arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

فرانسه: دولت در زمان مقتضی تردد شهروندان را محدود می‌کند

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت که دولت اقدامات اضافی را (در زمان مقتضی) برای محدودیت تردد شهروندان در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت که دولت اقدامات اضافی را (در زمان مقتضی) برای محدودیت تردد شهروندان در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام خواهد داد.

به گزارش اسکای نیوز این درحالی است که روز گذشته نیز با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره گسترش ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه حقوق بگیران در فرانسه را به ادامه حضور در محل کارشان تشویق کرد.

در همین ارتباط، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز از شرکت های دولتی و خصوصی درخواست کرد؛ به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند تا در روند زندگی حقوق بگیران خللی وارد نشود.

طبق گزارش تارنمای ورلدومترز، تا کنون ۱۰ هزار و ۹۵۵ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۲۷ تن جان خود را از دست داده اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه در حال مذاکره با چند کشور از جمله چین برای خرید ماسک در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

با این وضعیت دیگر مقامات فرانسوی نیز اصرار به ادامه فعالیت های اقتصادی در این کشور دارند. در کنار دیگر مقامات بلند پایه فرانسوی "موریل پنیکود" وزیر کار فرانسه نیز ادامه فعالیت کارخانه های تولیدی و شرکت ها با حفظ نکات ایمنی و بهداشتی را بسیار حائز اهمیت می داند.

همچنین "اولیویه وران" وزیر بهداشت فرانسه نیز گفته؛ مراکز مراقبت از کودکان در خانه که کمتر از ۱۰ کودک را نگهداری می کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان