arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

موافقت صندوق بین المللی پول با پرداخت وام ۷۴۵ میلیون دلاری به تونس

صندق بین المللی پول برای پرداخت ۷۴۵ میلیون دلار وام به تونس که با خطر رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا روبه روست؛ چراغ سبز نشان داد. در همین حال، در مورد پیادمدهای اقتصادی کرونا، روزنامه فایننشال تایمز چهارشنبه گذشته در گزارشی نوشت: کرونا، کشورهای با درآمد متوسط خاورمیانه را که واردکننده نفت هستند، به قعر بحران بدهی فرو خواهد برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، شورای اجرایی صندوق بین المللی پول با پرداخت یک وام اضطراری به تونس به ارزش ۷۴۵ میلیون دلار با هدف کمک به سیاست های پیشگیرانه این کشور برای مقابله با ویروس کووید ۱۹، موافقت کرده است.

پیامدهای ناشی از شیوع کرونا اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان را دچار بحران کرده و عبور از آن را سخت و دشوار ساخته است.

روزنامه فایننشال تایمز چهارشنبه گذشته در گزارشی نوشت: کرونا، کشورهای با درآمد متوسط خاورمیانه را که واردکننده نفت هستند، به قعر بحران بدهی فرو خواهد برد.

در این گزارش آمده است: خاورمیانه، منطقه‌ای که بالاترین نرخ بیکاری را در جهان دارد، اینک با بحران همه‌گیری کرونا، بیشتر از کشورهای دیگر، وابسته به حمایت‌های بین المللی است.

در این منطقه از جهان، کشورهای عرب دارای درآمد متوسط اینک گرفتار معضل شیوع کرونا هستند. این کشورها هریک سیاست‌های متفاوتی را برای مهار ویروس اتخاذ کرده‌اند.

دو کشور عربستان و امارات بزرگترین صادرکنندگان نفت منطقه، بسته‌های حمایتی ده‌ها میلیارد دلاری را معرفی کرده‌اند. کشورهایی همچون اردن، مراکش، تونس، و مصر فقط اعتبارهایی بخور و نمیر برای نجات کسب و کارهایی که در سایه کرونا در معرض ویرانی قرار دارند اختصاص داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان