arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

کرونا مرزهای پاکستان را بست و مدارس را تعطیل کرد

دولت پاکستان روز جمعه در واکنش به افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور ضمن اعلام بستن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه ها، جلسات پارلمان و رژه های نظامی را تعطیل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های پاکستان پس از پایان نشست فوق العاده کمیته امنیت ملی به ریاست «عمران خان» نخست وزیر این کشور اعلام کرد: تمامی مدارس این کشور، مراکز مختلف آموزشی، دانشگاه ها و دانشکده ها از فردا به مدت ۲۳ روز تعطیل شد.

نشست کمیته امنیت ملی پاکستان امروز به ریاست عمران خان و با حضور وزیران امور خارجه، کشور، دفاع، بهداشت، آموزش و پرورش و همچنین فرمانده هان نیروهای مسلح، مشاور امنیت ملی و رئیس کل سازمان اطلاعات و ارتش این کشور با هدف بررسی وضعیت حاکم در پاکستان پس از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین خطر بالقوه شیوع این بیماری برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان پس از پایان این نشست در گفت وگو با رسانه های محلی اعلام کرد: مدارس کل پاکستان از فردا تعطیل شده و این وضعیت تا ۱۷ فروردین ۹۹ (پنجم آوریل) برقرار خواهد ماند.

نشست فوق العاده رهبران سیاسی و نظامی پاکستان نیز در حالی امروز برگزار شد که وضعیت اضطراری در ایالات پنجاب، سِند و بلوچستان این کشور اعمال شده و همزمان رهبران سیاسی از جمله جناح مخالف، اقدامات دولت برای در مدیریت شیوع کرونا را ناکافی می دانند.

 

مرزهای زمینی پاکستان با ایران و افغانستان دوباره بسته شد

وزارت کشور پاکستان نیز لحظاتی پیش با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد: باتوجه به تصمیم اعضای کمیته امنیت ملی گذرگاه های زمینی این کشور با جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از فردا بسته می شود.

در این بیانیه آمده است: "پاکستان با هدف مدیریت برای جلوگیری از شیوع کرونا و تضمین سلامت شهروندان خود و اتباع کشورهای برادر همسایه تصمیم به بستن مرزهای زمینی با این کشورها گرفته و این وضعیت از فردا برای دوهفته آینده برقرار خواهد ماند".

کرونا، جلسات پارلمانی پاکستان را نیز به تعطیلی کشاند

رئیس مجلس سنای پاکستان نیز امروز با صدور بیانیه برگزاری جلسات پارلمانی از جمله نشست کمیته های دائمی این پارلمان را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

«صادق سنجرانی» گفت: باید به صورت همگانی جلوی شیوع احتمالی کرونا در پاکستان را گرفت بنابراین در هیچ زمینه ای نباید خطر کرد.

این در حالی است که بسیاری از اعضای نمایندگان مجلس سنا از جمله سناتورهای وابسته به جناح مخالف، از دولت پاکستان خواسته اند تا با اتخاذ یک برنامه جامع اقدام ملی، در کل کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

 

لغو احتمالی رژه نیروهای مسلح در پایتخت پاکستان

همزمان با تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان برای بستن مرزهای مشترک در غرب و جنوب غرب این کشور، منابع آگاه گفتند که رژه سالانه نیروهای مسلح پاکستان به مناسبت روز تصویب قطعنامه تشکیل این کشور که قرار بود مانند هر سال روز چهارم فروردین برگزار شود، نیز لغو شده است.

ارتش پاکستان تاکنون واکنش رسمی به این خبر نشان نداده اما احتمال این وجود دارد که با توجه به تاکید مقامات این کشور برای ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی، مراسم های مردمی در شهرهای مختلف، لغو رژه سالانه نیروهای مسلح که با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می شد، دور انتظار نباشد.

رسانه های پاکستانی روز جمعه گزارش دادند که با شناسایی یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار بیماران کرونایی در این کشور به ۲۲ نفر رسید.

برخی از گزارش های تایید نشده از شهرهای «کویته و اسکردو» در شمال پاکستان نیز حاکی از بستری شدن افراد مشکوک به کرونا است اما واکنش رسمی از سوی مقامات وزارت بهداشت این کشور اعلام نشده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان