arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: قمی‌ها کرونا را جدی بگیرید، تخت خالی نداریم

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان و نبود تخت در مراکز درمانی گفت: مردم قم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته و حساسیت‌های لازم را نسبت به این بیماری به خرج نمی‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی ابرازه بیان کرد: تا ساعت ۱۴ امروز درمجموع ۸۹۷ بیمار کرونایی در سطح ۵ مراکز درمانی در نظر گرفته‌شده قم بستری بودند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین در از ۸ صبح امروز تا ۱۴ بعدازظهر نیز ۷۱ تن بعد از بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

ابرازه افزود: این ۷۱ بیمار بهبودیافته به مدت ۱۴ روز در مراکز درمانی قم بستری بودند و تا شکست بیماری کرونا و بهبودی کامل رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار بهبودیافته از مراکز درمانی قم مرخص می‌شوند اما تعداد افراد جدید بستری‌شده و مبتلا همچنان بیش از افراد بهبودیافته است.

وی بیان داشت:ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قم تا حد بسیار زیادی تکمیل‌شده است و دیگر تخت‌های خالی چندانی در مراکز درمانی قم وجود ندارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت با شناسایی هزار و ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان به این بیماری به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسیده است که تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران بهبودیافته و مرخص شده‌اند.

همچنین از ظهر چهارشنبه تاکنون ۷۵ نفر از مبتلایان این بیماری در کشور جان خود را از دست‌داده‌اند که بر این اساس شمار مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ نفر رسیده است.

آمار جان باختگان کرونا در قم مشخص نیست و آخرین آمار رسمی در این خصوص مربوط به یک هفته پیش است که از درگذشت ۳۰ نفر حکایت دارد. /

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Ireland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
1
3
یعنی واقعا جدی نگرفتن هنوز؟!!!!
پیشنهاد میکنم بعاز قاعله کرونا اونجا رو قرنطینه و همه رو روان درمانی کنید. دیگه چی بای بشه که جدی بگیرن؟!!!!
نظرات بینندگان