arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

وقوع طوفان‌ مرگبار در ایالات جنوبی آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا

به دنبال وقوع طوفان‌های شدید و جاری شدن سیلاب در چند ایالت جنوبی آمریکا، دست‌کم شش نفر کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال وقوع طوفان‌های شدید و جاری شدن سیلاب در چند ایالت جنوبی آمریکا، دست‌کم شش نفر کشته شدند.

 این طوفان‌ها در ایالت‌های لوئیزیانا، تگزاس و می‌سی‌سی‌پی به وقوع پیوسته‌اند.

روز گذشته (یک‌شنبه) برنامه مدیریت اضطراری ایالت می‌سی‌سی‌پی مرگ و میرهای ناشی از وقوع طوفان‌ را در سه شهرستان خود تأیید کرد.

در ایالت لوئیزیانا نیز تعدادی از خانه‌ها در شهر مونرو ویران شده‌اند. این در حالی است که مقامات این شهر در ابتدا تنها چند جراحات جزئی اعلام کرده بودند.

سرویس ملی هواشناسی ضمن هشدار گردباد و وزش باد شدید به همراه بارش سنگین تگرگ، اعلام کرده که احتمال وقوع رعد و برق شدید اواخر یک‌شنبه تا دوشنبه، به ویژه در بخش‌هایی از می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و جورجیا وجود دارد.

در ایالت می‌سی‌سی‌پی تاکنون مرگ سه نفر در شهرستان جفرسون دیویس، دو نفر در شهرستان لارنس و یک نفر در شهرستان والت‌هال تأیید شده است.

هفته گذشته، انجمن هواشناسی آمریکا دستورالعمل هایی را برای برپایی سرپناه‌هایی در بحبوحه شیوع کروناویروس جدید صادر کرده بود.

اکثریت قریب به اتفاق ساکنان ایالات متحده تحت دستور ماندن در خانه و حفظ قرنطینه خانگی هستند.

این انجمن به مقامات هشدار داده بود که شیوع کروناویروس در کشور نباید مانع برپایی پناهگاه‌های اضطراری شود.

پناهگاه‌های عمومی در بسیاری از اجتماعات به دلیل اقدامات قرنطینه‌ای بسته شده‌اند. از مردم خواسته شده حتی در صورت نیاز به پناه بردن به فضاهای عمومی مانند مدرسه نیز اقدامات احتیاطی از جمله حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، فرماندار آلاباما روز یک‌شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد که در پی آن اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا که مردم را از تجمع در پناهگاه‌ها منع می‌کرد، در ایالت لغو شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان