arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

شرایط سخت غول خرده فروشی جهان در روزهای شیوع کرونا / تست کرونای 2 کارمند اسپانیایی آمازون مثبت شد

آمازون با وجود 3 مورد تایید COVID-19 بین کارمندان خود از بستن 2 انبار خود در اسپانیا خودداری کرده است. به نظر می رسد غول خرده فروشی جهان قصد ندارد به این زودی برابر ویروس کرونا تسلیم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمازون با وجود 3 مورد تایید COVID-19 بین کارمندان خود از بستن 2 انبار خود در اسپانیا خودداری کرده است. به نظر می رسد غول خرده فروشی جهان قصد ندارد به این زودی برابر ویروس کرونا تسلیم شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگرچه انبارداران آمازون درگیر کرونا شده اند اما آمازون در بیانیه ای اعلام کرد که "ضمن پیروی از دستورالعمل های مقامات بهداشت محلی و بین المللی به کار خود ادامه خواهد داد."

نگهش به واکنش های غول های فناوری نسبت به کرونا نشان می دهد رفتار این شرکت ها تفاوتهایی اساسی با یکدیگر دارد. برای مثال برخی شرکت ها سعی کرده اند تعداد نیروهای حضوری خود را به حداقل برسانند و برخی دیگر نیز ساعات کاری  کارمندان خود را کاهش داده اند.

اما آمازون تمایل چندانی برای تغییر شرایط ندارد. انبار سان فرناندو مستقر در حومه مادرید بیش از 3000 کارمند دارد. یکی از کارمندان این انبار گفت: «انبار دارای دو نمونه ابتلا به کرونا است. انبار دوم ما نیز که خارج از بارسلونا است، یک مورد را گزارش کرده است.» این منبع گفته است كه مدیریت آمازون از تعطیل شدن انبارها خودداری كرده است.

اما این تصمیم آمازون برای باز نگه داشتن انبارها، اتحادیه کارگران محلی اسپانیا را عصبانی کرده است. آن ها این اقدام آمازون را غیرقانونی ارزیابی کردند. سخنگوی این اتحادیه گفت: «امازون نه تنها انبارها را تعطیل نکرده است، بلکه طی روزهای اخیر چندین کارمند جدید استخدام کرده است.»

اما سخنگوی آمازون گفت که این شرکت در حال ارائه پشتیبانی به کارگرانی است که در قرنطینه هستند. او در بخشی از صحبت های خود تاکید کرد:« سلامتی و ایمنی کارکنان اصلی ترین نگرانی ما است. ما دستورالعمل های مقامات بهداشت و درمان محلی و بین المللی را دنبال می كنیم و یک سری اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را در مراكز خود در سراسر جهان اجرا كرده ایم»"

شرکت آمازون در بیانیه ای اعلام کرد كه در خانه بمانند تا از انتشار COVID-19 جلوگیری كنند اما در مورد انبارها شرایط متفاوت است، هنگامی که آزمون کرونای کارمندان بخش انبار مثبت می شود طبیعتا انتظار می رود تلاش ویژه ای برای محافظت از سایر کارکنان ، تشویق به حفظ فاصله اجتماعی و تمیز کردن عمیق ابزارهای موجود انجام شود. اما این شرکت کارمندان بیشتری را استخدام کرده است تا با سرعتی بالاتر کار کند و بتواند میزان تقاضای مصرف کنندگان را برآورده کند. "

بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری در ایالات متحده قول حمایت مالی برای کارمندان ساعتی خود را داده اند که بیمارند یا نمی توانند کار کنند. البته آمازون قول داده است كه كاركنان این شرکت نیز در صورت قرنطينه تا زمانی مشخص مرخصی با حقوق خواهند داشت و اخراج نمی شوند. افزون بر این، آمازون یک صندوق امدادی 25 میلیون دلاری برای رانندگان و کارگران فصلی تأسیس کرد ، که شامل کارگران انبار نیز می شود.

نظرات بینندگان