌المللی و ۱۰ تا ۱۵ درصد از پروازهای داخلی خود را زمین‌گیر خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، « اد باستین - Ed Bastian » مدیر اجرایی خطوط هوایی دلتا درباره بحران فراگیر شدن ویروس کرونا گفت، درصورت بدتر شدن اوضاع، این شرکت آماده کاستن هرچه بیشتر پروازها خواهد بود.

 خطوط هوایی دلتا درحالی مبادرت به زمین گیر کردن حدود ۲۵ درصد از پروازهای بین‌المللی خود می‌کند که این شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکایی با در اختیار داشتن ناوگانی بیش از ۹۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ۳۲۵ مقصد داخلی و خارجی، درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

خطوط هوایی امریکن ایرلاینز نیز که قدمتی ۹۳ ساله دارد و زیرمجموعه « گروه امریکن ایرلاینز - American Airlines Group » بوده و با در اختیار داشتن نزدیک به ۱۲۹ هزار پرسنل، در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۴۴.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

کرونا و بوئینگ
صنعت هوانوردی آمریکا با لطمه دیگری با شیوع این ویروس مواجه شده و ویروس کرونا و تداوم مشکلات فنی بوئینگ ۷۳۷ مکس، غول هواپیماسازی آمریکا را با مشکل بزرگ مالی و احتمال از دست دادن بازار فروش روبرو کرده است.
رسانه‌های آمریکا از ابتلای کارکنان خطوط تولید بوئینگ در شهر سیاتل آمریکا به ویروس کرونا خبر می‌دهند، که این وضعیت دورنمای این شرکت غول هواپیماسازی جهان را هرچه بیشتر در ابهام فرو برده است.

اکنون علاوه بر ابتلا کارکنان آن به ویروس کرونا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که جزو پرفروش‌ترین‌ها بود از مارس گذشته تاکنون به دنبال ۲ سقوط مرگبار این هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، زمینگیر شده است و اجازه پرواز ندارد.


براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بروز چنین وضعیت بغرنجی، این غول هواپیماسازی آمریکایی را به مرز ورشکستگی کشانده است.

ابتلا ۱۲۰ هزار نفر به کرونا
براساس آخرین خبرها، نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.


شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز با وجود آنکه رئیس جمهوری آمریکا شیوع این ویروس در داخل این کشور را بسیار اندک می‌شمرد، از مرز یک‌هزار نفر گذشته و تاکنون ۳۱ نیز جان باخته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا باوجود شیوع سریع این بیماری در آمریکا و انتقال آن به افراد، توصیه‌های پزشکی از جمله مرکز درمان و پیشگیری بیماری‌های فدرال آمریکا مبنی بر پرهیز از دست دادن را نادیده گرفته و با حضور در مکان‌های شلواغ همچنان به دست دادن با دیگران ادامه می‌دهد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا دیروز (سه‌شنبه ۲۰ اسفند) در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: همانطور که رئیس جمهوری گفته، براساس اصول کاری ما، اگر کسی دستش را دراز کند، آن را خواهیم فشرد. تصور می‌کنم که رئیس جمهوری چنین کند و من نیز همچنان چنین خواهم کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان