arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۹ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات تکمیلی فرار از زندان خرم آباد؛ 20 زندانی فرار کردند
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۴۵
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: عمده زندانیانی که از زندان پارسیلون خرم آباد فرار کرده اند، زندانیان مواد مخدر بودند و تا این لحظه هم حکمی برایشان صادر نشده بود.
جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت/ تعیین حداقل دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۴۵
نظرات سه جانبه کارگران و کارفرمایان و دولت در این نشست تأمین نشد و ادامه چانه زنی به سال آینده موکول شد. بر اساس تفاهم میان نمایندگان کارگران و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروزدین ماه ۹۹ موکول شد.
جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت/ تعیین حداقل دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۴۵
نظرات سه جانبه کارگران و کارفرمایان و دولت در این نشست تأمین نشد و ادامه چانه زنی به سال آینده موکول شد. بر اساس تفاهم میان نمایندگان کارگران و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروزدین ماه ۹۹ موکول شد.
اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان؛ زندانی خطرناکی بین فراریان نیست
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۰۹
در پی فرار تعدادی از زندانیان از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است در بین فراریان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد.
جزئیات فرار از زندان خرم‌آباد؛ کشته شدن یک زندانی در حین فرار
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۰۲
فرماندار خرم‌آباد به تشریح ابعاد فرار زندانیان از زندان پارسیلون پرداخت و گفت: یک زندانی در حین فرار بازداشت و یک زندانی در این حادثه کشته شده است. هنوز آمار متواریان مشخص نیست اما این‌موضوع توسط مسوولان زندان در حال بررسی است.
توافق دولت و کارفرما برای حداقل دستمزد 2 میلیون و 800 هزار تومانی/ چانه زنی کارگران ادامه دارد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۲:۵۱
خبرهای رسیده از داخل جلسه شورای عالی کار حاکی از این است که دولت و کارفرمایان به توافق رسیده اند که هیچ کارگری نباید کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند. کارگران هم معتقدند که بیشترین میزان افزایش روی عدد حقوق باشد نه سایر آیتم ها.
توافق دولت و کارفرما برای حداقل دستمزد 2 میلیون و 800 هزار تومانی/ چانه زنی کارگران ادامه دارد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۲:۵۱
خبرهای رسیده از داخل جلسه شورای عالی کار حاکی از این است که دولت و کارفرمایان به توافق رسیده اند که هیچ کارگری نباید کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند. کارگران هم معتقدند که بیشترین میزان افزایش روی عدد حقوق باشد نه سایر آیتم ها.
وزیر بهداشت: مباحث درباره قرنطینه نشدن قم را باید به بعد موکول کنیم / آمارهای اعلام شده از کرونا صادقانه است / مردم دو هفته در خانه بمانند
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۲:۴۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات این وزارتخانه در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: آنچه به عنوان آمار ابتلا به کرونا در کشور اعلام می‌شود، جزو صادقانه‌ترین آمارها در جهان است.
تلفات کرونا در ایتالیا از چین پیشی گرفت
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۱:۳۲
دولت ایتالیا با بیان اینکه ۴۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند اعلام کرد شمار کل میزان مرگ و میر در این کشور بر اثر این ویروس به ۳۴۰۵ نفر رسیده است.
دستگیری ۶ نفر از هتاکان به حرم حضرت معصومه(س)/ جانشین فرمانده انتظامی قم: ۳ نفر وابسته به طیف خاصی بودند
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۹:۱۱
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری ۶ نفر از هتاکان به حرم حضرت معصومه خبر داد و افزود: ۳ نفر از افراد دستگیر شده وابسته به طیف خاصی هستند که هدف‌دار و با برنامه قبلی اقدام به تحریک مردم کرده که طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد با شبکه‌های معاند در ارتباط بوده‌اند.
وزارت خارجه انگلستان: لندن به حمایت از تلاش های جهانی برای مبارزه با کرونا در ایران و سراسر جهان ادامه می دهد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۸:۳۹
سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در مخالفت ضمنی با تحریم‌های آمریکا که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است، تاکید کرد که لندن به «حمایت از تلاش های جهانی » برای مبارزه با کرونا در ایران و سراسر جهان ادامه می دهد.
شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ترامپ رسید
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۸:۳۸
در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا، شاخص بورس اوراق بهادار نیویورک در ادامه روند نزولی خود طی هفته‌های اخیر، به کمترین میزان خود در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ رسید.
محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۹۹ تا ۱۶ فروردین اعلام شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۸:۲۶
محدودیت‌های ترافیکی نوروز تا ۱۶ فروردین ۹۹ از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام شد. در تمامی محورهای برون شهری که در این روزها ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود.
بیش از ۹۲۸۰ تن قربانی کرونا در جهان + فهرست جدید کشورها و مناطق درگیر
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۷:۵۷

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در سراسر جهان همچنان ادامه داشته و کروناویروس جدید هم‌اکنون در ۱۷۶ کشور و منطقه جهان شیوع یافته است.

روسیه از کشف ژنوم کروناویروس خبر داد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۶:۴۱

وزارت بهداشت روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانشمندان روس موفق به چینش ژنوم این ویروس با دریافت آن از یک بیمار مبتلا شده‌اند. چینش ژنوم ویروس می‌تواند در تهیه واکسن و دیگر داروها برای درمان کمک موثری باشد.

حداقل حقوق سال ۹۹ کارمندان ۲.۸ میلیون تومان شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۶:۴۱

بررسی قانون بودجه نشان میدهد، در نهایت شورای نگهبان افزایش حداقل حقوق کارمندان دولت به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پذیرفت و این بند در قانون بودجه درج شده است.

آخرین آمار کرونا در کشور: فوتی‌ها ۱۲۸۴ نفر، مبتلایان ۱۸۴۰۷ نفر و بهبودی ۵۹۷۹ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۴:۵۵

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۴۰۷ نفر رسید.

مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری: فقط ۵۰ درصد بستری شدگان در ICU زنده می‌مانند / در مناطق پرتردد احتمال ۱۰۰ درصدی انتقال ویروس کرونا وجود دارد / مبتلایان بی علامت و کم علامت کانون خطر هستند / بیشترین مبتلایان بی علامت و یا کم علامت جمعیتی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را درگیر کرده اند
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۵

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر مردم نسخه کلیدی و آسان درمنزل بمانید را رعایت کنند مطمئنا تا دوهفته دیگر خبرهای خوشی به گوشمان خواهد رسید در غیر اینصورت با تلفاتی زیاد و غیر قابل شمارش از این اپیدمی خارج می شویم.

آمار قربانیان الکل در فارس به ٦٥ نفر رسید / جمع کل فوتی‌ها در کشور: ۱۸۸ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴

رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که تا صبح پنج‌شنبه ٢٩ اسفند ٦٥ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از الکل در استان جان خود را از دست داده‌اند. با جمع بندی آمار‌های پراکنده اعلام شده از سوی مقام‌های رسمی، جمع فوتی‌های ناشی از مصرف الکل تقلبی یا صنعتی در کشور به ۱۸۸ نفر رسید.

ویکی‌لیکس: نخست وزیر جدید عراق «آمریکاییِ دشمن ایران» است
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۵

بر اساس اسناد ویکی‌لیس که از وزارت خارجه آمریکا به بیرون درز کرده است، عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه عراق «یک آمریکاییِ مخالف ایران و سوریه» است. در یکی از اسناد «ویکی لیکس» که از تلگراف‌های وزارت خارجه ایالات متحده با شماره (09BAGHDAD1506_a) به بیرون درز کرده است ، الزرفی خود را در دیدار با افسران تیم‌های بازسازی آمریکا در 2 ژوئن 2009 ، به عنوان کاندیدایی برای انتقال نجف به دوران پسا جنگ سیاسی معرفی می‌کند. الزرفی که تابعیت آمریکایی دارد و به زبان انگلیسی مسلط صحبت می‌کند (همانطور که در تلگراف توضیح داده شده است)، هدف اصلی خود را در زمان تصدی مسئولیتش مبارزه و برچیدن آنچه شبکه‌های اطلاعاتی ایران و سوریه در نجف خواند، اعلام کرد. در این جلسه الزرفی جزئیات جلسات خود با آیت الله سیستانی مرجعیت دینی در نجف را به اطلاع آمریکایی‌ها رساند و سپس به شکلی علنی و آشکارا برای آمریکایی‌ها از تجربه تلخ خود با «اسعد ابو جلال» استاندار قبلی نجف و معاونش «عبدالحسین العبطان» شکایت کرد( مربوط به سال 2006 که الزرفی عضو شورای استانداری نجف بود). الزرفی مدعی شد که این استاندار وقت نجف و معاونش فقط به اخراج نزدیکان او اکتفا نکردند بلکه مهمترین متحدان سیاسی او را نیز ترور کردند. الزرفی درباره روابطش با معاون استاندار نجف همچنین گفت که عبطان در یکی از تشییع جنازه‌ها به او تاخته و او را مزدور آمریکایی‌ها خوانده است و گفته که کاری می‌کند که او به آمریکا بازگردد. بر اساس آنچه در این تلگراف آمده الزرفی پوزخندی می‌زند و می‌گوید شاید من او را به ایران بازگردانم.

حدود ۲۲۰ هزار مبتلا و ۹۰۰۰ قربانی کرونا در جهان
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۲

کروناویروس جدید هم‌اکنون در ۱۷۶ کشور و منطقه جهان شیوع یافته است، شمار مبتلایان تاکنون ۲۱۹ هزار و ۳۵۷ نفر اعلام شده که از این میان ۸۵ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته و ۸۹۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. هم‌چنین از میان ۱۲۴ هزار و ۶۴۲ مورد ابتلای فعالی که در حال حاضر وجود دارد، ۱۱۷ هزار و ۸۲۸ مورد خفیف بوده و ۶۸۱۴ مورد وخیم است.

نفت آمریکا ۲۰ دلار شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۱

در ادامه سیر نزولی قیمت نفت، بهای جهانی طلای سیاه عصر چهارشنبه ۱۴تا ۲۴درصد سقوط کرد و به حداقل میزان خود طی ۱۶ تا ۱۸ سال اخیر رسید.

ساعتی ۵۰ نفر مبتلا؛ هر ۱۰ دقیقه یک فوتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۰

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت بامداد پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: مطابق آخرین داده‌ها، تقریبا هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ (بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) مبتلا می‌شوند و ایضا هر ده دقیقه، یک نفر جان خود را در اثر پیامدهای ناشی از ابتلا به کرونا از دست می‌دهد. وی ادامه داد: با لحاظ این اطلاعات در مورد سفر، تردد، جابه‌جایی و دید و بازدید نوروزی آگاهانه تصمیم بگیرید.

آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران موافقت کرد
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۳۹

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر سازمان جهانی بهداشت به شبکه لبنانی «المیادین» گفت، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از ایران و تسهیل اقدامات بانکی در زمان اضطراری صحبت کرده است. آدهانوم ادامه داد: آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌ها علیه ایران بویژه تحریم‌های مربوط به تسهیل اقدامات بانکی در موارد فوق‌العاده موافقت کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۳۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان