arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۵۵۰۰ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۷

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی این نهاد دولتی، طی 24 ساعت گذشته 651 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند و شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور به حدود ۵۵۰۰ رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی البرز: سی.تی.اسکن در تشخیص دقیق کرونا کافی نیست/ آمار مبتلایان و فوتی‌ها در البرز بدون تست تشخیصی/ جوانان دور از خطر نیستند
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با عنوان اینکه در ایام نوروز تعداد مراجعین بیماران در البرز رو به افزایش است، گفت: در روند تشخیص بیماری کرونا در استان، علاوه بر سی.تی.اسکن، انجام تست تشخیصی برای شناسایی کرونا صورت می گیرد که این موضوع در اختلاف آمار مبتلایان و فوت شدگان البرز نسبت به سایر استان‌ها، تاثیرگذار است.
 
 
مرکل: اجتماع بیش از دو نفر در خارج از منزل ممنوع است
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۵

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امشب در ادامه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، گفت که اجتماع بیش از دو نفر در خارج از منزل در این کشور ممنوع است.

کمیته بین المللی المپیک تسلیم کرونا شد؛ توکیو ۲۰۲۰ به تعویق افتاد
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۵

نشریه اسپانیایی آ.اس در خبری فوری از به تعویق افتادن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ورود متخصصان طب ایرانی به حوزه پیشگیری و درمان کرونا با دستور وزیر بهداشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۵

با دستور وزیر بهداشت به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، متخصصان طب ایرانی، رسما به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد می‌شوند.

پیشنهاد «رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران» برای جریمه کسانی که به سفر رفتند
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۰۳

محمود زالی، رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران گفت: توصیه ما این است که جرایمی را برای افرادی که توصیه‌ها را اجرایی نکرده و به سایر استان‌ها رفتند در نظر بگیریم.

۲کشته و ۳مصدوم به دلیل وقوع سیلاب در استانهای جنوبی کشور
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۰:۳۴

سخنگوی اورژانس کشور از کشته و مصدوم شدن ۵ نفر بر اثر وقوع سیلاب در استانهای جنوبی کشور خبر داد.

نیویورک تایمز: تلاش پومپئو برای حمله نظامی به نیروهای ایران ناکام ماند
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۹:۲۵

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چند مقام آمریکایی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود گزارش کرده مایک پومپئو، وزیر خارجه، هفته گذشته تلاش کرده بوده دونالد ترامپ را برای حمله به نیروهای نظامی ایران ترغیب کند اما در نهایت آقای ترامپ تنها به حمله به چند پایگاه شبه‌نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت ایران بسنده کرده است.

سازمان بهداشت جهانی: قرنطینه و اعمال محدودیت برای شکست دادن کرونا کافی نیست
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۹:۲۵

یک کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که کشورهای جهان به سادگی نمی‌توانند با قرنطینه و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد برای جوامع خود ویروس کرونا را شکست دهند.

واکنش وزارت بهداشت به حضور مدعی طب اسلامی بر بالین بیماران کرونا: حضور این فرد در بیمارستان و بر بالین بیماران، مصداق بارز مداخله در امر درمان است / خواستار برخورد قضایی هستیم
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۹:۲۴

سخنگوی وزارت بهداشت به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره حضور یکی از مدعیان طب اسلامی در بخش بیماران مبتلا به کرونا در یک بیمارستان، واکنش نشان داد و ورود دستگاه قضا به این موضوع را خواستار شد.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز: مسمومیت ۲۳۰ نفر و مرگ ۲۰ نفر بر اثر مصرف الکل در آذربایجان شرقی
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۶:۲۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مراجعات بر اثر مسمومیت با متانول از اول اسفند ماه شروع شده است، گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز سوم فروردین ماه ۹۹، ۲۳۰ نفر بر اثر استفاده خوراکی متانول مسموم شده و ۲۰ نفر از این تعداد نیز فوت کرده‌اند.

سفر جهانگیری به استانهای درگیر کرونا لغو شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۴:۴۳

سفرهای برنامه‌ریزی شده معاون اول رییس جمهور به استان‌های خراسان رضوی، مازندران و گیلان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری و همچنین سفر به استان‌های اصفهان و قم که قرار بود در روز سه شنبه هفته جاری انجام شود، لغو شد. جهانگیری این سفرها را بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در چارچوب پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت پرهیز از سفر به استانهای درگیر کرونا و لازم الاجرا بودن دستور العمل های آن ستاد لغو کرده

۲ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های قم به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باختند
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۴:۴۲

۲ نفر از مدافعان سلامت که همزمان با شیوع ویروس کرونا در مراکز درمانی قم خدمت می‌کردند، در این عرصه جان خود را از دست دادند. این دو نفر پس از ابتلا به ویروس کرونا، چند روزی در بیمارستان بستری بودند که پس از مدتی دار فانی را وداع گفتند. یکی از این افراد مسئول نقلیه یکی از بیمارستان‌ها و دیگری از پرستاران یکی دیگر از بیمارستان‌های قم بود.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۴:۲۱

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریکایی ها: شما متهم به ایجاد کرونا هستید؛ ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند / گفته می‌شود یک بخش، مخصوصِ ایران تولید شده
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۹

رهبر معظم انقلاب گفتند: آمریکایی ها چندبار گفته اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته اند فقط شما از ما بخواهید. این از حرف‌های عجیب است. اولا خودتان دچار کمبود هستید. اگر دستتان باز است خودتان استفاده کنید. شما متهم هستید، این ویروس را ایجاد کرده اید. من نمی دانم این اتهام چقدر واقعی است. اما وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد می کند که برای او دارو بیاورید؟ ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را به عنوان درمان کننده یا پزشک وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند. چون گفته می شود یک بخش با استفاده از آشنایی های ژنتیک ایرانی، مخصوص ایران تولید شده.

نگران اوج گرفتن کرونا در بازگشت مسافران تهرانی هستیم
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۷

علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن ابراز تأسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از ۲۵ اسفند آغاز شد که متأسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ادامه به برنامه‌های طراحی شده برای کنترل و غربالگری مسافران تهرانی در هنگام بازگشت به تهران اشاره کرد و گفت: هفته سوم فروردین اوج بازگشت مسافرانی است که احتمالاً یا آلوده‌تر از هنگامی هستند که از تهران خارج شده اند و یا اینکه در هنگام خارج شدن در دوران کمون بیماری بودند.

ماجرای حمله به آمبولانس در محمودآباد
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۶

تصویری از یک دستگاه آمبولانس و آثار خسارت بر آن امروز شنبه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مازندران منتشر و ادعا شد که آمبولانس توسط بستگان یک بیمار فوت شده کرونایی مورد حمله قرار گرفت. علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد توضیح داد: پدر یک کودک بیمار دارای عارضه قلبی با گمان تاخیر اورژانس، حالت عادی خود را از دست داده و به سمت آمبولانس سنگ پرانی کرد، در حالی که آمبولانس و کادر درمانی کمتر از ۱۰ دقیقه پس از تماس در محل حاضر شدند. او افزود: پدر این کودک پس از این اقدام، ابراز پشیمانی کرده و قول داد که خسارت وارده را جبران کند و موضوع هم خاتمه یافت. وی با اعلام این که در این حادثه به هیچ از ماموران کادر اورژانس آسیب جدی وارد نشد، افزود : در حال حاضر آمبولانس دیگری جایگزین این آمبولانس شده است تا بتواند خدمت رسانی را به موقع انجام دهد.

اولین گروه پزشکان بدون مرز با یک بیمارستان صحرایی راهی تهران شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۵

سفیر ایران در پاریس گفت: بامداد امروز اولین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد.

قاضی‌زاده هاشمی: از اواخر آذر نگرانی خود از کرونا را به مسئولین ارشد ازجمله رییس جمهور رسانده ام
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۴

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت نوشت: از اوایل دیماه و بلکه از اواخر آذرماه نگرانی و همچنین نظرات و پیشنهاداتم را به سمع و نظر مسئولین ارشد کشور ازجمله رییس جمهور و بیش از همه به اطلاع برخی مدیران وزارت بهداشت رسانده ام اما اکثر تلاشهایم تاکنون کم ثمر بوده است.

تشخیص بیماری کرونا در ۴۵ دقیقه؟
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۴

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از اولین کیت ساخت شرکت «سی‌فید» برای تشخیص سریع بیماری کرونا در ظرف ۴۵ دقیقه را صادر کرد. شرکت «سی‌فید» اعلام کرد که این کیت در درجه اول در بیمارستان ها و اتاق های اورژانس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر این اساس، این شرکت قصد دارد هفته آینده ارسال این کیت به بیمارستان ها را آغاز کند. بر اساس روند فعلی آزمایش ها، نمونه ها باید به یک آزمایشگاه مرکزی ارسال شوند و نتایج آزمایش ها می تواند تا چند روز طول بکشد.

واکنش نظام‌پزشکی به حضور مدعی طب اسلامی بدون ماسک در بیمارستان مبتلایان کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۳۳

سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به حضور مدعیان طب اسلامی در بیمارستان مبتلایان کرونا بدون ماسک، این پرسش را مطرح کرده که، "مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟"

این سازمان نوشت: «این شخص به اعتبار لباس خود وارد بیمارستان شده، بر بالین بیماران مظلوم حاضر شده و خلاف‌های شبه تبریزیان خود را به سبک زیر رقم زده است و کسی هم جلو او را نگرفته‌است: بدون حفاظت شخصی وارد شده و طبیعتاً شانس گرفتاری خود را بالا برده‌است و چه بسا الان ناقل است و در سطح جامعه در حال تردد است. با انگشت غیربهداشتی خود در ظرفی می‌زند که شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده‌است. سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را مجدداً به اطراف دهان و بینی بیمار مظلوم دیگر می‌کشد و لابد دیگران را هم! از این حرکت غیر اصولی خویش فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌کند تا تظاهر کند همه پزشکان و مسئولین اشتباه می‌کنند و ایشان با طب خودساخته اسلامی مسئول مداوای بیماران کرونایی است! مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟»

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان