arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

روسیه آماده اجرای قرنطینه شهرهای خود می‌شود

در حالی که مقامات کرملین اعلام کرده‌اند قصدی برای قرنطینه شهرهای این کشور از جمله مسکو ندارند اما گمانه زنی‌ها در رسانه‌های نزدیک به دولت بیانگر این واقعیت است که روسیه هم در حال آماده شدن برای قرنطینه کامل شهرها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، شرایط هر روز در روسیه در مقابله با ویروس کرونا سختگیرانه تر یا جدی تر می شود.

به تازگی دولت دستورالعملی به شرکت ‌های خصوصی ارسال کرده و از آنان خواسته تا کارمندانشان دورکاری کنند.

رفتن به مدرسه ابتدا اختیاری شد و سپس به دانشگاه ها رسید، هفته گذشته به دانشجویان اعلام شد که آموزش از راه دور صورت می‌گیرد بنابراین خیلی ها به شهرهای محل تولد خود بازگشتند.

تدابیر برای دانشجویان خارجی هم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود و آنان در صورت ترک موقت خوابگاه باید محل اقامت خود را برای مسئولان دانشگاه ارسال کنند.

خبرگزاری دولتی ریانووستی امروز مدعی شد که دولت تمایل دارد قرنطینه به سخت ترین شکل خود اجرا شود تا نتایج شیوع ویروس کرونا شبیه به کشورهایی از جمله ژاپن، چین و کره جنوبی باشد تا اسپانیا و ایتالیا

یک مقام آگاه دولتی بدون ذکر نام به راسیا سودنیا گفته است که مقامات تمایل دارند در صورت ادامه افزایش تعداد مبتلایان، قوانین سختری را برای کنترل عبور و مرور در داخل کشور به اجرا بگذارند.

به گفته وی، شیوع این بیماری در روسیه مطابق با شاخص‌های اسپانیا، آلمان‌، فرانسه و انگلیس در حال رشد است.

یک مقام آگاه دیگر نیز به ریانووستی گفته است برای اینکه روسیه در بین کشورهای موفق در جلوگیری از شیوع کرونا همچون سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی قرار بگیرد باید اقدامات تعیین کننده ای برای قرنطینه ، شناسایی و افزایش آزمایش افراد در تماس با بیماران و جداسازی متعاقب آنها صورت بگیرد.

به عقیده وی‌، روسیه برای اتخاذ این اقدامات هنوز فرصت دارد اما در این لحظات ما نیاز به تصمیمات تعیین کننده داریم.

گفتنی است روسیه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین دست به تدابیری برای مقابله با گسترش این ویروس در پهناورترین کشور جهان زد.

دولت روسیه چند روز پیش نیز با توجه به متوقف کردن ورود افراد خارجی به این کشور، اعلام کرد از مشاغل و صنایع کوچک و متوسط ​​که تحت تأثیر محدودیت ها قرار میگیرند، حمایت خواهد کرد.

رسانه های روسیه نیز برخلاف رسانه‌های غربی فعال در این کشور از جمله بی بی سی که کرملین را متهم به پنهانکاری برای اعلام آمار واقعی مبتلایان به کرونا می‌کند، مدعی هستند که دولت به دنبال "افشای حداکثری" و ارایه اطلاعات به مردم در خصوص وسعت و پیامدهای شیوع ویروس کروناست.

اگر چه هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت که دولت روسیه زیر بار قرنطینه کامل کشور خواهد رفت اما شواهد تا الان نشان می‌دهد دولت در حال آماده شدن برای اجرای قرنطینه کامل شهرهای روسیه است.

در حال حاضر تمامی روس‌هایی که از خارج وارد کشور می‌شوند به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار میگیرند و هر کسی در صورت تخلف از فرمان قرنطینه تا پنج سال زندانی می‌شود.

مدارس و دانشگاه ها به حالت تعطیل درآمده اما مهدهای کودک‌ها همچنان به کار خود ادامه میدهند با این وجود هر روز برتعداد مبتلایان افزوده می شود.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در روسیه مبتلا به این ویروس هستند که اکثر آنها در مسکو شناسایی شده‌اند.

شاید با توجه به اینکه اکنون در جهان بیش از ۳۰۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند، خیلی ها گمان کنند که روسها با وجود داشتن هزاران کیلومتر مرز با چین، مبتلای چندانی ندارند اما نگاهی به رشد اخیر تعداد مبتلایان در دو روز اخیر زنگ خطر در این کشور را هم به صدا درآورده است، منطقه ای از جهان که پیشتر تجربه مواجهه با چنین شرایطی را داشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان