arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

محدویت‌های مرزی بیشتر در آلمان برای مقابله با کرونا

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان قصد دارد به‌منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، نظارت بر مرزهای این کشور را افزایش دهد و مسافران ورودی از راه‌های هوایی را وادار به پذیرش قرنطینه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته روز جمعه نشریه اشپیگل، دولت فدرال آلمان قرار است روز دوشنبه هفته آینده در مورد پیشنهادهای جدید مطرح شده در ارتباط با تشدید اقدامات و تدابیر سخت گیرانه در این کشور بحث و تصمیم گیری کند.

طبق پیشنهادهای جدید، تنها مسافرانی از لهستان، جمهوری چک، بلژیک و هلند اجازه ورود به آلمان را دارند، که دلایل قابل قبولی داشته باشند، به عنوان مثال مسافرانی باشند که همه روزه از مرزهای این کشورها وارد آلمان می شوند.

آلمان پیش تر محدودیتهای مشابهی را در مورد اتریش، فرانسه، سوئیس، لوگزامبورگ و دانمارک به اجرا گذاشته است.

به علاوه، وزارت بهداشت آلمان تمام پروازها از مبدا ایران را برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا تعلیق کرده است.

دولت‌های مرکزی و فدرال آلمان چهارشنبه‌ هفته جاری اعلام کردند که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید می‌کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم و وزیران کشور دولتهای ایالتی آلمان در نشستی که صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در زمینه اعمال ممنوعیت برگزاری اجتماعات و دیگر مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی که شامل ممنوعیت تجمع بیش از یک نفر در اماکن عمومی می‌شود، به توافق دست یافتند.

اگر چه آلمان دارای نظام بهداشتی، نیرومندی است و شاید یکی از بهترین‌های جهان باشد، اما صدراعظم این کشور می‌گوید که این ویروس همه‌گیر در حقیقت شکاف‌ها و اشکالات موجود در نظام بهداشتی آلمان را نشان داده است.

مشکل بزرگتر دیگری که آلمانی‌ها را رنج می‌دهد، پیر شدن جمعیت این کشور است. بیشتر حدود ۲۰۰ هزار پرستار لهستانی، اوکراینی و یا از شهروندان دیگر کشورهای حوزه بالتیک که از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار آلمانی سالخورده مراقبت می‌کردند، این کشور را ترک کرده‌اند تا آلمان با فاجعه جدیدی در حوزه بهداشت و سلامت مواجه شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان