arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به ۲۸ برابر حد مجاز، ادارات شهر کرمان تعطیل شدند/ «یزد»؛ منشاء گرد و غبارها

"سید مصطفی آیت اللهی موسوی" معاون عمرانی استاندار کرمان با اعلام این خبر که آلودگی هوای شهر کرمان به ۲۸ برابر حد مجاز رسیده است گفت: همه ادارات شهر کرمان امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ تعطیل هستند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز کانون این ریزگردها را منطقه یزد دانست و بیان کرد: از شب گذشته در افزایش غلظت گرد و خاک در شهرستان های انار و رفسنجان آغاز شد که اکنون کاهش یافته اما در شهرستان زرند میزان غلظت گرد و غبارها در حال افزایش پیدا کردن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"سید مصطفی آیت اللهی موسوی" معاون عمرانی استاندار کرمان با اعلام این خبر که آلودگی هوای شهر کرمان به ۲۸ برابر حد مجاز رسیده است گفت: همه ادارات شهر کرمان امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ تعطیل هستند.

"مرجان شاکری" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کیفیت هوای استان کرمان گفت: از شب گذشته شاهد افزایش غلظت گرد و خاک در برخی نقاط استان هستیم.

وی کانون این ریزگردها را منطقه یزد دانست و بیان کرد: از شب گذشته در افزایش غلظت گرد و خاک در شهرستان های انار و رفسنجان آغاز شد که اکنون کاهش یافته اما در شهرستان زرند میزان غلظت گرد و غبارها در حال افزایش پیدا کردن است.

شاکری اظهار کرد: میزان غلظت آلودگی هوا در شهر کرمان هم اکنون ۲۸ برابر حد مجاز است که این موضوع را به استانداری برای تعطیل کردن ادارات اعلام کردیم و منتظر تصمیم آنها هستیم.

"مجید سعیدی" مدیرکل بحران استانداری کرمان نیز در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزییات این خبر گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار به شهرهای شمالی استان و بر حسب اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر ۲۸ برابری حد مجاز ذرات معلق در هوا، براساس تصمیم کارگروه استانی آلایندگی هوا و به منظور حفظ سلامت شهروندان فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی و موسسات دولتی در شهرستان کرمان به استثنای مراکز نظامی و انتظامی و بهداشتی و درمان و امدادی برای امروز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری تعطیلی بانکها و بخش های خصوصی برعهده مسئولین ذیربط است افزود: همچنین تعطیلی بقیه شهرستانهای استان نیز بر عهده فرمانداران خواهد بود.

نظرات بینندگان