arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

اسرائیل برای مذاکره درباره آزادی اسرا با حماس اعلام آمادگی کرد

اسرائیل آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای امضای توافقنامه ­ای درباره آزادی اسرائیلی­ های زندانی در نوار غزه اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، دفتر نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه در بیانیه­ ای اعلام کرد: «یرون بلوم» هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودین با همکاری اداره امنیت ملی و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، آماده تلاش سازنده برای بازگرداندن اجساد کشته شدگان از باریکه غزه و بستن این پرونده و نیز خواستار آغاز گفت وگوی فوری از طریق میانجیگران هستند.

حماس درحال حاضر شماری اسیر و بنا به ادعای اسرائیل جسد یک افسر به نام «هدار گولدین» و یک سرباز به نام «آرون شاوول» را که در غزه کشته شده­ اند، در اختیار دارد.

اسرائیل تاکنون معادله موسوم به «تبادل اسرا با یکدیگر» را رد کرده و می­‌کوشد، کمکهای انسانی را جایگزین اسرا کند. اما حماس مخالف این موضوع است و بر مبادله اسرا پافشاری می‌­کند.

این در حالی است که رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه پنجشنبه گذشته گفت: تا پیش از آزادی اسیرانی که پس از قرارداد شالیت مجددا بازداشت شده‌اند، حاضر نیستیم در خصوص موضوع تبادل اسیران با تل‌آویو مذاکره کنیم.

به گزارش تارنمای مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، "یحیی السنوار" تصریح کرد: رسیدگی به مسأله اسیران فلسطینی دربند در زندان‌های رژیم صهیونسیتی از اولویت حماس و گردان‌های القسام است.

یک هزار و ۲۷ اسیر فلسطینی مهرماه ۱۳۹۰ در مقابل تحویل "گلعاد شالیت" نظامی اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

اسرائیل از آن زمان تاکنون ده‌ها نفر از اسیرانی را که به موجب این قرارداد آزاد شدند، مجددا به اسارت گرفته است و حماس آزادی آنها را پیش شرط ورود به مذاکره برای مبادله اسیران جدید تعیین کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان