arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

سوریه: ادعای کاهش تحریم‌ها از سوی اروپایی‌ها در حد حرف است

وزارت خارجه سوریه ادعای برخی مقامات اتحادیه اروپا در مورد کاهش تحریم ­ها علیه این کشور را در حد حرف دانست و گفت این ادعاها به سطح اقدام واقعی برای لغو این تحریم ها نرسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات برخی مقامات اتحادیه اروپا در مورد دعوت به کاهش تحریم­ها علیه سوریه در حد حرف باقی مانده و به سطح اقدام واقعی برای لغو این تحریم ها نرسیده است.

وی افزود: اظهارات برخی مقامات اتحادیه اروپا در مورد دعوت به کاهش تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه مردم سوریه هنوز در چارچوب اقدامات سیاسی بوده و به سطح کار واقعی برای لغو این تحریم ها نرسیده است، به ویژه اینکه اتحادیه اروپا با وجود خطرهای ناشی از شیوع بیماری کرونا در این مرحله، تاکنون شریک اصلی در محاصره سوریه بوده است.

وی خاطرنشان کرد که این اظهارات، آنها (اروپایی ­ها) را از مسئولیت در قبال این تحریمها و ناکام گذاشتن تلاش‌هایی که برای تامین وسایل، امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا رها نمی‌سازد.

مقام سوری با یادآوری تحریم­های ظالمانه علیه کشورش، بر اهمیت لغو فوری و غیر مشروط تمامی این تحریم ها به ویژه تحری­های بانکی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان