arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

همکاری آمریکا و فرانسه برای داروی کرونا

شرکت داروسازی فرانسوی «سانوفی اس. ای. » و شرکت دارویی آمریکایی «ریجنرون» روز دوشنبه اعلام کردند که آزمایش بالینی یک داروی آرتریت روماتوئید را برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا آغاز کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دو شرکت یادآور شدند که ثبت نام برای این آزمایش به زودی آغاز و پیش بینی می شود که این آزمایش روی ۴۰۰ بیمار انجام شود.

این دارو با نام لاتین Kevzara یک پروتئین مقابله کننده با آلودگی است که به آنتی بادی مونوکلونال یا پادتن تک گونه شناخته می شود.

شرکت ریجنرون در ماه فوریه (بهمن – اسفند) شراکت با وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برای کار روی درمان کرونا را اعلام و تاکید کرد که روی پادتن های تک گونه متمرکز می شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۱۷۴,۱۱۵ رسیده است. ۷۷,۸۲۶ از این بیماری بهبود یافته و ۶,۶۸۴ نفر فوت کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان