arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

شمار فوتی‌های کرونا در ترکیه به ۱۳۱ نفر رسید

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که با فوت ۲۳ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، آمار جانباختگان ناشی از کرونا در این کشور به ۱۳۱ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه یکشنبه‌شب گفت که ظرف ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۱۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

براین اساس، شمار مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در ترکیه در مجموع به ۹ هزار و ۲۱۷ نفر رسید که از این تعداد، تاکنون ۱۳۱ نفر جان باخته و تنها ۱۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

کوجا همچنین گفت که ترکیه در روز گذشته نزدیک به ۱۰ هزار آزمایش تشخیص کرونا انجام داده که مجموع آزمایش‌های انجام شده در این کشور را به بیش از ۶۵ هزار مورد رسانده است.

وزارت بهداشت ترکیه پیشتر هدف خود را انجام روزانه ۱۰ هزار تست کرونا اعلام کرده بود که با آمار امروز نشان داد تقریبا به این هدف رسیده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه مجموعه اقداماتی را برای مقابله با شیوع کرونا اعلام کرده که محدودیت در نقل و انتقال بین شهری و افزایش فاصله میان صندلی‌های مسافران در اتوبوس‌ها بخشی از آن‌ها است.

اردوغان همچنین دستور داده که همه پارک‌ها و فضاهای سبز ترکیه در روزهای تعطیل بسته شود و بخش خصوصی و دولتی با کمترین میزان کارمندان به فعالیت بپردازد.

همه پروازهای بین‌المللی ترکیه نیز به دستور اردوغان لغو شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان